فرادید؛ مروری بر نخستین آزمایش رانندگی و بررسی جادهای شاسیبلند فولسایز فولکسواگن توارگ 2019 که اخیرا راهی بازار جهانی شده نشان میدهد فولکس واگن به خوبی از پس اجرای یک پروژه سخت برآمده و اتومبیل پرچمدار خود را با بهترین سطح ممکن از ایمنی، توان و تجهیزات راهی بازارهای جهانی نموده است.
به گزارش فرادید، اخیرا باب شده خودروسازان مشهور و باسابقه با تولید اسیوویهای مجلل و گرانقیمت، سهم بازار مناسبی از این بخش از بازار را به خود اختصاص دهند. جالب است که نتیجه کار اغلب این برندها هم چندان جالب از آب درنمیآید و محصولاتی ساخته میشود که اغلب نه ویژگی محصولات سواری را دارند، نه شباهی به خودروهای مجلل داشته و نه قادرند به خوبی نقش یک شاسیبلند واقعی را برای خریداران بازی کنند.
مازراتی لوانته، آلفا رومئو استلویو و جگوار اف-پیس سه خودرویی هستند که در بازار با اقبال خاصی روبرو نشدهاند. فولکستوارگ اما شاسیبلندی از این دست نیست. این خودرو که سابقه تولید آن به نخستین روزهای قرن حاضر برمی گردد، از بدو ورود به این کلاس محصولی با توان آفرود بالا، کیفیت ساخت مثال زدنی و توانایی اقناع خریداران بوده که همین سرمایه معنوی باعث شده تا در نسل تازه توارگ، شاهد بروز یک اتومبیل بسیار جذاب و پیشرفته در کلاس محصولات فولسایز باشیم.
موتور1 وبسایت مشهور آمریکایی طی آزمایش جادهای این خودرو عنوان جواهر سلطنتی را برای مدل توارگ برگزیده است چرا که آخرین ساخته فولکسواگن را محصولی تمامعیار تشخیص داده که کمتر نقدی میتوان به آن وارد کرد مخصوصا در بخش طراحی که با الهام از مدل زیبای آرتئون ساخته و پرداخته شده است. ببینیم توارگ جدید در غرب وحشی چه عملکردی از خود به جای گذاشته است.
وضعیت فنی
برای اینکه بدانید با مبلغی کمتر از 54 هزار دلار سوار چگونه خودرویی شدهاید لازم است بدانید که پلتفرم توارگ با دو خودرو جدید و لوکس بازار یعنی آئودی کیو7 و بنتلی بنتایگا یکسان بوده که به معنی ارزش بالای خرید و نیز استانداردهای پیشرفته فنی این محصول است.
موتور بهکاررفته روی نمونه پایه توارگ یک نمونه 6سیلندر 286 اسبی 3لیتری دیزلی و توربو است که بیش از 443 پوند فوت گشتاور را تحویل راننده می دهد و توارگ را قادر میسازد در کمتر از 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد.
جعبه دنده 8سرعته این خودرو عملکردی بسیار نرم و آرام دارد که ضمن ارائه شتابی مناسب، به خوبی نیروی موتور را به چرخهای خودرو میفرستد ضمن اینکه سیستم 4چرخ محرک دائم با سه نوع تنظیم می تواند در مناطق صعبالعبور به خوبی راننده را از استیصال در امان نگه دارد.
سیستم تعلیق میتواند با افزایش 5.4سانتیمتری ارتفاع، خودرو را برای حضور در مناطق سنگلاخی به خوبی آماده کند. ضمنایک سامانه به نام اکتیو راید در هماهنگی کامل با حالت رانندگی اسپورت میتواند حس جوانی و هیجان را توام با تعادل و پایداری بدنه و شاسی برای راننده به ارمغان بیاورد.
تجهیزات
به لطف سیستم کروز کنترل تطبیقی، مجموعهای از ادوات هشداردهنده هنگام رانندگی و یک سیستم فرمان دقیق همواره وارگ شما را در مسیر نگه می دارد. جالب است بدانید به مدد سازگاری سامنه رهیاب با کروز کنترل، خودرو به صورت هوشمند در هنگام ورود به پیچها با سرعت کمتری حرکت میکند ضمن اینکه دوربین دید 360 درجه، دو صفحه لمسی 8 و 12 اینچی در داشبورد به همراه جمع کثیری از اداوات رفاهی به رانند کمک می کنند تا بهترین سطح ممکن از راحتی حینرانندگی رقم بخورد.
کارکرد و راحتی
فضای اتاق به شدت آرام و بیصدا است و تنها اندکی آوای برخورد باد با ستون کناری به گوش میرسد. به مدد سیستم تعلیق جدیدی که شرکت اتریشی ترمک برای این خودرو طراحی کرده شاهد سواری بسیار نرم و راحتی از توارگ هستیم ضمن اینکه تجهیزات فراوان موجود در اتاق به همراه فضای زیبا و مجلل سرنشینان، سفر را با توارگ به تجربهای تکرار نشدنی تبدیل میکند.
نتیجهگیری
توارگ ارزش خرید بالایی دارد. سومین اسیووی شرکت فولکس که با تغییر نسل پس از تیگوان و اطلس قرار است رشد فروش این برند آلمانی را در بازار آمریکای شمالی محقق کند، خودرویی به غایت با ارزش است که در کنار طراحی زیبا و امکانات مناسب، حس تازه و پیشرویی را به مالکانش منتقل می کند.
به نظر میرسد توارگ به راحتی خواهد توانست رقبای قدر خود از برندهای لکسوس، اینفینتی و کادیلاک را شکست دهد. هرچه نباشد توارگ هم اعتبار بالایی بین منتقدان دارد و هم شور و نشاط یک خودروی آلمانی مغرور را با خود یدک میکشد.