ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به میزان خبرداد

رشد ۲۵ درصدی زندانیان آزاد شده در یکسال گذشته

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با تلاش‌های انجام شده در خصوص فرهنگ سازی در استفاده از ظرفیت خیرین به منظورکمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، زندانیان آزاد شده در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افرایش داشته است.

 حجت الاسلام و المسلمین جعفری در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رشد 25 درصدی زندانیان آزاد شده در سال 96 در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده در خصوص فرهنگ سازی در استفاده از ظرفیت خیرین به منظورکمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، زندانیان آزاد شده در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افرایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته 248 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شدند که 242 نفر مرد و 6 نفر زن بودند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد 21 نفر محکوم به پرداخت دیه، 166 نفر از محکومین مالی غیر کلاهبرداری، 37 نفر محکوم به پرداخت مهریه و 24 نفر محکوم به پرداخت نفقه بوده اند.

این مقام قضایی با اشاره به مساعدت‌های انجام شده خاطرنشان کرد: کل بدهی مددجویان استان حدود 83 میلیارد ریال بوده است که از محل کمک‌های ستاد دیه استان، سازمان زندان‌ها، اعطای تسهیلات قرض الحسنه از محل بودجه تکلیفی به بانک‌ها، ستاد دیه کشور، صندوق تامین خسارت‌های بدنی، گذشت شکات، پذیرش اعسار و نقدینگی محکوم تامین شده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به رشد 71 درصدی کمک‌های نقدی وصول شده در سال 96 نسبت به سال 95 تصریح کرد: کمک‌های نقدی واصل شده در سال 96،5 میلیارد و 710 میلیون ریال بوده است در حالی که این رقم در سال 95 مبلغ 3 میلیارد و 320 میلیون ریال بوده است.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: کلیه مددجویان محکوم به دیه در جرائم غیر عمد اعم از تصادفات و حوادث کارگاهی آزاد و تا پایان فروردین ماه سال جاری هیچ مددجوی محکوم به پرداخت دیه در زندان استان نداریم.

حجت الاسلام جعفری تعداد مددجویان جرائم غیر عمد استان را 85 نفر دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته و آزادی تعدادی از زندانیان زن جرائم غیر عمد، موجودی زندانیان زن جرائم غیر عمد استان به یک نفر رسیده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان