عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نباید برای تامین کسری بودجه طرح تحول سلامت، به اموال کارگران دست زد

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عمده مشکلات طرح تحول سلامت گفت: این طرح متاسفانه امروز با مشکلات بسیار جدی روبه روست

نباید برای تامین کسری بودجه طرح تحول سلامت، به اموال کارگران دست زد

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عمده مشکلات طرح تحول سلامت گفت: این طرح متاسفانه امروز با مشکلات بسیار جدی روبه روست .

محسن بیگلری در گفتگو با با بیان اینکه طرح تحول سلامت از اقدامات مثبت دولت یازدهم و در راستای کمک به همه مردم به ویژه محرومان است افزود: این طرح برای ثابت ماندن هزینه های درمان بیماران می بایست با شرایط خاصی شروع به کار می کرد، اما متاسفانه امروز دستخوش تورم کاذب ناشی از عدم برنامه ریزی و ناهمانگی در این حوزه شده ایم تا انجا که درآمد پزشکان افزایش یافته و تامین مالی طرح با مشکلات جدی مواجه شده است.

بیگلری با اشاره به آسیب های حاصل از اجرای نادرست این طرح اظهار کرد: در بازدید اخیر بنده از بیمارستان الغدیر تهران متوجه شدم این بیمارستان به دلیل عدم وصول پول خود از تامین اجتماعی و بیمه سلامت ( حدود 80 میلیار تومان از تامین اجتماعی و 20 میلیارد تومان از بیمه سلامت ) ، برای پرداخت حقوق و ادامه کار پرسنل خود با مشکل اساسی مواجه شده است. این در حالی است که 100 میلیارد از این سازمان ها طلبکار است.که رقم بسیار بالایی است.

وی با اشاره به تصویب 8 هزارمیلیارد تومان در مجلس برای وصول بدهی های بیمه سلامت خاطرنشان کرد: زمانی که به این آمار نگاه می کنیم می بینیم با وجود تصویب مبالغ بالای این چنینی ، این بیمه باز هم برای حل مشکل به بودجه بیشتری نیاز دارد که نشان از آن است این بیمه امروز با چالش بسیار جدی مواجه بوده و اگر به آن رسیدگی نشود، همانند پرداخت یارانه اکنون دولت برای آن با مشکل مواجه خواهد شد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون پزشکان نیز از طرح تحول سلامت راضی نیستند تصریح کرد: درست است که بر روی کاغذ برای آن ها پول زیادی در نظر گرفته شده اما این طلب همچنان وصول نشده باقی مانده است.


وی افزود: به نظر من حقوق کارگران که اکنون حق بیمه آن را پرداخت می کنند باید در اختیارسازمان تامین اجتماعی باشد یعنی امروز به دنبال کوچ آن منابع و حجیم کردن وزارت بهداشت نباشیم که اصلا کار منطقی ای نیست.


عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه برداشت از صندوقی که از پول کارگران هم اداره می شود را نادرست دانست و گفت:این حق کارگران است و نباید در آن دست برد. این کار مشابه برداشت از خزانه است و بار اقتصادی منفی ای دارد . این دو سازمان کاملا متمایز و جدا از یکدیگر هستند و نباید برای تامین منافع یکی به صندوق دیگری دست درازی کرد .

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تنها مسوول کارگران و تبعه تامین اجتماعی است که معمولا هم بیمه آن ها رایگان بوده است.

وی ادامه داد: کارگران تامین اجتماعی هزینه خود را پرداخت می کردند اما اینکه تامین اجتماعی را در طرح تحول سلامت ادغام کنیم کاری بسیار خطاست و می تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی بدی را بر جای بگذارد.

وی تاکید کرد : به نظر من تامین اجتماعی باید کار خود را انجام دهد و طرح تحول نیز کار خود را انجام دهد این دو باید کار خود را به طور جداگانه و تفکیک شده از هم انجام دهند.

بیگلری با اشاره به اصلاحات مورد نیاز این طرح اذعان کرد: به نظرم این حقوق باید نسبت به تورم و حقوق سایر پرسنل و حقوق سال قبل دیده شود نه آن گونه که امروز عمل کرده اند که حقوق پزشکان بسیار بالا رفته و در مقابل حقوق سایر اعضا بسیار کم و ناچیز است. این طرح با مشکلات بسیار عمده ای مواجه بوده و اگر اینگونه نیز به پیش رود قطعا منجر به ورشکستگی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان