مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبرداد

فوت ۱۱۶ موتور سوار در یکسال گذشته / کاهش ۲۳ درصدی حوادث ترافیکی

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوار‌ها در حوادث ترافیکی در سال گذشته را ۱۱۶ نفر اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشت.

مرگ 116 موتور سوار در یکسال گذشته / کاهش 23 درصدی حوادث ترافیکیعلی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به کاهش 23 درصدی حوادث ترافیکی در یکسال گذشته، آمار کشته شدگان موتورسوار‌ها در حوادث ترافیکی را 116 نفر عنوان کرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بر اساس آمار مراکز، ساری با تعداد 15 نفر، بابل با 12 و بهشهر و تنکابن هر کدام با 11 نفر بیشترین شهر و نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با 27، شهریور با 15 و خرداد با 14 مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد 3 نفر در دی ماه ثبت شده است.
 
عباسی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 32 فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از 10 سال با یک فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد 92 نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و 24 نفر در محور درون شهری افزود: تعداد 92 نفر راننده موتور و 24 نفر هم سرنشین موتور هستند.

بر اساس بررسی انجام شده از تعداد 116 مورد فوتی موتور سواران تعداد 56 مورد با سواری، 13 مورد با وانت بار، 12 مورد با کامیون،12 مورد هم برخورد با شی ثابت،11 مورد با موتور،9 مورد سایر موارد و 3 مورد هم واژگونی هستند.

این مقام اجرایی استان مازندران در ادامه افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (95) بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر