مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار در مقابل ۲۰۶ صندوقدار: نهایت خلاقیت ایرانی!

همانطور که حتما می‌دانید، شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که به‌زودی شاهد عرضه مدل صندوقدار پژو ۲۰۷ خواهیم بود

همانطور که حتما می‌دانید، شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که به‌زودی شاهد عرضه مدل صندوقدار پژو 207 خواهیم بود. خوشبختانه خودروسازهای کشورمان در خلاقیت و مهندسی کاملا می‌توانند با کشورهای روز دنیا رقابت کنند! شاید این جمله برای شما تعجب‌آور باشد اما باید بگوییم که کمتر کشوری را می‌توانید پیدا کنید که خودرو سدان را به وانت و هاچبک را به صندوقدار تبدیل کند، بدون اینکه کمترین تغییری در ظاهر خودرو اعمال کند.

ما خیلی مشتاق هستیم که بدانیم، این شرکت‌ها با بی‌ام دبلیو i8 چگونه برخورد خواهند کرد که یک وانت خوب از آن درست کنند. پژو 206 صندوقدار محصول مشترک ایران و پژو است درحالی که پژو 207 برای بازار آمریکای لاتین طراحی شده و بعدها به چین نیز فرستاده شد. البته مشخصات 207 صندوقدار ایرانی با مدل اصلی متفاوت خواهد بود. اما به هر حال توانمندی خودروسازان ما فعلا در همین حد است. امروز در سایت چرخان مشخصات خودرویی که قرار است در آینده به بازار وارد شود را با 206 صندوقداری مقایسه می‌کنیم که سالهاست با فروش خوب در کشورمان روبرو است. البته گفته می‌شود احتمالا 207 صندوقدار جایگزین 206 صندوقدار خواهد شد. با ما همراه باشید…

tvkfw6lmnh

طراحی ظاهری

پژو 206 چندین سال است که در کشورمان طرفداران زیادی دارد و این روزها با وجود اینکه یک خودرو پیر محسوب می‌شود، هنوزهم شرایط فروش آن با استقبال بالایی روبروست. شرکت فرانسوی پژو چند سال بعد از عرضه 206 مدل 207 را جایگزین آن کرد که از پلتفرم مشترک بهره می‌برند. کاملا واضح است که 207 از طراحی بهتر و بروزتری برخوردار است. مدل‌های صندوقدار این خودروها هم در کشورمان شرایط کاملا مشابهی دارند و فقط یک صندوق به بخش انتهایی آنها اضافه شده که بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین در مدل صندوقدار هم 207 برنده میدان خواهد شد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی پژو 206 صندوقدار و 207 صندوقدار، شرایطی مشابه با طراحی خارجی دارند، با این تفاوت که، به‌گفته مسئولان ایران خودرو، 207 صندوقدار با امکانات و متریال ایرانی، ساخته و روانه بازار می‌شود. بنابراین دور از ذهن نخواهد بود که جنس متریال کابین، مانند خودرو رانا باشد. طراحی داخلی 207 پخته‌تر و زیباتر از 206 است. مدل 207 صندوقدار قرار است با امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی 7 اینچی با پورت USB و دوربین دید عقب، فرمان متفاوت و کمی تزییات داخلی همرنگ بدنه عرضه شود که اگر چه تغییرات چندان زیادی نیست ولی کابین آن به مراتب بهتر از 206 صندوقدار خواهد شد.

16hyk6n051

پیشرانه و گیربکس

جای شکی وجود ندارد که پژو 207 صندوقدار با موتور TU5 عرضه خواهد شد که با حجم 1.6 لیتری خود قدرتی معادل 105 اسب‌بخار در گشتاور 5800 دور بر دقیقه تولید خواهد کرد. بنابراین موتور 207 نیز مانند 206 صندوقدار خواهد بود. از آنجا که محصول اچ‌سی کراس با گیربکس ساخت کمپانی AISIN عرضه شده، احتمال می‌رود مقامات ایران‌خودرو از همین گیربکس برای 207 صندوقدار استفاده کنند که باعث افزایش قیمت آن نیز می‌شود. البته هنوز مشخص نیست ایران خودرو کدام تولید AISIN را برای اچ سی انتخاب کرده است.

peugeot-207-sedan-05

کلام آخر

به‌طور کلی 206 صندوقدار مدل اتومات و 207 صندوقدار هر دو در بسیاری از خصوصیات شبیه به هم هستند و فقط تفاوت کوچکی در بخش فنی و ظاهری این دو خودرو دیده می‌شود. همچنین هنوز زمان عرضه پژو 207 صندوقدار به‌طور رسمی مشخص نشده است و حتی ممکن است با توجه به طیف وسیع محصولات آینده ایران‌خودرو، این شرکت از تولید این خودرو منصرف شود. چرا که گفته می‌شود 207 قیمتی بیشتر از 50 میلیون تومان خواهد داشت و در همین رنج قیمت 2 محصول جدید به نام‌های اچ‌سی کراس و پژو 301 عرضه خواهند شد و احتمال استقبال از 207 صندوقدار بسیار کمتر خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر