آغاز بکار ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان

رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان سمنان با تعیین علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان دستور شروع به کار این ستاد را در استان صادر کرد.

انتخاباتبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان سمنان با تعیین علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان دستور شروع به کار این ستاد را در استان صادر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان وظایف و اختیارات اعضای ستاد مرکزی و استانی را تشریح کرد.

علی دارینی با اشاره به آمادگی کامل دستگاه قضایی استان برای همکاری در برگزاری هرچه بهتر انتخابات گفت:  اقدامات پیشگیرانه و در جهت تحقق عدالت انتخاباتی از رویکردهای مهم ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز در نشست این ستاد گفت: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی فوری به تخلفات احتمالی، صیانت از رای مردم به بهترین صورت در انتخابات 96 انجام می شود.

حیدر آسیابی در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل این استان افزود: هدف از فعالیت ستادهای نظارتی صیانت از رای مردم است و در انتخابات سال آینده نیز این رویکرد با قدرت اتخاذ می شود.

آسیابی خاطر نشان کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هماهنگی لازم با سایر دستگاه های اجرایی انتخابات را خواهد داشت و پیشگیری از جرایم احتمالی در اولویت دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: ارشاد و راهبری ستاد های استانی و شهرستانی و نظارت بر آنها به ترتیب بر عهده ستاد مرکزی و ستادهای استانی است.

آسیابی با بیان اینکه انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم به ترتیب برعهده ستاد پیشگیری و رسیدگی جرائم و تخلفات انتخاباتی استان و مرکز است، گفت: توجیه، ارشاد تشکل ها و احزاب، گروه ها، ستادهای انتخاباتی، تبلیغاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم یکی دیگر از وظایف این ستاد است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در اطلاع رسانی ،تشریح و توضیح مفاد قانونی و جرایم انتخاباتی نقش بسزایی دارند گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی عمومی در کاهش تخلف های احتمالی گام برداشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: هیچ یک از مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات حق ندارند از نامزد مورد نظر خود در جریان انتخابات حمایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی عربی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده گفت: همه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید تقوای در امور را رعایت کنند که تقوا در موضوع انتخابات همان اجرای دقیق قانون است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر