ماهان شبکه ایرانیان

با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فیروزآباد صورت گرفت

اختلاف بین دو تیره از طایفه ایل قشقایی پس از ۱۳ سال با مصالحه پایان یافت

اختلاف بین دوتیره از طوایف ایل قشقایی در بخش فیروز آباد با حضور معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس پس از ۱۳ سال به صلح و سازش، وحدت و برادری ختم شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در حاشیه مراسم صلح و سازش دو تیره از ایل  قشقایی که با حضور رئیس دادگستری فیروزآباد، بازپرس شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، مدیر کل امنیتی و انتظامی فارس، دبیر ایلات و عشایر فارس، معتمدان و ریش سفیدان دو طایفه ایل قشقایی برگزار شد، گفت: شما میراث دار سوابق ارزشمندی هستید و این جلسه محصول خرد ورزی، خردگرایی و احترام به بزرگان است که این امر یکی از سنت‌های عظیم و زیبای پیامبر اکرم (ص) می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی ضمن تقدیر و تشکر از حضور بزرگان دو تیره از ایل قشقایی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند گفت: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام در خطبه شعبانیه بیان فرمودند: این است که به بزرگان احترام بگذارید و بسیار جای خرسندی است که در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است هنوز این سنت پابرجاست و این سنت حسنه همچنان ظرفیت تبدیل خصومت‌ها به رفافت‌ها را دارد که همه این‌ها نتیجه تبعیت از دین اسلام است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال در قرآن بیش از 80 بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار امیدواری کرد: اگر اقدام خداپسندانه و شایسته عفو و گذشت و فرهنگ صلح و سازش و کدخدا منشی روز به روز گسترش پیداکند زمینه‌ی زندگی و فعالیت بهتر برای همگان در سایه امنیت فراهم می‌شود.

گفتنی است در این مراسم بزرگان و معتمدین ایل قشقایی ضمن سوگند به کلام الله مجید و با ذکر نام مبارک حضرت اباالفضل العباس قسم یاد کردند که کدورت‌ها و اختلافات گذشته خود را فراموش و با برادری، وحدت و همدلی با صلح و سازش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان