وزیر دادگستری در دیدار با دادستان کل پاکستان تاکید کرد

ضرورت تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی/ منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم

علیرضا آوایی وزیر دادگستری در دیدار با دادستان کل پاکستان گفت: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد؛ لذا انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش درد‌های مشترکمان باشد.

ضرورت تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی/ منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علیرضا آوایی در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار کرد: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد؛ لذا انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش درد‌های مشترکمان باشد.

آوایی افزود: قوه قضاییه پاکستان قوه مستقلی است و باید به قضات پاکستان این عزت و اقتدار را تبریک بگوییم.

وی افزود: از نکات قوه قضاییه کشور ما استخدام قضات فاضل است که در مقابل فشار‌ها بتوانند مقاومت کنند و شرافت حرفه‌ای خود را معامله نکنند.

آوایی تصریح کرد: ما در زمینه مشترکات می‌توانیم بیش از پیش با همدیگر همکاری کنیم و هیچ مانعی برای توسعه روابط مان وجود ندارد و کافی است که فقط اراده کنیم. تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند به ما کمک کند.


وزیر دادگستری با بیان اینکه این دیدار‌ها می‌تواند در بحث‌های حقوق بشری موثر باشد ادامه داد: ملتی هستیم متفاوت با غرب، اما متعالی، منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر ارزش‌های خود را کنار بگذاریم و تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم. شاهد هستید در چند سال اخیر به خاطر ضربه زدن به کشورمان از اسلام که این اندازه فهم و عقلانیت را داراست چه چهره‌ای را در دنیا نشان دادند اسلام را به عنوان دینی جدا از منطق نشان دادند؛ لذا در این فضا ما برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست نیاز بیشتری به همکاری داریم. همچنین در زمینه قاچاق مواد مخدر ما تلاش داریم که این معضل را ریشه کن کنیم.

وی افزود: ما فرهنگ و زبان و درد‌های مشترک داریم و می‌توانیم درمان مشترکی برای غلبه با این مشکلات پیدا کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی مجموعه قضایی بتوانیم تیم مشترکی را برای همکاری‌های حقوقی و قضایی و بررسی پیشنهادات موجود تعیین کنیم.

در ادامه این دیدار اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت: روابط دو کشور ایران و پاکستان روابط دوستانه و با ایدیولوژی و جغرفیای مشترک است و اسلام حلقه اتصال این دو کشور است.

دادستان کل پاکستان افزود: پاکستان کمک‌ها و حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند و پشتیبان ایران است. امیدواریم این همکاری‌ها بین دو کشور ادامه یابد.

وی افزود: موضوعاتی همچون انتقال تجارت و همکاری‌های دو جانبه و ... در دستور کار دو طرف قرار دارد. امیدواریم در قالب همکاری با یکدیگر سطح تبادلات را ارتقا ببخشیم.

دادستان کل پاکستان گفت: ظرفیت‌های خوبی جهت مبارزه با مواد مخدر در دو کشور وجود دارد و ما در مرکز بین المللی داوری نیز می‌توانیم همکاری‌های مجدانه‌ای داشته باشیم. همچین تبادل دانشجویان حقوقی نیز از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر