پژمان فر در صحن مجلس:

کاهش نرخ رشد جمعیت به سود نظام اسلامی نیست/دولت و مجلس جدی بگیرند

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: بحران جمعیت در کشور با این روند به جایی خواهد رسید که قابل علاج نیست، تنزل نرخ رشد جمعیت کشور به سود نظام اسلامی نیست.

کاهش نرخ رشد جمعیت به سود نظام اسلامی نیست/دولت و مجلس جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در تذکری شفاهی با اشاره به انتشار نتایج سرشماری نفوس، آمار بخش جمعیتی آن را مورد نگرانی برای کارشناسان خواند و اظهار داشت: تنزل نرخ رشد جمعیت کشور به سود نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به گزاره‌های هشداردهنده در تحلیل نتایج سرشماری گفت: نرخ رشد جمعیت از 1.29 در سال 90 به 1.24 در سال 95 و کاهش تعداد اعضای خانوارها از 3.5 به 3.3 نگران کننده است، گروه سنی 25 تا 29 سال با سیر کاهشی و گروه سنی 30 سال به بالا با روند افزایشی مواجه بوده است.

پژمان‌فر بابیان اینکه میانگین سنی جمعیت ایرانی طبق سرشماری نفوس از 27 سال در سال 90 به 30 سال در سال 95 رسیده و ایرانیان 3 سال پیر شده‌اند، ‌ گفت: خانواده‌های بدون فرزند یا تک‌فرزند در این 5 سال 2 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بحران جمعیت در کشور با این روند به جایی خواهد رسید که قابل علاج نیست؛ مجلس و دولت این مسئله را جدی بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر