مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به میزان خبرداد

۳۷ کشته در ایام تعطیلات نوروزی امسال / نوشهر بیشترین آمار قربانیان حوادث رانندگی

دکتر علی عباسی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از ۲۵ اسفند (۹۴)لغایت ۱۵ فروردین سال ( (۹۵) تعداد ۳۷ کشته ناشی از حوادث رانندگی در استان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش 18 درصدی حوادث رانندگی در این استان خبرداد و گفت: در سال 95، 37 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند .

وی  جاده های برون شهری را بیشترین محل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت دانست و افزود:  28 نفر ازکشته های حوادث رانندگی مربوط به جاده های برون شهری و روستایی و 9 مورد فوتی در جاده های درون شهری هستند.

عباسی با اشاره به شهرستان هایی که بیشترین تعداد فوتی در آنها روی داده گفت: شهرستان نوشهر با  10 و بابل با 7 و ساری با 5 کشته در ایام نوروز، بیشترین تلفات را به خود اختصاص دادند.

وی رانندگان خودروها را بیشترین افرادی معرفی کرد که در حوادث رانندگی نوروز امسال جان خود را از دست داده اند ، تصریح کرد: در زمان وقوع حادثه  12 نفر راننده ،سرنشین و عابر هر کدام 9 مورد و موتورسوار 7 نفر بوده اند.


مدیر کل  پزشکی قانونی استان بیشترین وسیله نقلیه مورد استفاده  کشته شدگان را موتور با 7 مورد و بعد از آن پراید با 6 مورد بیان کرد و افزود :از کل فوت شدگان 22 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند.

این مقام اجرایی استان در پایان ضمن آرزوی سفر خوش برای هموطنان عزیز توصیه کرد که با رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و ... شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر