چگونه کیست تخمدان را سریع درمان کنیم؟

بهترین راه درمان کیست تخمدان کیست تخمدان یکی از مشکلات شایع جنسی زنانه است. طب سنتی چهار علت را از علل ابتلا و گروهی از مواد غذایی را راهی برای درمان سریع و طبیعی کیست تخمدان معرفی می کند

بهترین راه درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان یکی از مشکلات شایع جنسی زنانه است. طب سنتی چهار علت را از علل ابتلا و گروهی از مواد غذایی

را راهی برای درمان سریع و طبیعی کیست تخمدان معرفی می کند.با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان

کیست تخمدان آشنا شوید.

Ovarian Cysts

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری (CDC) بیماری، ب 14,8 درصد از زنان بعد از یائسگی آن را دارند.بیشتر کیست های تخمدانی در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد و بیماری نیست.معمولا خوش خیم هستند و بدون هیچ گونه دلیل روشنی به وجود می آید.، از سوی دیگر، می تواند خوش خیم یا سرطانی باشد.

اغلب مردم از کیست تخمدان آگاه نیست به طور معمول مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، در برخی از موارد می توانند نشانه هایی مانند نفخ شکم، درد در هنگام دفع مدفوع، بی نظمی های قاعدگی، درد لگن قبل و یا در طول چرخه قاعدگی، درد در هنگام رابطه جنسی، درد در پایین کمر یا ران، فشار در رکتوم و یا مثانه، تهوع و استفراغ دارند. انواع خاصی از کیست های تخمدانی نیز می تواند باعث کاهش باروری شونددر بسیاری از موارد، کیست های تخمدانی خود به خود در عرض چند ماه ناپدید می شوند. با این حال، زمانی که ایجاد ناراحتی میکنند بسیاری از درمان های طبیعی می تواند به رفع علائم و کوچک شدن اندازه کیست کمک کند

درمان کیست تخمدان

راه‌های درمان این نوع کیست براساس سن، شرایط جسمی فرد، علائم بیماری، مشخصات سونوگرافی و آزمایش های خون متفاوت است. و برای درمان آن داروهای شیمیایی متعدد وجود دارد، همچنین دربعضی موارد نیاز به جراحی می‌شود. با توجه به اینکه اغلب کیست‌های تخمدان فیزیولوژیک هستند، با یک درمان دارویی معمولی برطرف خواهند شد و حتی اگر بیمار کیست ساده فیزیولوژیک داشته باشد و هیچ دارویی هم مصرف نکند، انتظار می‌رود کیست پس از دو ماه کوچک‌تر شود، اما اگر بعد از این مدت، اندازه کیست تغییر نکند یا بزرگ‌تر شود، باید دنبال پیدا کردن علت اصلی و درمان صحیح آن بود. همچنین کیست‌های تخمدان را می‌توان با روش جراحی باز یا لاپاراسکوپی عمل کرد و پزشک متخصص براساس شرایط بیمار، نوع کیست و آزمایش‌های وی باید بهترین روش را انتخاب کند. استفاده از گیاهان دارویی نیز یکی دیگر از راه‌های درمان کیست تخمدان است.

درمان کیست تخمدان با رازیانه

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است.

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود.درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

بهترین راه درمان کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان با رازیانه (میزان و نحوه مصرف)

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

مواد غذایی مفید و مضر برای کیست تخمدان زنان

  • غذاهای غلیظ نخورید. پیتزا، الویه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، کله پاچه، حلوا، شیرینی تر، موز، انبه و لوبیا جزء غذاهای غلیظ به شمار می روند.
  • شیر، میوه و تنقلات را به هیچ وجه با هم نخورید؛ چون هضم همزمان شان بسیار دشوار است. پس با شیرموز یا شیرپسته خوردن خودتان را تقویت نکنید.
  • هضم گوشت توسط دستگاه هاضمه یا همان دستگاه گوارش 12 ساعت طول می کشد؛ بنابراین اگر گوشت خورده اید، باید بیشتر صبر کنید.
  • خودتان را به خوردن سکنجبین عادت بدهید. سکنجبین را می توانید همراه سرکه و شکر یا همراه سرکه و عسل میل کنید.
  • غذاهایی را که طبع سرد و بلغم دارند، نخورید. باید ماست، دوغ، خیار، گوجه فرنگی، برنج، ماهی، کدو، کاهو، کیوی، گیلاس، هلو و آلو را از برنامه غذایی تان حذف کنید. اگر اصرار دارید این مواد را مصرف کنید، حتما آنها را با مصلح بخورید. ادویه جات گرم و خشک، مصلح خوراکی های سرد هستند. عسل، زعفران، زیره، زنجبیل، سیاه دانه، هل، دارچین، نعناع و زنیان تا حد زیادی از ضرر این مواد می کاهند.
  • همراه غذا ماست یا سالاد نخورید. نیم ساعت بعد از غذا می توانید تنها یکی از اینها را میل کنید.
  • همراه غذا می توانید سبزی خوردن، زیتون پرورده با رب انار میل کنید

بهترین راه درمان کیست تخمدان

خواهشمندیم اگر سوال یا نکته‌ای برای مطلب بهترین راه درمان کیست تخمدان

در ذهن شما باقی مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان