ماهان شبکه ایرانیان

حواشی استقلال خوزستان - لخویای قطر؛

اتحاد خوزستانی ها علیه قطری ها/ورزشگاهی به رنگ آبی

اهواز - حضور هواداران سایر تیم های خوزستان برای حمایت از استقلال خوزستان در برابر حریف قطری، اتحادی مثال زدنی را در ورزشگاه الغدیر اهواز از سوی هواداران تیم های خوزستانی به نمایش درآورد.

اتحاد خوزستانی ها علیه قطری ها/ورزشگاهی به رنگ آبی

به گزارش خبرنگار مهر، از سری رقابت های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، عصر امروز تیم های استقلال خوزستان و لخویای قطر در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی به تساوی یک بر یک رسید ولی تیم خوزستانی همچنان با هفت امتیاز در صدر جدول باقی ماند.

* گل های این بازی را حسن بیت سعید (7- پنالتی) برای استقلال خوزستان و اسماعیل محمد (11) برای لخویا به ثمر رساندند.

*  این بازی را ما نینگ (چین) با کمک شی ژیانگ و ژانگ چنگ (چین) بضاوت کرد و به سلمان بحرانی، آرش افشین (استقلال)  و علی عفیف، اسماعیل محمد، (لخویا) کارت زرد و محمد تریسور (90- لخویا) کارت قرمر نشان داد.

* حدود 30 هزار نفر با حضور در ورزشگاه الغدیر اهواز این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

* استقلال خوزستان در این بازی با ترکیب: وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی (5+90- محمد شریفی)، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، سلمان بحرانی، مهدی مؤمنی (75- آلویس نانگ)، حسن بیت‌سعید، مهدی زبیدی و آرش افشین (65- علی‌اصغر عاشوری) بازی کرد. 

* لخویای قطر نیز با ترکیب: قاسم برهان، محمد موسی، چیکو فلورس، محمد تریسور، علی عفیف، اسماعیل محمد، لوئیس مارتین، کریم بوضیف، نام تای هی، یوسف المساکنی (30- خالد مفتاح) و یوسف العربی (55- المعز علی) در برابر حریف صف آرایی کرد. 

* استقلال خوزستان و لخویا قطر با سیستم مشابه 4-2-3-1 به میدان آمدند. استقلال نسبت به دو بازی مقابل الفتح و الجزیره با سه تغییر مقابل میهمان قطری قرار گرفت و عمده حرکات این تیم به استفاده از فضاهای کناری و ضعف مدافعان چپ و راست لخویا مربوط می‌شد. تیم قطری هم با تکیه بر مثلث تهاجمی یوسف العربی، یوسف المساکنی و نام تای هی که اسماعیل محمد هم از سمت راست به آن‌ها اضافه می‌شد، سعی در عبور از خط دفاعی استقلال و رسیدن به دروازه آبی‌پوشان داشت.

* فشار دقایق ابتدایی استقلال خوزستان خیلی زود کارساز شد و علی عفیف مدافع چپ تیم لخویا که در همان دقیقه سوم بازی کارت زرد گرفته بود، در دقیقه هفتم مرتکب خطای پنالتی شد تا حسن بیت سعید دروازه قاسم برهان را روی پاشنه بچرخاند. این گل دوام چندانی نداشت و قطری‌ها با استفاده از یک ضربه شروع مجدد با ضربه سر اسماعیل محمد نتیجه را برابر کردند تا بازی از دقیقه 11 باز هم با نتیجه مساوی پیش برود.

* داور در دقیقه 90 محمد تریسور مدافع راست لخویا قطر را از میدان خراج کرد و پنج دقیقه وقت اضافی هم اعلام شد تا استقلالی‌ها آخرین شانس‌های خود را برای رسیدن به دروازه‌ی تیم قطری امتحان کنند اما در این دقایق هم گل دیگری از خز دروازه‌ها عبور نکرد و بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد.

* تماشای این بازی برای تماشاگران رایگان بود و استقبال نسبتاً خوبی هم در یک روز غیرتعطیل از سوی هواداران خوزستانی به عمل آمد.

* اکثر تماشاگران روبروی جایگاه مقواهایی به رنگ آبی در دست داشتند که جلوه زیبایی به سکوها داده بود. این کار باعث شده بود که سکوهای ورزشگاه به رنگ آبی درآید.

* هواداران استقلال اهواز با نصب پلاکاردی در استادیوم حضور یافتند و به تشویق تیم هم‌استانی پرداختند. هواداران فولاد خوزستان و نفت آبادان نیز با در دست داشتن پرچم‌های تیم‌های محبوب‌شان برای حمایت از استقلال به ورزشگاه غدیر آمده بودند تا نشان دهند برای سربلندی فوتبال خوزستان و ایران، همه هواداران تیم ها با اتحادی مثال زدنی در کنار هم قرار می گیرند.

* بلندگوی ورزشگاه از تماشاگران درخواست کرد از پرتاب ترقه و مواد منفجره خودداری کنند.

* بازیکنان دوتیم در پی سوت‌های داور به وی اعتراض می‌کردند و این موضوع در طول مسابقه چندین بار تکرار شد.

* یوسف المساکنی مهاجم تونسی تیم لخویا قطر در اواسط نیمه اول مصدوم شد و جایش را به خالد مفتاح داد.

* در اواسط نیمه اول یکی از افرادی که کنار زمین حضور داشت دچار مشکل شد و توسط آمبولانس به بیرون ورزشگاه منتقل شد.

* قاسم برهان دروازه بان لخویا در جریان بازی به سمت داور مسابقه رفت و به وی اعلام کرد که برخی از تماشاگران به صورت وی لیزر می‌اندازند. داوی چینی مسابقه هم این موضوع را به اطلاع مسئولان برگزاری بازی رساند و از آن‌ها خواست مانع از این کار شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان