ماهان شبکه ایرانیان

بی ام و i۸ در نمایشگاه خودرو ژنو + فیلم

بی ام و i۸ را باید یکی از پر سر و صداترین خودروها چه در بازار ایران و چه در بازار جهانی عنوان کرد

بی ام و i8 را باید یکی از پر سر و صداترین خودروها چه در بازار ایران و چه در بازار جهانی عنوان کرد. این سوپر اسپرت هیبریدی که در سال 2014 به بازار معرفی شد از همان ابتدا به لطف طراحی مجذوب کننده ی خود و البته قوای فنی قابل توجه توانست نگاه ها را به خود معطوف کند.
i8 یک خودروی سوپر اسپرت از نوع پلاگین هیبرید است و در کلاس خودروهای موتور وسط، چهارچرخ محرک قرار می گیرد. این خودرو مجهز به یک موتور بنزینی 3 سیلندر به حجم 1.5 لیتر است که به توربوشارژر و اینترکولر مجهز بوده و می تواند 228 اسب بخار قدرت را در 5800 دور بر دقیقه و 320 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 3700 دور بر دقیقه تولید کند. جالب است یدانید که موتور بنزینی این خودرو تشابهات بسیاری با موتور بکار رفته در بی ام و 218i دارد که اخیرا برای بازار ایران نیز رونمایی شد. موتور بنزینی در وسط خودرو و در پشت سر اتاقک راننده قرار گرفته است و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده ی خودکار ساخت آیسن ژاپن به چرخ های عقب انتقال می دهد. اما این موتور و گیربکس تنها نیروی پیش برنده ی i8 نیستند بلکه این خودرو در بخش جلوی خود از یک موتور برقی به قدرت 129 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر بهره مند است و نیروی خود را با استفاده از یک گیربکس خودکار 2 سرعته به چرخ های جلویی انتقال می دهد. برای مجموعه ی باتری این خودرو یک باتری از نوع لیتیوم یون در نظر گرفته شده است که دارای ظرفیت 7.1 کیلووات ساعت است. مجموع قدرت تولیدی که در اختیار راننده ی بی ام و i8 اسب بخار و گشتاور آن تقریبا 570 نیوتون متر است که عددی بسیار عالی به حساب می‌آید.

بی ام و i8

بی ام و i8


با این حساب بی ام و i8 این توانایی را دارد که در شتاب صفر تا صد کیلومتر را در عرض 4 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود و قفل شده است. حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل توسط این مدل نیز 0.95 جی است.
در بحث ابعاد خارجی این خودروی چشم نواز باید گفت که طول آن 4689 میلی متر، عرض آن 1942 میلی متر و ارتفاع آن 1298 میلی متر است. وزن خالص این خودرو نیز 1537 کیلوگرم است. بی ام و i8 ا ابتداری عرضه ی خود به صورت غیر شرکتی به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و نمونه های آن با قیمت های نجومی خرید و فروش می شدند. اما از زمانی که زمزمه های واردات این مدل توسط پرشیا خودرو به گوش رسیده است قیمت آن کاهش زیادی پیدا کرده است و امید می رود که با آغاز عرضه ی این خودرو توسط پرشیا خودرو و رفع نگرانی در خصوص خدمات آن شاهد رونق گرفتن بازار آن باشیم
در ادامه شما را به دیدن ویدئوی تهیه شده از این خودرو و گالری تصاویر این خودرو را تماشا کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان