مایکروسافت اعلام کرد قابلیت جدیدی به نام «تبلیغات اجرا پذیر» (Playable Ads) را به ویندوز 10 می آورد که بر اساس آن، کاربر می تواند نحوه عملکرد اپلیکیشن ها را بدون نیاز به دانلود یا نصب و از طریق استور تجربه نماید.
این ویژگی به تازگی در مرکز توسعه ویندوز به نمایش گذاشته شده و زمانی که کمپانی های مختلف و شرکت های تبلیغاتی استفاده از آن را آغاز نمایند، کاربران قادر خواهند بود به مدت سه دقیقه از اپلیکیشن به طور کامل استفاده کنند، گویی آن را در دستگاه خود نصب کرده اند.
البته در بین کمپانی های برتر تکنولوژی، این موضوع چندان جدید نیست. گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه مه سال گذشته ویژگی «اپلیکیشن های آنی» در اندروید یا Android Instant Apps را به نمایش گذاشت که از ماه ژانویه به صورت عمومی ارائه شد.
این حرکت برای تعامل و تجربه اپلیکیشن ها پیش از دانلود و نصب، می تواند انتخابی هوشمندانه را در اختیار کاربران قرار دهد تا با دیدی بازتر در مورد پرداخت هزینه برای اپ های تجاری یا صرف ترافیک داده برای بارگیری اپ های رایگان تصمیم بگیرند.
علاوه بر این، توسعه دهندگان یا شرکت های تبلیغاتی نیز کار ساده ای در پیش خواهند داشت و تنها با چند کلیک و انتخاب گزینه های مورد نظر می توانند قابلیت فوق را برای کاربران فعال سازند.
گفتنیست ویژگی Playable Ads هنوز به صورت محدود و آزمایشی به اجرا درآمده و مایکروسافت زمان خاصی را برای ارائه همگانی و عمومی آن اعلام نکرده، اما انتظار می رود طی هفته های آتی به مرور شاهد تبلیغات مبتنی بر این قابلیت در استور ویندوز باشیم.