۸ روز تا جام جهانی,

هشتمین جام جهانی: اوزه بیو بار پرتغال را به دوش می کشد

روزشمار آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ به عدد ۸ رسیده است. برای اینکه روزهای باقیمانده انتظار تا دمیدن در سوت آغاز رقابت ها برایتان راحت تر و شیرین تر سپری شود، با مرور خاطرات گذشته همراه ما باشید.

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی در سال 1966 همیشه در قلب طرفداران انگلیسی یک جایگاه خاص داشته و دارد. با این حال، ستاره این مسابقات یک انگلیسی نیست، بلکه یک مرد متولد شده در موزامبیک است. نام این مرد اوزه بیو بود و او برای کشوری که خودش انتخاب کرده بود یعنی پرتغال بازی کرد.

پرتغال در اولین جام جهانی خود بازی می کرد و یکی از محبوب های این مسابقات بود. بسیاری از کارشناسان انتظار نداشتند که آنها بتوانند از گروه سخت خود که شامل برزیل و مجارستان می شد بالا بیایند.

پرتغال جام جهانی خود را با یک شروع طوفانی آغاز کرد. آنها در دقیقه اول گل زدند و نایب قهرمان 1954، یعنی مجارستان را  3-1 شکست دادند. آنها توانستند به سرعت (پیشرفت) خود را افزایش دهند و 3-0 بلغارستان را درهم بکوبند و اوزه بیو اولین گل خود در مسابقات را به ثمر رساند. 

در بازی بعدی آنها، با مدافع دوبار عنوان قهرمانی یعنی برزیل بازی کردند. پرتغال آنها را با پیروزی 3-1 شکست داد. اوزه بیو دوگل به ثمر رساند که یکی از آنها به عنوان بهترین گل سرضرب مسابقات درنظر گرفته شد. همچنین بهترین عملکرد او نه تنها آنها را به دور بعدی رساند بلکه یکی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ شد.

 

 

بازی بعدی مقابل کره شمالی بود. اما آنها خود را مقابل تک تیرهای کره ناکام دیدند... تنها پس از گذشت 25 دقیقه 3-0 عقب افتاده بودند. در این لحظه پرتغال می توانست چادرش (کمپش) را جمع کند و به خانه برود. اما اوزه بیو نپذیرفت که این اتفاق بیافتد. او قبل از نیمه دوم، دو گل زد و بعد از آن هم دو گل به ثمر رساند. در واقع این اوزه بیو بود که به تنهایی پرتغال را از مرده به زنده تبدیل  کرد.

پرتغال در نیمه نهایی شکست خورد و در مقام سوم جای گرفت. اوزه بیو در دو دیدار بعدی در هر مسابقه یک گل به ثمر رساند تا به 9 گل زده برسد. متاسفانه، او هرگز در جام جهانی دیگری بازی نکرد، اما با توجه به عملکرد فوق العاده اش در بوندسلیگا و جام جهانی 1966، به درستی به عنوان یکی از افسانه های واقعی بازی فوتبال شناخته شد.


بلیچرریپورت- ترجمه وحید سبزعلی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان