همه شما با شرکت سرشناس خودرو سازی آلمان یعنی پورشه آشنا هستید. این کمپانی در جریان نمایشگاه ماشین ژنو سوییس، از آخرین ماشین خود با نام «GT3» رونمایی کرد. در قلب پورشه «911 GT3» موتور شش سیلندره و 4 لیتری دارای تنفس طبیعی قرار گرفته که می تواند پانصد اسب بخار قدرت ایجاد نماید و گشتاور 339 «lb.-ft.» را ارائه دهد.
خریداران می توانند دو مدل یکی دارای دنده 6 سرعته دستی و دیگری دارای دنده 7 سرعته دو کلاچه خودکار «PDK» را سفارش دهند. انتظار می رود این خودرو چند ماه دیگر با قیمت 143 هزار دلار (543 میلیون تومان) به بازار عرضه گردد. پورشه جدید بهبودهای آیرودینامیکی را نیز تجربه کرده و تنها در 3٫2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
جعبه دنده خیره کننده خودرو شما را به سرعت 317 کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. در نظر داشته باشید که در مدل دستی، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر 3٫8 ثانیه به طول خواهد انجامید.
خودروهای اندکی از نظر خاص و منحصر به فرد بودن می توانند با سری 911 پورشه رقابت کنند. این مدل در طول سال ها سریع تر، قدرتمند تر و بزرگتر شده و فناوری آن نیز روز به روز پیشرفت می کند. نکته اینجاست که تمامی ماشین های سری یاد شده از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و همین امر کار را برای افراد مبتدی و نا وارد سخت می کند.
به دلایل گفته شده، ما در این مقاله قصد داریم تفاوت ماشین های این سری با یکدیگر را بیان کنیم و 21 مدل از مجموعه 911 پورشه را به شما نشان دهیم. تا پایان مطلب همراه باشید.
کارِرا نسخه اصلی سری 911 به شمار می رود. این ماشین به یک موتور سه لیتری با توربو شارژ دوگانه مجهز شده که می تواند قدرت 370 اسب بخار را ایجاد کند.
پورشه کابریولت نسخه قابل تبدیل کارِراست.
کارِرا 4 کوپه نیز همان مدل کوپه کارراست و به سیستم انتقال قدرت «all-wheel drive» (همواره فعال) مجهز شده.
کاررا 5 کابریلوت نیز نسخه قابل تبدیل آن به شمار می رود.
کاررا s در مقایسه با نسخه اصلی 50 اسب بخار بیشتر قدرت دارد. این امر به خاطر توربو شارژ بزرگتر و استفاده از سامانه اگزوز پیشرفته تر روی موتور سه لیتری 420 اسب بخاری آن محقق شده است.
نسخه قابل تبدیل کاررا s کابریولت.
کاررا 4s همان کاررا s قبلی است که از سامانه انتقال قدرت همیشه فعال بهره می برد.
کاررا 4s کابریولت نیز نسخه قابل تبدیل آن به شمار می رود.
کاررا «GTS» در مقایسه با نسخه قبلی یک مرحله پیشرفته تر است. توربو شارژ ها بزرگتر شده و ماشین می تواند 450 اسب بخار قدرت ایجاد نماید.
کاررا جی تی اس کابریولت نیز نسخه قابل تبدیل محسوب می گردد.
کاررا 4 جی تی اس همان مدل قبلی است که از سامانه انتقال قدرت همیشه فعال بهره می برد.
کاررا 4 جی تی اس کابریولت نیز دیگر نسخه قابل تبدیل است.
«تارگا 4» همان کاررا 4 است که از سامانه الکتریکی برداشتن سقف بهره می برد.
تارگا 4S نیز همان کاررا 4S است که از سقفی خاص استفاده می کند.
پورشه نام کاررا 4 جی تی اس با سقف ویژه را کاررا 4 جی تی اس گذاشته است.
آخرین نسل از این سری، از بیشترین قدرت در میان ماشین های قبلی بهره می برد. موتور 3٫8 لیتری آن همراه با توربو شارژ دوگانه می تواند قدرت 540 اسب بخار را به ارمغان بیاورد. به خاطر این ویژگی ها، مدل توربو همواره به عنوان شاخصی برای ارزیابی دیگر ماشین های قدرتمند در نظر گرفته می شود.
مدل توربو کابریولت نیز در دسترس است.
توربو S همان توربو است که می تواند 580 اسب بخار قدرت ایجاد نماید.
جای تعجب ندارد که توربو اس کابریولت نیز در دسترس قرار داشته باشد.
مدل GTS در میان تمامی انواع قبلی خود نمایی می کند. این خودرو با موتور 4 لیتری و دارای تنفس طبیعی خود 500 اسب بخار قدرت ایجاد خواهد کرد و تنها مدلی است که از به کار گیری توربو شارژ خودداری می نماید.
مدلی به نام «911R» نیز وجود دارد که نسخه سبک وزن و ویژه به شمار می رود. مشخصات موتور آن دقیقا همانند «GT3» است. مدل مورد بحث تنها ماشین در این مجموعه است که سامانه انتقال دستی اختصاصی را ارائه می کند. اگرچه این مدل دیگر تولید نمی گردد، اما ممکن است نسخه های جدیدتری در راه باشند. البته نباید انتظار داشته باشیم که آن ها با قیمت کمتر از 185 هزار دلار (700 میلیون تومان) به بازار عرضه گردند. مدل 911R همان نسخه ویژه «991٫1» است.