ماهان شبکه ایرانیان

خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند

خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند : رژیم غذایی مضر و ناسالم علاوه بر آنکه می‌تواند چربی شکمی را افزایش دهد و موجب چاقی شود خطر ابتلا به افسردگی را نیز تشدید می‌کند.

خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند

خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند : رژیم غذایی مضر و ناسالم علاوه بر آنکه می‌تواند چربی شکمی را افزایش دهد و موجب چاقی شود خطر ابتلا به افسردگی را نیز تشدید می‌کند.

اکثر افراد در روزهای تعطیل تمایل به پرخوری دارند و همچنین به دلیل مشغله‌های جانبی فرصت نمی‌کنند همیشه مواد خوراکی سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

از جمله خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند عبارتند از:

غلات فرآوری شده

ماکارونی از جمله مواد خوراکی است که به سرعت آماده می‌شود و برای مواقعی که فرد مشغله‌های زیادی دارد غذای مناسبی به حساب می‌آید اما ممکن است غذای خوبی برای هر شب نباشد.

ماکارونی و برنج سفید از غذاهایی هستند که خاصیت التهاب‌آور دارند و  جزء خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند محسوب می شوند.

در این مطالعه، پزشکان به بررسی عادات غذایی بیش از 40 هزار زن که در ابتدای مطالعه افسردگی نداشتند، پرداختند و دریافتند:

افرادی که به طور مرتب از غذاهایی با خاصیت التهاب‌آور مصرف می‌کنند بیشتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

نوشابه‌ها

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوشابه‌ها که بخشی از رژیم غذایی روزمره برای اغلب مردم شده‌اند به بروز افسردگی کمک می‌کنند. و جزء خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند.

فست‌فودها

افرادی که از فست‌فودها مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر 51 درصد بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، به گفته پزشکان مصرف مقدار اندکی از هر گونه مواد خوراکی خطرزا نیست اما افراط در مصرف هر یک از سه گروه اصلی مواد غذایی برای سلامت جسم و روان مضر است.

درمان گیاهی افسردگی

امروزه روش های درمان و داروهای مورد استفاده برای  درمان افسردگی غالباً اثر درمانی نداشته  و تنها علایم بیماری را تسکین می دهد. در طب سنتی با استفاده از تکنولوژی های نوین، درمان بدون عارضه بیماری ها با استفاده از گیاهان دارویی موثر، که دارای مکانیسم اثر ساده ای می باشند بسیاری از مشکلات روحی خصوصاً افسردگی به سرعت درمان می شوند. یکی از این فرآورده های گیاهی، سایکودایجست و پارسی طب 9  است که از 9 گیاه دارویی تشکیل شده است و سبب رفع استرس و نگرانی و ایجاد شادابی و نشاط می شود. اما باید توجه داشت که تنها مصرف دارو کافی نیست و باید پیش نیازهای درمانی نیز رعایت شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله سایکودایجست و  پارسی طب 9 را مطالعه کنید و یا از مشاوره آنلاین بهره گیرید.

به نقل از ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان