مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۱۸

هفتاد و یکمین مراسم جشنواره فیلم کن به‌زودی برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بحث‌برانگیزترین جشنواره‌های فیلم در اروپا به‌حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود حضور فیلم‌ها و اشخاص جنجال‌برانگیز در جشنواره امسال حواشی زیادی را به دنبال داشته باشد. در اینجا به فیلم‌هایی که تابه‌حال بیشترین هیاهو را با خود داشته‌اند نگاهی می‌اندازیم.

هفتاد و یکمین مراسم جشنواره فیلم کن به‌زودی برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بحث‌برانگیزترین جشنواره‌های فیلم در اروپا به‌حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود حضور فیلم‌ها و اشخاص جنجال‌برانگیز در جشنواره امسال حواشی زیادی را به دنبال داشته باشد. در اینجا به فیلم‌هایی که تابه‌حال بیشترین هیاهو را با خود داشته‌اند نگاهی می‌اندازیم.

Under the Silver Lakeاندرو گارفیلد Andrew Garfield نقش اصلی در این فیلم نوآر آمریکایی را بازی می‌کند. «زیر دریاچه نقره‌ای» ساخته دیوید رابرت میچل David Robert Mitchell است که فیلم قبلی‌اش «او تعقیب می‌کند» It Follows به یکی از فیلم‌های موفق در جشنواره کن 2014 تبدیل شد.

BlackKklansmanاسپایک لی Spike Lee فیلمی عجیب اما واقعی درباره یک پلیس سیاه‌پوست به نام ران استالورث Ron Stallworth را ساخته که در دهه 70 میلادی به جنبش کو کلاکس کلان (نام سازمان‌های همبسته‌ای در آمریکا در گذشته و امروز است که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی هستند) می‌پیوندد. جان دیوید واشینگتن John David Washington، آدام درایور Adam Driver و توفر گریس Topher Grace از بازیگران «بلکککلنزمن» هستند. جوردن پیل Jordan Peele که به‌تازگی برنده جایزه اسکار نیز شده، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته است. باید دید که آیا «بلکککلنزمن» می‌تواند به‌اندازه عنوانش تکان‌دهنده باشد؟

The House That Jack Builtلارس فون تریه Lars von Trier تا پیش از بدنام شدنش در کنفرانس مطبوعاتی «مالیخولیا» Melancholia در سال 2011 یکی از پایه‌های اصلی در جشنواره کن به‌حساب می‌آمد. او در این کنفرانس شوخی‌های عجیب درباره نازی‌ها بیان کرد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. ممنوعیت این فیلم‌ساز به‌تازگی از جشنواره کن رفع شده اما او هنوز هم آرام‌وقرار ندارد. گفته می‌شود «خانه‌ای که جک ساخت» داستان یک قاتل زنجیره‌ای است که مت دیلون Matt Dillon در نقش قاتل و اوما تورمن Uma Thurman در نقش قربانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Everybody Knowsاصغر فرهادی که تاکنون موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای فیلم‌های فروشنده و جدایی شده، این بار با یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌هایش و با زبان اسپانیایی بازگشته است. پنه‌لوپه کروز نقش زن اصلی داستان را دارد که به همراه همسر آرژانتینی‌اش به زادگاهش در اسپانیا بازگشته است اما اتفاقات غیرمنتظره‌ای باعث فاش شدن بسیاری از مسائل می‌شود. «همه می‌دانند» فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. تماشای فیلم این کارگردان بااستعداد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

Solo: A Star Wars Storyجشنواره کن گاهی از فیلم‌های استودیویی پرهزینه دعوت می‌کند تا در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآیند. امسال نیز «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» که اسپین‌آف جنگ ستارگان با بازی آلدن ارنرایک Alden Ehrenreich و دونالد گلاور Donald Glover که نقش جوانی هان سولو Han Solo و لاندو کالریسن Lando Calrissian را بازی می‌کنند، در جشنواره اکران خواهد شد. باید دید که آیا این فیلم می‌تواند سابقه پرجنجالی که در تولید و تعویض کارگردان در میانه راه داشت را پشت سر بگذارد و اکران موفقی داشته باشد یا خیر.

Climaxجزئیات زیادی از فیلم جدید گاسپار نوئه Gaspar Noé در دسترس نیست، اما طبق زمینه کارهای پیشین او پیش‌بینی می‌شود که این فیلم نیز شبیه به «برگشت‌ناپذیر» Irreversible و «به خلاء وارد شو» Enter the Void باشد.

Rafikiاولین فیلم کنیایی که تابه‌حال در جشنواره کن شرکت کرده در کشور خودش ممنوع شده است. این فیلم در بخش «نوعی نگاه» اکران خواهد شد و از حالا توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. این دومین فیلم ساخته وانوری کاهیو Wanuri Kahiu است.

Shopliftersهیروکازو کورئیدا Hirokazu Kore-eda فیلم‌های جالب با داستانی خانوادگی می‌سازد که اگرچه جنجال‌برانگیز نیستند، اما تا مدت‌ها در ذهن تماشاچی باقی می‌ماند؛ مثل آخرین فیلم او «پس از توفان» After the Storm که در جشنواره کن سال 2016 شرکت داشت. «دزدان فروشگاه» ماجرای خانواده بدشانسی است که برای زنده ماندن، مجبور به دزدی می‌شوند و برخلاف وضعیت نابسامان خود، یک دختر رهاشده را به جمع خود اضافه می‌کنند.

Whitneyسه سال قبل، فیلم کاردرست «امی» Amy که نگاهی زیرکانه‌ای به زندگی و مرگ غم‌انگیز ایمی واینهاوس Amy Winehouse داشت در کن به نمایش در آمد.
آیا امسال فیلم «ویتنی» می‌تواند پا در جای آن فیلم بگذارد؟ کوین مک‌دانلد Kevin Macdonald کارگردان موفق به جلب همکاری خانواده ویتنی هیوستون Whitney Houston در ساخت این فیلم نیز شده و خبر می‌رسد که «ویتنی» زاویه‌های جدیدی از زندگی این خواننده را به تصویر کشیده شده است.

The Man Who Killed Don Quixoteقرار است پروژه محبوب و بسیار بسیار طولانی در مرحله ساخت اثر تری گیلیام Terry Gilliam بالاخره در جشنواره امسال نمایش داده شود. البته اکران این فیلم در موقعیتی خاص و در حقیقت پس از اختتامیه مراسم خواهد بود. آدام درایور Adam Driver، جاناتان پرایس Jonathan Pryce و اولگا کوریلنکو Olga Kurylenko از بازیگران این فیلم پرهیاهو هستند.

Burningاقتباسی که لی چانگ-دونگ Lee Chang-dong از داستان کوتاه هاروکی موراکامی Haruki Murakami ساخته، یکی از جالب‌ترین فیلم‌های امسال در بخش رقابت‌ها خواهد بود؛ حتی اگر تنها به دلیل حضور ستاره بین‌المللی آن استیون یئون Steven Yeun باشد. «سوختن» هم‌زمان با جشنواره، در کره جنوبی نیز اکران خواهد شد. باید دید فیلم چانگ-دونگ تا چه حد به داستان اصلی وفادار مانده است.

Miraiجدیدترین انیمیشن اثر مامورو هوسودا Mamoru Hosoda، اکران جهانی‌اش را در حاشیه دوهفته کارگردانان خواهد داشت. «Mirai» داستان پسر چهارساله ای است که از تولد خواهرش خوشحال نیست و وقتی در یک باغ جادویی در حال قدم زدن است، با نسخه بزرگ‌سال خواهرش روبرو می‌شود. حتی خواندن خلاصه داستان فیلم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و احتمال می‌رود که این انیمیشن هم به موفقیت جهانی که «نام تو» Your Name اثر ماکوتو شینکای Makoto Shinkai داشت برسد.

Fugueاگر هنوز «وسوسه» The Lure به کارگردانی Agnieszka Smoczyńska را ندیده‌اید، هرچه سریع‌تر داستان ترسناک موزیکال درباره دو پری دریایی را تماشا کنید. «وسوسه» یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌ها در سال‌های اخیر است که بازخورد مثبتی در سراسر دنیا نیز داشته است. «Fugue» در بخش Critics’ Week اکران خواهد شد.

Sorry Angelفیلم جدید کریستوف اونوره Christophe Honoré تابه‌حال سروصدای زیادی به‌ پا کرده است. «در پاریس» Dans Paris و فیلم موزیکال «ترانه‌های عاشقانه» Love Songs ازجمله آثاری هستند که اونوره با آن‌ها شناخته می‌شود.

Knife + Heartاحتمالاً عنوان فیلم یان گونزالس Yann Gonzalez یکی از خشن‌ترین فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش مسابقه امسال است. داستان «چاقو در قلب» در دهه 70 میلادی می‌گذرد و ونسا پارادی Vanessa Paradis نقش اصلی را در آن بازی کرده است.این مقاله برگرفته از نوشته کایلی بوچانان Kyle Buchanan و امیلی یوشیدا Emily Yoshida در سایت Vulture است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان