شهردار منطقه ۱۰ در صحن شورای شهر تهران:

مردم منطقه توانایی پرداخت عوارض فاضلاب ندارند/ ۱۸۵ میلیارد تومان برای تملک در پروژه یادگار امام(ره) نیاز داریم

شهردار منطقه ۱۰ تهران با اشاره به اینکه ۹۰ درصدمنطقه دارای خط فاضلاب است، گفت: متاسفانه مردم توانایی پرداخت عوارض جهت وصل شدن به فاضلاب را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس بابازاده شهردار منطقه 10 تهران در جریان ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه 10 در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: خوشحالم که اعضا به منطثه 10 حساس هستند امیدوارم این حساسیت در فصل بودجه نیز ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم آن چه باید بگیریم را بگیریم. 

وی افزود: خوشبختانه ما در منطقه دارای سند راهبردی محلات به عنوان سند هستیم که خیلی پیچیده نیست و بر اساس نظرات دبیران محلات و سیاست های شهرداری تدوین شده است.

شهردار منطقه 10 اصلی ترین مشکل در منطقه را کمبودهای آن دانست و گفت: ناحیه یک ما به علت وجود باغاتی که از قدیم وجود داشته و به خوبی تملک شده دارای فضای سبز مناسب است. بیشتر پارک های ما در ناحیه یک است.

وی تأکید کرد: با پیگیری ها به دنبال تملک باغات باقیمانده هستیم. اما در نواحی 2 و 3 کمبود زمین داریم. 7 محله ما زمین چمن مصنوعی ندارد. برای تحقق این امر ابتدا باید تملک صورت بگیرد. البته پیش بینی ها شده و شهرداری نیز در حال همکاری است تا برای 96 اعتبارات را بگیریم.

بابازاده یادآور شد: 90 درصد فاضلاب منطقه اجرایی شده است. در 4 سال منطقه شخم زده شد تا انجام شود و این 10 درصد باقیمانده بخاطر یادگار امام است. ولی در این 90 درصد مردم توانایی پرداخت هزینه ها برای وصل شدن فاضلاب را ندارند.

وی افزود: عوارض متفرقه در منطقه صفر شده است و عملا درآمد ما کاهش داشته است. مردم نیز توانایی پرداخت عوارض فاضلاب را ندارند و ما نیز نمی توانیم آنها را کمک کنیم. در بخش پارکینگ نیز یکی دو کار موقت انجام دادیم اما همچنان بحث تملک مشکل اصلی ماست.

شهردار منطقه 10 به پروژه ادامه یادگار امام(ره) اشاره کرد و گفت: در یادگار از خیابان دستغیب تا قزوین تملک های خوبی انجام شده است. پادگان جی جزو منطقه 9 است. ما در این فاصله 313 پلاک داریم که باید تملک شوند. حدود 185 میلیارد تومان تنها برای تملک نیاز داریم تا عملیات عمرانی از شود.

وی ادامه داد: در امامزاده عبدالله نیز 102 پلاک داریم که مشترک است با منطقه 9 و باید 40 میلیارد تومان صرف تملک آن شود.

انتهای پیام/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر