مدیرنمایندگی ستاددیه استان تهران در گفت وگو با میزان خبرداد

آزادی بیش از یک هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان تهران / افزایش ۲۱ درصدی آزادی زندانیان در یکسال گذشته

مدیرنمایندگی ستاددیه استان تهران از آزادی ۱۰۰۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان تهران خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر زن و ۹۷۳ نفر مرد به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

منوچهر رحمانی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از آزادی 1003 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان تهران با همت نیکوکاران و پیگیری ستاددیه استان تهران خبرداد و گفت: از این تعداد 30 نفر زن و 973 نفر مرد به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی با بیان اینکه تعداد آزادی طی سال گذشته نسبت به سال 95، بیست و یک درصد افزایش داشته است، ادامه داد: از مجموع مددجویان آزاد شده، 90 نفر زندانی محکوم به دیه، 633 نفر بدهکاران مالی و 280 نفر محکومان به پرداخت نفقه و مهریه بودند که مجموع بدهی این افراد، یک تریلیون و 363 میلیارد و 42 میلیون و 167 هزار و 27 ریال اعلام شده بود.

مدیرنمایندگی ستاددیه استان تهران همچنین گفت: با تلاش مددکاران نمایندگی ستاد و مذاکرات متعدد با شکات، اعطای کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور و کمک‌های مردمی نیکوکاران و تسهیلات بانک‌های عامل، شرکت‌های بیمه، صندوق خسارت‌های بدنی و موافقت مراجع قضایی با اعسار مددجویان تأمین شد.

رحمانی با سپاس از نیکوکارانی که در سال گذشته به یاری زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شتافته اند، ادامه داد: آن‌چنان‌که از دستورات رهبران دینى ما استفاده مى‌‏شود، گره‏‌گشائى و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینى باید تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود تا همه در جهت در برآوردن حاجات مردم تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید. اسلام که یک دین کامل فطرى و الهى است، رفع نیاز و مشکلات و گرفتارى انسان‌ها را یکى از برنامه‏‌هاى بنیادى و اساسى خود اعلام کرده و نه تنها به اجر و پاداش دنیوى و اخروى اجراکنندگان این برنامه حیاتى و انسان‌ساز اشاره مى‏‌کند، بلکه مسئولیت هرکس را در حد توان خود تعیین کرده است.

رحمانی در پایان ضمن تأکید بر لزوم همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه کمک به فرهنگ سازی در جامعه گفت: طی این مدت، دو هزار و 911 پرونده جهت زندانیان جرایم غیرعمد از طریق مددکاری زندان‌های استان واصل شده که میزان بدهی این مددجویان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 37 درصد افزایش داشته است و این موضوع ضرورت کمک در راستای آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در جهت آشنایی با حقوق مالی و نیز پیامد‌های ناگوار عدم پوشش بیمه یا کامل نبودن آن و نیز مسائلی مانند صدور چک‌های بلامحل یا پشتوانه‌های صندوق‌های محلی یا خانوادگی را بیش از پیش خاطرنشان می‌سازد، زیرا اغلب این اتفاقات بر اثر ناآگاهی نسبت به قانون و حقوق اتفاق می‌افتد.

مدیرنمایندگی ستاددیه استان تهران گفت: در حال حاضر، 799 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با جمع بدهی بالغ بر 930 میلیارد ریال در زندان‌های استان تهران به سر می‌برند که چشم امیدشان به دست‌های نیکوکاران دوخته شده تا گره کور زندگیشان در تلاطم سنگین ناملایمات باز شود.

وی افزود: با اهدای این مبلغ، 800 نفر نان آور می‌توانند با رضایت شاکیان خود، نزد خانواده خود بازگردند.

گفتنی است، چنانچه شما نیز می‌خواهید در این امر خیر، پیشقدم شوید با مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان تهران با شماره تلفن 88861870 تماس گرفته، یا به شماره حساب 1414 نزد بانک تجارت واریز نمایید. کمک‌های هر چند کم، در این مسیر ارزشمند خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر