مصرف ویتامین “ای” می تواند در پیشگیری از سرطان کبد موثر باشد

 

مصرف ویتامین “ای” می تواند در پیشگیری از سرطان کبد موثر باشد

 

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور چین می گویند نتایج یک مطالعه جدید آنان نشان داده است  که مصرف ویتامین «ای» در کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، موثر است.

 سرطان کبد بیشتر در مردان رخ می دهد و در کشورهایی چون آفریقا ، چین، ژاپن  و جنوب شرقی آسیا بسیار شایع بوده  و یکی از علل عمده مرگ ومیر محسوب می شود .

سرطانهای دیگر اعضای بدن از جمله معده ، پانکراس ، روده بزرگ ، ریه ، دهان و مثانه همگی می توانند به کبد منتقل شوند . و نوعی سرطان ثانویه ایجاد کنند .

آمارها نشان می هد که سرطان کبد در حال حاضر سومین سرطان کشنده در جهان، پنجمین سرطان شایع در مردان و هفتمین سرطان شایع در زنان است.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه شانگهای در چین با انجام آزمایشات جدید به رابطه مهم بین ویتامین «ای» و سرطان کبد پی بردند.

آنها متوجه شدند که دریافت ویتامین مزبور از طریق مواد غذایی غنی از آن و یا مکمل های غذایی حاوی ویتامین «ای» در کاهش خطر بروز سرطان کبد نقش موثری دارد.

به گفته پزشکان، ویتامین «ای» یکی از آنتی اکسیدانهای مهم و قوی است.

جزئیات این مطالعه در مجله انستیتو ملی سرطان آمریکا منتشر شده است.

البته نتایج تحقیقات گذشته نشان داده بود که  ویتامین “ای” نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ پستان و غده پروستات ایفا می کند.

هم چنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و دهانه رحم را کاهش می دهد به نظر می رسد ویتامین «ای» سلولهای طبیعی بدن را در مقابل اثرات شیمی درمانی حفظ می کند، اما سلولهای سرطانی زخم پذیر را باقی می گذارد.

به نقل از پزشکان بدون مرز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر