قالیباف مطرح کرد؛

سر سفره زندگی مردم به جای ریال و تومان، ارز تأثیرگذار شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بر سر سفره زندگی مردم ریال و تومان اثر ندارد، بلکه امروزه بالا و پایین رفتن نرخ ارز تأثیرگذار است.

سر سفره زندگی مردم به جای ریال و تومان ارز تأثیرگذار شده است

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل‌های تقاطع‌های غیر هم سطح کاروانسرای سنگی یک و دو با اشاره به این که تهران علاوه بر چالش آلودگی هوا با مشکل جدی آب و خاک هم مواجه است اظهار داشت: سال‌هاست الویت شهرداری تهران حل این چالش‌ها است.

وی افزود: به مسائل و مشکلات از جوانب مختلف نگاه کردیم و توانستیم این چالش‌ها را با یک نگاه ویژه حل کنیم.

شهردار تهران با تأکید بر این که برای برطرف کردن هر گره ترافیکی توانستیم بزرگراهی احداث و همچنین زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم گفت: هم زمان با تمام این برنامه‌ها شهرداری تهران حمل و نقل عمومی را با جدیت توسعه داده است.

قالیباف اضافه کرد: بدون شک اقدامات انجام شده جوابگوی نیازهای شهر و شهروندان تهران کافی نیست، اما اگر این اقدامات را با 10 سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه رشد چند برابری آن می‌شویم.

وی افزود: پیشرفت شهر تهران در عرصه‌های زیرساختی کم‌نظیر بوده، چراکه در طول عمر 25 ساله مترو تنها 35 ایستگاه در شهر تهران ساخته شد، اما طی 10 سال شهرداری تهران توانست تعداد ایستگاه‌ها را به 106 ایستگاه افزایش دهد.

شهردار تهران ادامه داد: طی 4 ماه آینده تعداد ایستگاه‌های مترو را به 120 ایستگاه افزایش خواهیم داد و خطوط مترو را در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهیم کرد.

قالیباف با بیان این که عده‌ای در صحبت‌هایشان مطرح‌ کردند که شهرداری تهران به برنامه‌ها و ضرورت‌های شهر اولویت نمی‌دهد، تأکید کرد: باید مطرح کنم شهرداری بر اساس نیاز‌ها و ضرورت‌ها اقدامات زیادی انجام داده و علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی ساخت تونل شهری را و همچنین ساخت تونل برای جمع‌آوری آب‌های سطحی را جزو ضرورت‌های خود دانسته است.

وی با بیان این که شهرداری تهران منطبق بر یک برنامه مدون 5 ساله برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند، یادآور شد: ما توانستیم با وجود تمام تحریم‌های خارجی مشکلات داخلی را حل کرده و پروژه‌های خود را عملی کنیم.

شهردار تهران گفت: از دوشنبه هفته گذشته تا به امروز 620 میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های حمل و نقلی هزینه کرده‌ایم.

قالیباف با تأکید بر این که امروزه سر سفره مردم ریال و تومان خیلی تأثیرگذار نیست، گفت: در حال حاضر زندگی مردم ایران با بالا و پایین رفتن ارز گذرانده می‌شود و ارز بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است و گویی این روند هم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که امروزه محدوده شهر تهران را مشخص کردند و بر اساس آن برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنیم، افزود: گرچه محدوده شهر تهران را از 750 کیلومتر مربع به 640 کیلومتر مربع کاهش داده‌ایم و تنها در همین محدوده مسئولیت داریم، اما چالش آلودگی هوا آب و خاک مختص به محدوده شهر تهران نیست و همه شهروندان هم در دشت تهران از این بحران رنج می‌برند.

شهردار تهران اضافه کرد: امروزه در سمت غرب تهران، ورداورد و شهریار و ملارد تا شرقی ترین منطقه تهران چه پاکدشت ورامین فرودگاه امام حسن‌آباد و غیره است جمعیتی حدود 17 الی 18 میلیون نفر زندگی می‌کنند که همه این‌ها سرنوشتشان به هم گره خورده است.

قالیباف تأکید کرد: مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی موضوع کار و حمل و نقل، آلودگی هوا، آب و خاک برای 18 میلیون نفر جمعیت تهرانی و اطراف آن سختی‌های زیادی را به وجود آورده که هه این‌ها نیازمند طرح و نگاه جامع دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 23 درصد جمعیت ایران در یک و نیم درصد مساحت تهران متمرکز شده است، تصریح کرد: تمرکز این جمعیت در این فضای محدود یعنی بحران زیستی آب و خاک به همین دلیل باید برای رفع موانع به دنبال چاره‌اندیشی باشیم.

شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم مسائل و مشکلات حاشیه‌های شهر تهران را جدا از تهران بدانیم، به همین دلیل بهتر است برای تهران و شهرهای اطراف آن که نیازمند یک نسخه اساسی هستند، تدبیری بیاندیشیم.

قالیباف با بیان این که امروزه در حوزه حمل و نقل ریلی سه میلیون سفر با مترو انجام می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از جمعیت شهرهای اطراف روزانه وارد تهران شده و شامگاه از تهران خارج می‌شوند، به همین دلیل بحث حمل و نقل را نمی‌توانیم پیوسته بدانیم.

وی با اشاره به ورود روزانه هزار دستگاه خودرو به شهر تهران تصریح کرد: در حوزه زیر ساخت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، چرا که ما به دنبال حل مشکلات شهر تهران هستیم.

شهردار تهران گفت: مردم ما با حد و مرز‌هایی که برای اداره کشور می‌گذاریم، کاری ندارند، چراکه آن‌ها معتقدند شهروندان این کشور هستند و باید از همه این امکانات برخوردار باشند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان