ماهان شبکه ایرانیان

احتمال لغو «نوبل» ادبیات در سال ۲۰۱۸

آکادمی «نوبل» پس از مجموعه‌ای از اتهام‌های آزار و اذیت جنسی درباره اعطا نشدن این جایزه در سال ۲۰۱۸ تصمیم می‌گیرد.

احتمال لغو «نوبل» ادبیات در سال 2018

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «پر واستبرگ» که در راس کمیته اعطای جایزه نوبل ادبیات قرار دارد گفت: در جلسه روز 26 آوریل درباره اعطا نشدن جایزه نوبل ادبیات در سال 2018 بحث شد اما در نهایت اعضا به نتیجه خاصی نرسیدند اما پس از جلسه سه‌شنبه (سوم می) احتمالا بیانیه‌ای صادر می‌شود که بر اساس آن مشخص می‌شود آیا این جایزه در سال جاری برگزار می‌شود یا خیر.

او همچنین توضیح داد: در صورتی که جایزه نوبل ادبیات در سال 2018 لغو شود، در سال 2019 دو جایزه در این بخش اعطا خواهد شد. همچنین در این صورت این اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود که اعطای جایزه نوبل ادبیات لغو می‌شود.

آکادمی نوبل در ماه نوامبر سال گذشته با انتشار خبر شکایت 18 زن از «ژان کلود آرنالت» همسر «کاترین فروستنسون»، عضو آکادمی نوبل با شوک بزرگی مواجه و در نهایت «فورستنسون» از آکادمی نوبل اخراج شد. 

این ماجرا اخیر ابعاد جدیدتری پیدا کرده چرا که سه نفر از اعضای آکادمی نوبل در اعترض به اخراج «کاترین فروستنسون» صندلی خود را خالی گذاشتند.

«سارا دنیوس» دبیر دائمی آکادمی نوبل نیز در واکنش به این اتفاقات از کار خود استعفا کرده است.

آکادمی سوئدی نوبل از زمان آغاز به کار در سال 1901، تنها هفت بار این جایزه را اعطا نکرده است؛ در سال‌های 1914، 1918، 1935، 1940 و از سال 1941 تا 1943.

همچنین این جایزه شش بار برای یک سال به تعویق افتاده چرا که کمیته این جوایز هیچ یک از نامزدهای آن سال‌ها را شایسته دریافت نوبل ندیده بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان