رولکس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای لوکس ساعت است. حتی اگر چندان دنبال اسم و رسم یک برند نیستید؛ حتما نام رولکس به گوشتان خورده‌است. این برند مشهور سالانه حدود هفتصد هزار ساعت روانه بازار می کند و متاسفانه نمونه های تقلبی آن نیز بیش‌تر از بقیه برندها در بازار وجود دارد.
اما سوال این جا مطرح می‌شود آیا می‌توان ساعت رولکس اصل را از تقلبی تشخیص داد؟
در پاسخ باید به شما بگوئیم: بله. با وجود نسخه‌های تقلبی این ساعت در بازار راه‌های تشخیص آن بسیار ساده و البته دقیق است. در ادامه این مطلب می‌توانید راه‌های تشخیص آن را بخوانید.

به عقربه ساعت توجه کنید:

تشخیص ساعت‌های تقلبی رولکس بسیار آسان است؛ زیرا حرکت عقربه‌های ساعت در آن‌ها به نرمی و روانی حرکت عقربه‌ها در ساعت اصل نیست.
حرکت عقربه ثانیه شمار در ساعت رولکس اصل بسیار روان و بی نقص است؛ در حالی که در ساعت‌های قلابی رولکس عقربه به خوبی کار نمی کند.نکته مهم دیگراین است ساعت را در گوشتان بگذارید اگر صدای تیک تیک می‌شنوید، ساعت شما اصل نیست . در ساعت رولکس اصل صدای تیک تیک شنیده نمی‌شود.

ساعت رولکس

به وزن ساعت دقت کنید:

راه دیگر تشخیص ساعت رولکس توجه به وزن و سنگینی آن است. ساعت‌های رولکس تقلبی معمولا سبک هستند، در حالی که رولکس واقعی از فلزات درجه یک مثل طلا و پلاتین تهیه شده است که باعث می‌شود وزن ساعت به صورت مشهود بالاتر باشد.

کوک ساعت را فراموش نکنید!

به کوک ساعت که در کنار آن قرار دارد نگاه کنید. ساعت‌های تقلبی رولکس کوک‌های ساده و بی کیفیت برای تنظیم عقربه ساعت شمار و دقیقه شمار دارند. اما رولکس واقعی دارای کوکی ظریف و دست ساز است.

ساعت رولکس

شیشه ساعت

ساعت رولکس اصل روی قسمت تاریخ یک ذره‌بین ظریف دارد تا تاریخ را درشت تر نشان دهد. این ویژگی در ساعت‌های تقلبی قابل اجرا نیست؛ بنابراین بیش‌تر ساعت‌های تقلبی این ویژگی را ندارند.

ساعت رولکس