با ۲۰ بازی پرفروش ماه مه ۲۰۱۸ آشنا شوید

موسسه آماری NPD به تازگی با انتشار فهرست اسامی پرفروش‌ترین بازی‌های ماه مه ۲۰۱۸ از موفقیت خارق العاده و چشمگیر بازی محبوب State of Decay ۲ و فروش بی نظیر کنسول پلی استیشن ۴ در ایالات متحده آمریکا خبر داد.

وب سایت کلیک - حمید توحیدلو: موسسه آماری NPD به تازگی با انتشار فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 از موفقیت خارق العاده و چشمگیر بازی محبوب State of Decay 2 و فروش بی نظیر کنسول پلی استیشن 4 در ایالات متحده آمریکا خبر داد.

با 20 بازی پرفروش ماه مه 2018 آشنا شوید

موسسه آماری NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، به رسم همیشه با اتمام ماه مه به بررسی عملکرد و فروش سخت افزارها، نرم افزارها و لوازم جانبی مرتبط با صنعت بازی های ویدیویی پرداخت و در نهایت، اسامی پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 را منتشر کرد که با توجه به عرضه بازی محبوب و مورد انتظار State of Decay 2 در ماه مه، این عنوان توانست در صدر جدول قرار بگیرد.

عنوان ویدیویی State of Decay 2 که یکی از بازی های انحصاری ردموندی ها شناخته می شود، به واسطه تبلیغات گسترده شرکت مایکروسافت فروش بسیار مناسب و رضایت بخشی را در ماه مه تجربه کرد و با غلبه بر حریفانی همچون God of War و Detroit: Become Human، به پرفروش ترین بازی ماه مه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

این موفقیت در حالی است که در ماه مه شاهد عرضه یکی از بازی های مورد انتظار و انحصاری شرکت سونی به نام Detroit: Become Human بودیم که شرایط را برای خودنمایی، موفقیت و فروش دیگر عناوین ویدیویی دشوار کرده بود.

فارغ از این موضوع، شرکت سرشناس مایکروسافت برای جلب رضایت کاربران سرویس «ایکس باکس گیم پس» (Xbox Game Pass) و افزایش تعداد کاربران آن، نسخه دوم بازی State of Decay را همزمان با زمان انتشار رسمی به صورت رایگان در اختیار مشترکین این سرویس قرار داد. از این رو، هیچ شکی نیست که این اقدام ردموندی ها در کاهش میزان فروش عنوان ویدیویی State of Decay 2 تاثیر گذار بوده چرا که کاربران سرویس مذکور بدون خرید بازی قادر به تجربه نامحدود آن هستند.

با 20 بازی پرفروش ماه مه 2018 آشنا شوید

عنوان پرطرفدار God of War، صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی ماه آوریل سال جاری میلادی، تحت تاثیر انتشار و فروش بی نظیر بازی State of Decay 2 قرار گرفت و از جایگاه نخست به جایگاه دوم جدول سقوط کرد. هرچند، این بازی ویدیویی کماکان در صدر گروه پرفروش ترین بازی های ماه می 2018 کنسول پلی استیشن 4 باقی مانده و حتی انتشار بازی Detroit: Become Human نیز هم نتوانست تغییری در جایگاه این بازی ایجاد کند.

بازی Detroit: Become Human که جدیدترین اثر ویدیویی انحصاری کنسول پلی استیشن 4 به شمار می رود و در روز 4 خرداد ماه سال جاری (25 می) در سراسر جهان عرضه شد، با اینکه به نسبت سایر عناوین ویدیویی فروش بسیار خوبی را در ماه اول انتشار خود تجربه کرده است، لیکن در برابر دو بازی قدر God of War و State of Decay 2 ناتوان ماند و به جاگیری در رتبه سوم جدول پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 بسنده کرد.

از معرفی سه بازی پرفروش ماه مه امسال در ایالات متحده آمریکا که بگذریم، فروش کنسول ها در این ماه نیز تغییرات چندانی به خود ندیده و بار دیگر کنسول پلی استیشن 4 لقب پرفروش ترین کنسول ماه در ایالات متحده آمریکا را برای خود ثبت کرد. همچنین، این دستگاه نسل هشتم سونی پرفروش ترین کنسول سال میلادی 2018 نیز محسوب می شود.

به گفته موسسه تحلیلگر NPD، به ترتیب کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ جز پزفروش ترین سخت افزارهای ماه مه در آمریکا شناخته می شوند که هر کدام از این سه دستگاه در حال رکورد شکنی رکوردهای های قبلی خود هستند.

با 20 بازی پرفروش ماه مه 2018 آشنا شوید

بر این اساس، به نظر می رسد کنسول پلی استیشن 4 همچنان به راه موفقیت خود ادامه می دهد و با توجه به وجود مدل های مختلف این دستگاه نظیر اسلیم و پرو و قیمت پایین آن نسبت به کنسول ایکس باکس وان ایکس و انتشار عناوین ویدیویی انحصاری با کیفیت و هیجان انگیز از جمله گاد آو وار، Detroit: Become Human و غیره، بدیهی است که این دستگاه عملکرد بهتری در مقایسه با سایر کنسول ها داشته باشد و برای چندین بار متوالی به عنوان پرفروش ترین کنسول ماه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.

ناگفته نماند؛ موسسه آماری NPD مجددا از ارائه آمار فروش کنسول ردموندی ها یعنی ایکس باکس وان و مدل قدرتمند آن به نام ایکس باکس وان ایکس خودداری کرده است و هیچ اطلاعات و جزئیاتی از نحوه عملکرد و فروش این دستگاه در ماه مه و حتی ماه های پیشین در دست نیست.

با این حال، فروش سخت افزارها در ماه مه برابر با 186 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، 26 درصد افزایش داشته است که موسسه تحلیلگر NPD علت این رشد چشمگیر را، افزایش فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دانسته است. به علاوه، فروش کلی این گروه در شش ماهه اول سال میلادی 2018 با رشد 15 درصدی، به رقم 1.3 میلیارد دلار رسید.

این رشد قابل توجه رکورد شکنی تازه ای را برای گروه سخت افزار به ثبت رسانده است! بر اساس این گزارش، رکورد بیشترین فروش سخت افزار از حیث تعداد که تا به این لحظه به ماه مه سال میلادی 2011 اختصاص داشت، در ماه مه امسال شکسته شد. همچنین، از حیث میزان درآمد حاصل از فروش سخت افزارها، رکورد مربوطه از ماه مه سال میلادی 2014 به ماه مه امسال تغییر یافت.

با 20 بازی پرفروش ماه مه 2018 آشنا شوید

در گروه نرم افزارها و عناوین ویدیویی، فروش دلاری بازی های کنسول ها، پلتفرم های دستی و رایانه های شخصی چیزی حدود 274 میلیون دلار گزارش داده شده و این رقم نشان از کاهش 4 درصدی فروش این گروه در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته میلادی 4 درصد دارد.

بر خلاف این کاهش فروش مقطعی، فروش بازی های ویدیویی در شش ماهه اول سال جاری میلادی با رشد 7 درصدی مواجه شده و فروش کلی این گروه از مرز 2.2 میلیارد دلاری عبور کرده است. موسسه آماری NPD به ترتیب سه بازی ویدیویی فار کرای 5، گاد آو وار و Monster Hunter: World را جز پرفروش ترین بازی های سال میلادی 2018 معرفی کرده است.

ذکر این نکته مهم است که با وجود ادامه روند فروش فوق العاده عناوین فار کرای 5 و God of War، اما بازی مهیج و بی نظیر Call of Duty: WWII کماکان در صدر جدول پرفروش ترین بازی 12 ماهه اخیر قرار دارد. در کنار این عنوان، بازی ورزشی NBA 2K18 و Destiny 2 در ماه مه نیز تحت تاثیر تغییرات ایجاد شده و انتشار عناوین ویدیویی جدید قرار نگرفتند و به ترتیب جایگاه دوم و سوم خود را حفظ کرده اند.

شما کاربران می توانید جدول پرفروش ترین بازی ها و کنسول های ماه آوریل 2018 در ایالات متحده آمریکا را در رسانه کلیک مشاهده کنید. برای مراجعه با خبر مربوطه، بر روی این لینک کلیک کنید.

در ادامه می‌ توانید فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 را به تفکیک پلتفرم مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی «*» دار و فروش دیجیتالی نسخه رایانه شخصی عناوین ویدیویی «**» دار در نظر گرفته نشده است.

لیست پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 (تمامی پلتفرم ها):

  1. State of Decay 2
  2. God of War
  3. Detroit: Become Human
  4. Far Cry 5
  5. Donkey Kong Country: Tropical Freeze*
  6. Grand Theft Auto V
  7. Hyrule Warriors Definitive Edition*
  8. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  9. Mario Kart 8 Deluxe*
  10. NBA 2K18
  11. MLB 18: The Show
  12. Call of Duty: WWII
  13. Super Mario Odyssey*
  14. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  15. FIFA 18
  16. Overwatch
  17. Street Fighter 30th Anniversary Collection
  18. PlayerUnknown’s Battlegrounds
  19. Assassin’s Creed Origins
  20. Monster Hunter World

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One در ماه مه:

  1. State of Decay 2
  2. Far Cry 5
  3. Playerunknown’s Battlegrounds
  4. Grand Theft Auto 5
  5. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  6. Call of Duty: WW2
  7. Overwatch
  8. Sea Of Thieves
  9. NBA 2K18
  10. FIFA 18

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 در ماه مه:

  1. God of War
  2. Detroit: Become Human
  3. Far Cry 5
  4. MLB 18: The Show
  5. Grand Theft Auto 5
  6. FIFA 18
  7. NBA 2K18
  8. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  9. Call of Duty: WW2
  10. Overwatch

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه مه:

(فقط فروش نسخه فیزیکی عناوین ویدیویی در نظر گرفته شده است.)

  1. Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  2. Hyrule Warriors Definitive Edition
  3. Mario Kart 8
  4. Super Mario Odyssey
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  6. Splatoon 2
  7. Kirby Star Allies
  8. Labo Toy-Con 01 Variety Kit
  9. Mario & Rabbids: Kingdom Battle
  10. Elder Scrolls 5: Skyrim

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول 3DS در ماه مه:

(فقط فروش نسخه فیزیکی عناوین ویدیویی در نظر گرفته شده است.)

  1. Pokemon: Ultra Sun
  2. Pokemon: Ultra Moon
  3. Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux
  4. Mario Kart 7
  5. Super Smash Bros.
  6. Detective Pikachu
  7. Super Mario 3D Land
  8. Super Mario Maker
  9. Minecraft
  10. Mario Party: The Top 100

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی در سال میلادی 2018:

  1. Far Cry 5
  2. God of War 2018
  3. Monster Hunter: World
  4. Call of Duty: WW2
  5. Dragon Ball: FighterZ
  6. Grand Theft Auto 5
  7. NBA 2K18
  8. MLB 18: The Show
  9. Mario Kart 8
  10. Playerunknown’s Battlegrounds (فروش نسخه پی سی در نظر گفته نشده است)

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی در 12 ماهه اخیر:

  1. Call of Duty: WW2
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2
  4. Madden NFL 18
  5. Super Mario Odyssey
  6. Star Wars: Battlefront 2
  7. Far Cry 5
  8. Grand Theft Auto 5
  9. Assassin’s Creed: Origins
  10. FIFA 18

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی های ماه مه 2018 و عملکرد بسیار خوب بازی State of Decay 2 چیست؟ به نظر شما، با توجه به انتشار بازی مورد انتظار The Crew 2 توسط شرکت فرانسوی یوبی سافت، آیا این اثر ویدیویی صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن خواهد شد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان