ماهان شبکه ایرانیان

کتاب زندگینامه شهید پیچک منتشر شد

به همت بسیج دانشجویی کتاب «چرخ نیلوفری» زندگینامه شهید غلامعلی پیچک طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، کتاب «چرخ نیلوفری» زندگینامه شهید غلامعلی پیچک صبح امروز طی مراسمی رونمایی شد.
 
بنابراین گزارش این مراسم که با با حضور خانواده شهید غلامعلی پیچک و به همت بسیج دانشجویی در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد.
 
لازم به ذکر است، شهید غلامعلی پیچک با تجاوز رژیم عراق به ایران و تحمیل جنگی نابرابر به انقلاب نوپای اسلامی، عازم جبهه‌های نبرد شد و از آن جا که لیاقت و شجاعت او در درگیری‌های کردستان به فرماندهان محرز بود، به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب شد.
 
پیچک توان بالای نظامی خود را در این محور به منصه ظهور رساند و با ارائه طرح‌های دقیق و واقع‌بینانه نظامی،حیرت نیروهای سپاه و ارتش را برانگیخت.
 
به رغم سن کم ذهنی نقاد و خلاق برخوردار بود و از این رو موفق شد بهترین طرح‌های عملیاتی را با توجه به شناسایی منطقه ارائه و اجرا کند. او اغلب شناسایی‌ها را خودش انجام می‌داد و تا عمق بیش از 30 کیلومتر، در پشت جبهه دشمن نفوذ می‌کرد. با اجرای عملیات‌های موفق در محور غرب، کم کم شهرت و آوازه‌اش در غرب پیچد. توانمندی نظامی و قامت خاص پیچک از او شخصیتی دوست داشتنی و در عین حال پر از ابهت ساخت.
 
شهید پیچک در عملیات مطلع‌الفجر در نوک پیکان گردان وارد نبرد علیه دشمن شد و در منطقه « قاسم‌آباد» واقع در ارتفاعات « برآفتاب » با نیروهای دشمن تن به تن درگیرشد. نزدیک ظهر روز 20 آذرماه 1360 بر اثر اصابت گلوله به گلو و سینه‌اش به شهادت رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان