با پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان، این شرکت با سابقه ژاپنی گویی جانی تازه گرفته است. بعد از این اتفاق مهم، همواره شایعاتی مبنی بر استفاده از پلتفرم محصولات نیسان توسط میتسوبیشی به گوش رسیده است. ظاهرا این شایعات تا حد زیادی درست هستند، چرا که اینک خبر می رسد نسل جدید اوتلندر بر روی پلتفرم نیسان روگ یا همان اکس-تریل تولید خواهد شد.
اوتلندر اولین مدل از میتسوبیشی است که از ثمره ائتلاف با رنو-نیسان بهره مند می شود. نسل جدید این شاسی بلند پرطرفدار که احتمالا در سال 2021 از راه خواهد رسید، می تواند آغازگر دوره ای متفاوت برای شرکت الماس نشان باشد. آنطور که شنیده شده این نسل نیز دارای نسخه هیبریدی شارژی (plug-in) خواهد بود.
اگر چه به لحاظ فنی روگ و اوتلندر بسیار مشابه هم می شوند، اما به گفته کارلوس گون رئیس هیئت مدیره گروه رنو نیسان، میتسوبیشی باید استراتژی بازاریابی متفاوتی را در پیش بگیرد. با این حساب می توان گفت که محصولات میتسوبیشی کماکان هویت خود را حفظ خواهند کرد.
انتظار می رود دیگر مدل های میتسوبیشی نیز سرنوشتی همانند اوتلندر داشته باشند، به این معنی که آنها نیز بر روی پلتفرم های گوناگون نیسان ساخته شوند. بر این اساس نسل آتی ASX به احتمال زیاد از پلتفرمی مشترک با ورسا، کیکس و جوک بهره خواهد برد.
از آنجایی که در ایالات متحده نمایندگی های میتسوبیشی با تقاضای بالایی برای ارایه یک پیکاپ سایز متوسط روبرو شده اند، بعید نیست که طراحی و توسعه چنین مدلی برای بازار آمریکا چراغ سبز بگیرد. در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، به احتمال زیاد شاهد تولید پیکاپی دیگر بر پایه نیسان ناوارا خواهیم بود. بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز نخستین پیکاپ تولید انبوه خود یعنی X کلاس را بر روی پلتفرم ناوارا توسعه داده است.
ناگفته نماند هر دو مدل میتسوبیشی اوتلندر و نیسان اکس-تریل در بازار ایران حضور دارند. با توجه به نوسانات ارزی قیمت این دو شاسی بلند ژاپنی اخیرا دستخوش تغییرات زیادی شده است.