خواص معجزه آسای میوه ستاره ای ( Carambola)

میوه ستاره ای چیست ؟ میوه ستاره ، همچنین به نام کارامبلوا شناخته می شود، میوه گرمسیری ستاره ای دارای طعم شیرین و ترش است

میوه ستاره ای چیست ؟

میوه ستاره ، همچنین به نام کارامبلوا شناخته می شود، میوه گرمسیری ستاره ای دارای طعم شیرین و ترش است. Carambola بومی شمال شبه جزیره مالایا است و در میوه های آن در بسیاری از مناطق آسیای جنوب شرقی، جزایر اقیانوس آرام و چین کشت شده است. با این وجود کارامبلا هنوز محبوبیت ندارد، به ویژه در قسمت غربی جهان.

نام علمی: Averrohoa carambola. جنس : Averrohaa شامل دو گونه شناخته شده Sorrels (Oxalidaceae) از درختان بارور، Carambola و Bilimbi (خیار درخت) است.

این میوه در بسیاری از مناطق آسیای جنوب شرقی و هند به عنوان مینیز یا نیش زدن (فیلیپینی) شناخته می شود.

میوه ستاره یک درخت سبز همیشه سبز است که در شرایط گرم، مرطوب و گرمسیر بسیار خوب رشد می کند. این گیاه خرسهای رنگارنگ بنفش ، زنگ زده در خوشه است که بعدا میوه به شکل مستطیل شکل با پنج لبه ی زاویه دار (دو طرف یا دنده) شکل می گیرد که در ستاره های دریایی ظاهر می شوند.

هر دو رقم شیرین و ترش را درباغهای قابل کشت قرار می دهند و آماده می شوند تا زمانی که گیاهان به حدود 3-4 سال برسد و پس از آن برداشت می کنند.

میوه Carambola ویژگی های سبز تا زرد با سطح صاف و جذاب و وزن حدود 70-130 گرم است. در داخل، آن ترد است، و پالپ آبدار می تواند به آرامی شیرین یا بسیار ترش باشد، بسته به نوع رقم و مقدار غلظت اسید اسیلیک آن دارد.

در برخی از انواع دانه ها، 2-5 دانه های خوراکی کوچک در مرکز هر حفره زاویه یافت می شوند.

مزایا و خاصیت میوه ستاره ای :

میوه ستاره یکی از میوه های عجیب و غریب و بسیار کم کالری است. 100 گرم میوه فقط 31 کالری تولید می کند که بسیار پایین تر از سایر میوه های گرمسیری است. با این وجود، لیست قابل توجهی از مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مورد نیاز برای بدن وجود دارد.

  1. میوه همراه با پوست و مو مقدار زیادی از فیبر رژیمی را فراهم می کند. فیبر باعث جلوگیری از جذب کلسترول LDL در روده می شود. مواد رژیمی همچنین به محافظت از غشای مخاطی کولون از تماس با مواد سمی توسط اتصال به مواد شیمیایی سرطان در روده کمک می کند.
  2. میوه ستاره ای حاوی مقادیر خوب ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است. 100 گرم میوه تازه حاوی 34.7 میلی گرم یا 57 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه است. به طور کلی، مصرف میوه های غنی از ویتامین C به بدن انسان کمک می کند مقاومت در برابر عوامل عفونی را افزایش می دهد و رادیکال های آزاد مضر و التهابی از بدن را از بین می برد.
  3. میوه ستاره ای غنی از فلاونوئیدهای پلی فنیک فیتوتویتی آنتی اکسیدان است. بعضی از فلاونوئیدهای مهم موجود، کورستین، اپیکاتچین و اسید گالیک هستند. مقدار محتوای پلی فنول (تست فولین) در این میوه 143 میلی گرم / 100 گرم در مجموع، این ترکیبات با محافظت از بدن از اثرات زیان آور رادیکال های آزاد اکسیژن محافظت می کنند.
  4. علاوه بر این منبع خوبی از ویتامین B پیچیده مانند فولات، ریبوفلاوین و پیریدوکسین (ویتامین) B-6 است. با هم، این ویتامین ها به عنوان عامل مشترک برای آنزیم های متابولیسم و همچنین در عملکرد های مختلف مصنوعی داخل بدن کمک می کند.

همچنین مقدار کمی از مواد معدنی و الکترولیتی مانند پتاسیم، فسفر، و روی و آهن رادر خود دارد. پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. بنابراین، تأثیرات نامطلوب سدیم را محدود می کند.

میوه ستاره ای چیست و چه خاصیتی دارد

استفاده از داروی از میوه ستاره ای

Starfruit و آب آن اغلب در بسیاری از داروهای قارچی در برزیل به عنوان یک دیورتیک ( برای افزایش تولید ادرار دفع ادرار، و سرکوب سرفه توصیه می شود. (سلب مسئولیت پزشکی)

Carambola تازه می توانند در یک فصل دو بار در دسترس باشند. برای مثال، در فلوریدا ارقام ارکین از دسامبر تا مارس در دسترس هستند. به طور کلی، میوه ها فقط کوتاه از مرحله رسیدن برای حمل و نقل ذخیره می شوند؛ از آنجا که میوه های رسیده به راحتی کبودی می کنند، به خصوص لبه های ریز نازک آنها.

در حالی که خرید، میوه های زرد و نارنجی یکنواخت، بزرگ، جذاب نگاه کنید. از میوه های سبز، میوه های کوچک اجتناب کنید، زیرا آنها تمایل زیادی به اسیدیته دارند و ناخوشایند هستند. اجتناب از آنهایی که با برش ها، کبودی ها، ریزه کاری ها یا لکه ها باشند.

سعی کنید میوه های زرد و نارنجی یکنواخت، بزرگ، جذاب را بخرید. از میوه های سبز، میوه های کوچک اجتناب کنید، زیرا آنها تمایل زیادی به اسیدیته دارند و ناخوشایند هستند. از آنهایی که با برش ها، کبودی ها، ریزه کاری ها یا لکه ها باشند اجتناب کنید.

میوه های روغنی زود تمام می شود.با این حال، سعی شود در جای سرد نگهداری شود.در خانه، میوه های سبز نابالغ ممکن است در دمای اتاق ذخیره شوند تا رنگ روشن رنگ نارنجی پررنگ شوند. میوه های روغنی می توانند به مدت 2-3 روز در دمای اتاق نگهداری شوند، اما برای ذخیره سازی طولانی مدت در یخچال نگهداری می شود.

مواد مغذی که در میوه ستاره ای وجود دارد

خصوصیت مقدار ماده مغذی Percentage of RDA
انرژی 31 Kcal 1.50%
کربوهیدرات 6.73 g 5%
پروتئین 1.04 g 2%
چربی کامل 0.33 g 1%
کلسترول 0 mg 0%
فیبر 2.80 g 7%
ویتامین ها
فولات 12 µg 3%
نیاسین 0.367 mg 2.25%
Pyridoxine 0.017 mg 1.50%
ریبوفلاوین 0.016 mg 1.25%
تیامین 0.014 mg 1%
ویتامین آ 61 IU 2%
ویتامین ث 34.4 mg 57%
ویتامین ای 0.15 mg 1%
ویتامین کا 0 µg 0%
Electrolytes
سدیم 2 mg 0%
پتاسیم 133 mg 3%
مواد معدنی
کلسیم 3 mg 0.30%
آهن 0.08 mg 1%
منیزیم 10 mg 2%
فسفات 12 mg 2%
زینک 0.12 mg 1%

خواص اعجاب انگیز میوه ستاره ای

مشخصات ایمنی میوه ستاره ای :

میوه ستاره ای یکی از منابع گیاهی است که دارای بالاترین غلظت اسید اگزالیک است. 100 گرم از میوه های تازه حاوی 50،000-95،800 ppm اسید اگزالیک است. اسید اگزالیک به عنوان ترکیبات ضد مواد مغذی در نظر گرفته شده است، زیرا باعث جذب و متابولیسم برخی مواد معدنی طبیعی مانند کلسیم، منیزیم و غیره می شود.

همچنین شرایطی معروف به اگزالوریایی که یک بیماری است که ممکن است منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. در برخی از افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه، مصرف آن منجر به نارسایی کلیه می شود و ممکن است باعث مرگ شود. بنابراین افراد مبتلا به بیماری کلیوی شناخته شده باید از خوردن میوه ستاره ای تشویق شوند.

divider

بیشتر بخوانید :

گیاهان و مواد غذایی سرشار از آهن

اگر عمر طولانی میخواهید این مواد غذایی را مصرف کنید!

مواد غذایی خون ساز کدامند؟

ترجمه شده توسط :

معصومه راهی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان