مقایسه ای کوتاه بین سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر!

با ورود خودروهای شاسی‌بلند کوچک به کشور مشخص شد، این خودروها در کشورمان طرفداران زیادی دارند، بنابراین شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده به سمت عرضه این محصولات در ایران حرکت کرده‌ و روز به روز بر تنوع آنها میافزایند

با ورود خودروهای شاسی‌بلند کوچک به کشور مشخص شد، این خودروها در کشورمان طرفداران زیادی دارند، بنابراین شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده به سمت عرضه این محصولات در ایران حرکت کرده‌ و روز به روز بر تنوع آنها میافزایند. سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر که هردو یک کراس اوور سگمنت B هستند ، به خودروهای پرطرفدار ایران تبدیل شده‌اند. امروز در سایت چرخان به سراغ این 2 خودرو رفته‌ایم تا خریداران این خودروها بتوانند از بین نماینده کره و فرانسه، بهترین انتخاب را انجام دهند.

renault_captur_sidehigh_red

ابعاد خارجی

اگر چه هر دو خودرو در یک سگمنت قرار دارند اما در ابعاد کمی با هم تفاوت دارند که در اینجا تیوولی کمی بزرگتر از رقیب فرانسوی خود طراحی شده است. ابعاد خارجی تیوولی4195 طول – 1798 عرض – 1590 ارتفاع (بر حسب میلی‌متر) است، این در حالی است که کپچر با 4122 طول – 1778 عرض – 1566 ارتفاع، عرضه شده است. البته با توجه به این موضوع که این 2 محصول در رده شاسی‌بلندهای کوچک شهری عرضه شده‌اند، می‌توان گفت رنو کپچر در این بخش برتری دارد.

3_1

طراحی خارجی

ما همیشه به این نکته اشاره کرده‌ایم که برای انتخاب یک خودرو بر اساس ظاهر، سلیقه فردی بیشترین تاثیر را خواهد داشت و سلیقه‌ها در این بخش همیشه متفاوت هستند. انصافا تیوولی و کپچر هر 2 از چهره اسپرت و جوان پسندی برخوردار هستند، اما باید اعتراف کنیم که سانگ یانگ در ارتباط با نمای ظاهری کمی مرزها را شکسته و یک خودرو با چهره جدید و متفاوت عرضه کرده است. رنو نیز در بخش طراحی کپچر بیشتر سعی کرده به یک خودرو اسپرت دست پیدا کند که تا حدی نیز موفق نیز بوده است. به هر حال با توجه به چهره متفاوت تیوولی در این بخش می توانیم به ظاهر این خودرو کمی بیشتر امتیاز دهیم!

طراحی داخلی

کابین رنو کپچر از طراحی عادی برخوردار است و بخش هیجان‌انگیزی در خود ندارد، این صحبت‌ها را دریچه‌های تکراری هوا با طراحی دایره‌‌ای شکل و بخش کنترل سیستم‌ تهویه خودرو به روشنی اثبات می‌کنند. فضای داخلی سانگ‌یانگ تیوولی با نمای خارجی خودرو هماهنگی دارد و از طراحی داخلی زیباتری برخوردار است. تمام کلید‌های فیزیکی به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و بالای این کلید‌ها یک صفحه نمای 7 اینچی لمسی با کیفیت وجود دارد که باعث بهتر شدن کابین این خودرو شده است. جنس مواد به‌کار رفته در هر دو خودرو شباهت نزدیکی به هم دارند و مواد پلاستیکی به کار رفته در آنها، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن را القا می‌کنند.

Renault-Captur_2014_4

تجهیزات رفاهی و ایمنی

نام خودرو  رنو کپچر  سانگ یانگ تیوولی
ترمز سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراریEBA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA EBD – ABS – ترمز های دیسکی در محورهای عقب و جلو – سیستم فعال ضد واژگونی ARP -سیستم پایداری الکترونیکی ESP – کمک ترمز الکترونیکی HBA – سیستم کمک حرکت در سربالایی HSA – سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب گیری ASR – سیستم ضد هرزگردی TCS
استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 6
کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد) ایربگ راننده و سرنشین جلو – ایربگ های پرده ای – ایربگ های جانبی – مجموعاً 6 کیسه هوا در 10 نقطه مختلف – سیستم فعال شونده پشت سری ها در هنگام تصادف
سیستم صوتی مولتی مدیا با صفحه 7 اینچی صفحه نمایش 7 اینچی با سیستم پخش DVD و MP3 به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر
دیگر تجهیزات رینگ آلومینیومی 17 اینچ ،سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده،بدنه دورنگ ,غربیلک فرمان چرم, صندلی ها با روکش زیپی قابل شستشوچراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغ ها رینگ های 18 اینچی، سنسور عقب جهت پارک خودرو، دوربین دید عقب، شیشه های دودی ردیف عقب، شیشه های جلو ضد اشعه، شیشه ها برقی و مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع (سمت راننده)، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع،دی لایت چراغ های جلو و چراغ های عقب LED ، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، مدیریت برق باطری، آینه های کناری برقی تاشو، آینه جلو حساس به نور ECM – صندلی های ردیف جلو و عقب چرم،گرم کن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل، برف پاکن های مجهز به سنسور باران و برف، شیشه های دودی درب های عقب، بال عقب ، ورود بدون کلید Smart Key، فرمان برقی سه حالته، سانروف

همانطور که مشاهده می‌کنید هر 2 خودرو در تیپ فول دارای امکانات مشابهی هستند ولی سانگ‌یانگ در برخی بخش‌ها مانند کیسه‌هوای ایمنی نسبت به کپچر برتری دارد.

2

مشخصات فنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در انتخاب یک خودرو مناسب، بدون شک موتور آن خودرو خواهد بود. بنابراین به این بخش با دقت توجه کنید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ایرانی‌ها علاقه زیادی به خودروهایی با موتور حجم بالا دارند، شاید این علاقه به دلیل محدودیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور باشد. باید بگوییم که سانگ یانگ تیوولی با قدرت موتور بیشتر و حجم موتور 1.6 لیتری بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد. تیوولی با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 128 اسب بخار در گشتاور 6000 دور بر دقیقه عرضه شده که گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک Aisin وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

در مقابل موتور کپچر از نوع 4سیلندر خطی با توروبو شارژ(TCE 120) است و حداکثر قدرت آن نیز 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه تعیین شده و سیستم انتقال قدرت آن نیز از نوع 6 سرعته دو کلاچه است. مصرف سوخت 4.7 لیتری کپچر در مقابل 5.7 لیتر تیوولی کمی نگاه‌ها را به سمت خود کج می‌کند اما داشتن موتور قدرتمند به ازای مصرف چند لیتر بنزین بیشتر، ارزش بالاتری خواهد داشت.

renault-captur-new-2

کیفیت سواری

رنو کپچر با کیفیت اروپایی سواری نرم‌تر و بهتری را در مقایسه با تیوولی ارائه می‌دهد. این تفاوت را کسانی لمس خواهند کرد که بیشتر به جزئیات خودروها توجه می کنند و اطلاعات بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. طبیعتا این موضوع را نمیتوان در بررسی تئوری خیلی دقیق نشان داد.

کلام آخر

رنو کپچر با قیمتی بین 105 الی 112 میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد و تیوولی با قیمت 89 میلیون تومان از طریق نمایندگی‌های سانگ یانگ عرضه می‌شود. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تیوولی با توجه به قیمت کمتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات بیشتر، و چهره متفاوت‌تر ارزش بیشتری برای خرید دارد.

شما می توانید تجربیات خود را در مورد این دو خودرو در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان