ماهان شبکه ایرانیان

نخستین دوره آموزشی طب سوزنی

نخستین دوره آموزشی استاندارد شش ماهه طب سوزنی برای پزشکان ایرانی به همت سازمان نظام پزشکی و آقای دکتر مهران خسروی (پزشک طب سوزنی)بر مبنای قرارداد همکاری ما بین سازمان نظام پزشکی و &#۸۲۲۰;آکادمی طب سنتی چین و طب سوزنی&#۸۲۲۱;CBIATC واقع در پکن- تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی-(W

نخستین دوره آموزشی طب سوزنی

نخستین دوره آموزشی استاندارد شش ماهه طب سوزنی برای پزشکان ایرانی به همت سازمان نظام پزشکی و آقای دکتر مهران خسروی (پزشک طب سوزنی)بر مبنای قرارداد همکاری ما بین سازمان نظام پزشکی و “آکادمی طب سنتی چین و طب سوزنی”CBIATC واقع در پکن- تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی-(W.H.O.) در طول سال 1386 (سالهای 2007 و2008 میلادی) در تهران و چین برگزار شد.

بخش مقدما این دوره آموزشی دراردیبهشت ماه سال گذشته در تهران آغاز گردید و پس از گذشت 2 ماه، با برگزاری آزمونهای میان ترم و پایان ترم از جانب آکادمی آموزش طب سنتی چین و طب سوزنی پکن، 39 پزشک حاضر در دوره که از تهران و شهرستانهای مختلف کشور با علاقمندی و پیگیری بسیار در دوره شرکت نموده بودند، برای طبابت در زمینه طب سوزنی تحت نظر اساتید این رشته در بیمارستانهای پکن، عازم کشور چین شدند.

دوره پیشرفته نیز پس از برگزاری امتحانات تئوری و بالینی در اسفند ماه 1386 به پایان رسید و شرکت کنندگان در این دوره به دنبال قبولی در آزمون بالینی و دریافت مدرک رسمی از مرکز CBIATC پکن، به ایران بازگشتند. از سال تاسیس آکادمی CBIATC در سال 1975 تا به امروز، بالغ بر 3000 پزشک از 99 کشور جهان در این مرکز به تحصیل پرداخته اند و این نخستین بار است که پزشکان ایرانی نیز بصورت گروهی پر تعداد به این آکادمی اعزام می شوند.

امید که برگزاری چنین دوره های رسمی مطابق با استاندارد بین المللی برای پزشکان ایرانی، نقش موثری در نهادینه نمودن رویکرد صحیح و علمی به طب مکمل در کشور عزیزمان ایران داشته باشد.

تاسیس انجمن علمی طب سوزنی در ماههای نخست سالجاری ، مهمترین خبر در زمینه طب مکمل در کشورمان بود .

امید که با نظام مند تر شدن طب سوزنی در ایران به پشتوانه شکل گیری انجمن مذکور ، پزشکان و عموم مردم بطور گسترده تر و علمی تر از برکات این طب 5000 ساله و بسیار محبوب و موثر در سراسر دنیا ، بهره مند گردند .
www.cam.ir

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان