ماهان شبکه ایرانیان

بررسی ام‌جی GS: زیبا و پرقدرت اما چینی و گران!

چند سالی است که کمپانی‌های چینی حضور خوبی در ایران داشته‌اند و اکنون به وفور شاهد محصولات این کشور درون خیابان‌هایمان هستیم

چند سالی است که کمپانی‌های چینی حضور خوبی در ایران داشته‌اند و اکنون به وفور شاهد محصولات این کشور درون خیابان‌هایمان هستیم. محصولاتی که گاه کم کیفیت‌تر از خودرو‌های داخلی هستند و گاه می‌توانند به عنوان یکی از رقیبان خودرو‌های کره‌ای شناخته شوند. کمپانی MG نیز از نوع دوم این ماجراست و محصولات خوبی را عرضه می‌سازد و تنها مشکلش به اصالتش باز می‌گردد. از آن‌جایی که دید خوبی نسبت به خودرو‌های چینی در کشور وجود ندارد این کمپانی نیز کمی سرخورده شده است، با آنکه قبلا یک انگلیسی بوده است.

MG-GS (12)

اما با این اوصاف، بعد از حضور موفق خودرو‌هایی نظیر 350، 550، MG 6 و… اکنون شاهد یک شاسی بلند از سوی ام‌جی هستیم که GS نامیده می‌ِشود. این خودرو نیز کیفیت را از برادران خود به ارث برده است و ظاهر آن را نیز بریتانیایی‌ها تراش داده‌اند. نگاه اول MG GS به هیچ وجه شما را به یاد خودرو‌های چینی نخواهد انداخت. ظاهر این محصول مدرن و قابل قبول است. چراغ‌های بخش جلویی GS که از نوع زنون هستند شباهت زیادی به سایر محصولات این کمپانی دارند و یک جلو پنجره کوچک نیز آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند که نقطه ثقل آن نیز آرم کمپانی MG است. در بخش زیرین سپر خودرو شاهد چراغ‌های مه شکن و روشنایی روز هستیم. این خودرو در بخش جلویی خود از قابلیت شیشه شوی چراغ‌ها بهره می‌برد که به سیستم روشن شدن خودکار و خوش‌آمد گویی نیز مجهز هستند.

MG-GS (1)

بخش کنار GS نیز زیباست و چهره جالب و البته خشنی دارد. MG بر روی این محصول تایر‌های 18 اینچ با رینگ آلمینیومی قرار داده که زیبا هستند؛ آینه‌های خودرو نیز قابلیت تنظیم برقی را دارند و بخش خارجی آن‌ها به راهنما مجهز شده است. دو ریل آلومینیومی نیز در سقف این خودرو قرار دارد که آن‌ها نیز در زیبا کردن خودرو نقش زیادی دارند.

MG-GS (2)

طراحی بخش پشتی دستگاه نیز زیبا و مدرن است. چراغ‌های پشتی خودرو از نوع LED بوده و تو رفتگی بدنه در زیر چراغ‌ها نیز در نوع خود جالب است. بر روی شیشه عقب یک بال قرار گرفته که در کل می‌‌توان طراحی بخش پشتی را قابل قبول دانست.

MG-GS (13)

کابین MG GS نیز زیباست. داشبورد و فرمان خودرو حالت اسپرت دارند و GS مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی برای کنترل سیستم مالتی مدیا و… است. این دستگاه از آینه‌های الکتروکرومیک و سانروف بهره می‌برد که امکان بسته شدن آن به همراه شیشه‌ها به صورت اتوماتیک وجود دارد. از سایر قابلیت‌های این خودرو می‌توان به تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 6 جهت و تنظیم دستی آن‌ها در چهار جهت، سیستم ورود بدون کلید، گرمکن شیشه عقب، تنظیم زاویه صندلی‌های عقب، قابلیت تغییر رنگ نشانگر‌های پشت آمپر مطابق با حالت جعبه دنده، دوربین در عقب (حساس به زاویه فرمان)، 6 بلندگو برای ایجاد صدای سه‌بعدی و… اشاره کرد که همگی نشان از شایسته بودن این خودرو دارند. فرمان، سردنده و صندلی‌های خودرو چرمی هستند که این صندلی‌ها از ویژگی ضد لرزش و ضد خش نیز بهره می‌برند.

MG-GS-(14)

MG بر روی GS دو نوع موتور قرار داده است که نسخه عرضه شده در ایران از نوع 4 سیلندر 2000 سی‌سی با قابلیت توربوشارژ خواهد بود. این موتور می‌تواند 217 اسب بخار در 5000 دور را تولید کند و گشتاور آن نیز 350 نیوتن متر در 4000 تا 2500 دور ارایه می‌دهد. سیستم انتقال قدرت 4 چرخ متحرک این محصول را یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یاری می‌کند که از نوع دو کلاچه است و امکان تعویض دنده از پشت فرمان نیز وجود دارد. این موتور از نوع بنزین‌سوز است و می‌توانید در باک آن 55 لیتر بنزین بریزید.

MG-GS (6)

سرعت این خودرو توسط ترمز‌های دیسکی جلو و عقب کنترل می‌شود و ضربات را نیز در تایر‌های جلو، سیستم تعلیق مک‌فرسون و در تایر‌های عقب، بازو‌های چند کاناله مستقل دفع می‌کنند.

MG-GS (8)

این خودرو به دلیل اینکه در رده شاسی بلندها قرار دارد، از قابلیت‌های مربوط به این بخش نیز بهره می‌برد. برای مثال می‌توان به قابلیت‌های نگهداری خودرو در سربالایی (Autohold)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA) و سایر قابلیت‌ها نظیر سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ABS) و سیستم کنترل ترمز در پیچ‌ها (CBC) اشاره کرد.

MG-GS (4)

از تجهیزات ایمنی GS نیز می‌توان به 6 ایربگ در ده نقطه اشاره کرد. MG برای اتصال صندلی کودک نیز ISOFIX قرار داده است. کمربند‌های جلو از نوع پیش کِشنده هستند که امکان تنظیم ارتفاع آن‌ها وجود دارد.

MG-GS (5)

در کل می‌توان MG GS را یک خودروی زیبا دانست که البته برخلاف چینی بودنش، کیفیت مناسبی دارد و کاربران زیادی را می‌تواند به سمت خود بکشد. با وجود اینکه مدیا موتورز این خودرو را در ایران معرفی کرده است اما فعلا شاهد ورود آن به خیابان‌ها نیستیم و البته با قیمت در نظر گرفته شده برای آن، انتظار نمی‌رود که اغلب افراد به سراغ GS بروند. زیرا گفته می‌شود این خودرو 142 میلیون تومان قیمت خواهد داشت که از دیدگاه ما برای یک اتوموبیل چینی گران است و باید بدین نکته نیز توجه داشت که با این مبلغ می‌توان در این سِگمنت (رده) محصولاتی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را خریداری کرد که عملا امتحان خود را پس داده‌اند. اما هرچه که باشد این موضوع امری سلیقه‌ای است و هر کسی دیدگاه خاص خود را دارد. نظر شما در خصوص MG GS چیست؟

MG-GS (3)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان