بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۱۸ (تا امروز)

هدف یک فیلم کمدی خوب، باید بیشتر از فقط خنداندنِ مخاطب باشد. در سال ۲۰۱۸، تابه‌حال شاهد فیلم‌هایی بوده‌ایم که موفق شده‌اند این ژانر را فراتر ببرند

هدف یک فیلم کمدی خوب، باید بیشتر از فقط خنداندنِ مخاطب باشد. در سال 2018، تابه‌حال شاهد فیلم‌هایی بوده‌ایم که موفق شده‌اند این ژانر را فراتر ببرند. چه فیلمی با موضوع نوجوانان و روابط آن‌ها باشد و یا فیلم ساخته شده برای کودکان که برای بزرگ‌ترها خنده‌دارتر است و یا انیمیشن ساخته وس اندرسن Wes Anderson. بسیاری از فیلم‌های سال 2018، شانس وارد شدن به فصل بعدی جوایز را دارند.

5- «شب بازی» Game Nightشب‌های بازی برای بزرگ‌سال‌ها می‌تواند آن حس هیجان و موفقیتی را داشته باشد که شاید در زندگی روزمره‌ خود ندارند. در «شب بازی»، یکی از شب‌های بازی هفتگی زوجی بسیار اهل رقابت (با بازی جیسون بیتمن Jason Bateman و ریچل مک‌آدامز Rachel McAdams)، با تبدیل شدن بازیِ قتل راز‌آلود به یک آدم‌دزدی واقعی، به کلی تغییر می‌کند. درست است که درگیر تفنگ‌‌بازی‌ها و موقعیت‌های خطرناک واقعی می‌شوند، اما هیجان آن خیلی بیشتر از بردن بازی پانتومیم است.

4- «تروبردز» Thoroughbredsداستان نوجوانانی که در آستانه بزرگ‌سالی هستند، همیشه یکی از موضوعات فیلم‌های کمدی بوده است. چه داستان آن مربوط به محبوبیت آن‌ها، ارتباطشان با والدین و یا عصبانیت آن‌ها باشد، همیشه احساسات مختلفی در این موقعیت‌ها وجود دارد که می‌توان از آن در سناریویی کمدی استفاده کرد؛ اما احساسات فیلم «تروبردز» خیلی معصومانه نیست. فیلم داستان روایتی است از دوستی لیلی (با بازی آنیا تیلور-جوی Anya Taylor-Joy) و آماندا (با بازی اولیویا کوک Olivia Cooke) که به خاطر تنفر مشترکشان از پدرخوانده لیلی یعنی مارک باهم معاشرت و دوستی را آغاز می‌‌کنند. این تنفر مشترک در آخر به برنامه‌ریزی برای قتل او می‌انجامد. آنتون یلچین Anton Yelchin در یکی از جدیدترین بازی‌هایش، نقش یک دلال مواد مخدر را بازی می‌کند که بخشی از نقشه لیلی و آماندا است.

3- «جزیره سگ‌ها» Isle of Dogs

از خیلی جهات، تکنیک استاپ‌موشن، مناسب وس اندرسون است. بااین‌حال، این سبک عروسک‌بازی او هنوز هم جای پیشرفت دارد. اندرسون در دومین تجربه انیمیشن‌سازی‌اش، از فیلم‌نامه خود استفاده کرده است. داستان این انیمیشن در مورد قهرمان جوانی است که در جزیره‌ای ساخته شده از زباله، بیرون از شهر مگاساکی Megasaki، به دنبال سگ تبعیدشده‌اش می‌گردد. این فیلم چیزی بیشتر از شوخی‌های سگ‌هاست، داستانی هیجان‌انگیز است که سؤالاتی اساسی را برمی‌انگیزد: «ما که هستیم و می‌خواهیم چه کسی باشیم؟». این داستان همچنین به چند موضوع مهم سال 2018، مثل اخراج شدن از کشور، فساد دولتی و قدرت مطبوعات اشاره کرده است. در کنار همه این‌ها، سگ‌های وس اندرسون خیلی بانمک و خنده‌دار هستند.

2- «پدینگتون 2» Paddington

اگر یک فیلم در سال 2018 باشد که همه باید حتماً آن را ببینند، آن فیلم «پدینگتون 2» است. شخصیت این داستان، خرس کوچکی است که در همه فقط ویژگی‌های خوبشان را می‌بیند – شخصیتی که از تعصب، طمع و حسی که دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم جای تاریک و وحشتناکی است، فراتر رفته است. پدینگتون که با خانواده‌ براون Brown در ویندسور گاردنز Windsor Gardens زندگی می‌کند، وقتی به دنبال کادوی تولدی برای خاله لوسی می‌گردد، به‌اشتباه برای سرقتی که یک بازیگر فراموش شده،‌ با بازی خنده‌دار هیو گرنت Hugh Grant، مرتکب شده،‌ دستگیر می‌شود. انیمیشن و داستان آن مسحورکننده است، بااین‌حال دیالوگ‌های آن برای کودکان و بزرگ‌سالان، گاهی پیچیده (و البته بعضاً گاهی ساده) است. تماشای پدینگتون که کار اجباری در زندان را (بله پدینگتون واقعاً به زندان می‌رود!) به یک نسخه بامزه از برنامه تلویزیونی Great British Bake Off تبدیل می‌کند -برنامه شیرینی‌پزی محبوب در انگلیس- و تماشای تلاش هنری مهربان (هیو بانه‌ویل Hugh Booneville) و مری براون (سالی هاوکینز Sally Hawkins) برای پیدا کردن دزد واقعی، بسیار لذت‌بخش است. باور کنید، این فیلم محشر است.

1- «بازدارندگان» پیش‌نمایش «بازدارندگان» حق مطلب در مورد این فیلم را بیان نکرد. از تماشای دو دقیقه کوتاه آن به نظر می‌رسید که این فیلم نیز مانند خیلی از فیلم‌های نوجوانانه دیگر است که تلاش والدین برای متوقف کردن فرزندانشان از نزدیکی بیش‌ازحد در شب فارغ‌التحصیلی را نشان می‌دهد. بااین‌حال این فیلم روشی منحصر‌به‌فرد و معقول برای نشان دادن اهمیت رابطه والدین و فرزند و همین‌طور روابط آن‌ها را در پیش گرفته است. درست است صحنه‌های خنده‌داری از جان سینا John Cena و یواشکی‌ فرار کردن از خانه بدون این‌که والدین متوجه شوند، در فیلم وجود دارد، اما در بین آن، مکالمه‌های جدی و ضروری در مورد استقلال، رضایت و بلوغ را نیز نشان می‌دهد. کارگردان این فیلم، کی کانون Kay Cannon موضوعات پیچیده و مهمی را با روشی آسان و خنده‌دار بیان کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر