ماهان شبکه ایرانیان

سلامت و زیبایی چشم ها (۴)

هنگام آرایش چشم و نیز موقع پاک‌کردن آن مراقب پوست ظریف اطراف چشم باشید. پوست را با ملایمت لمس کنید تا کشیده نشود و آسیبی نبیند.

سلامت و زیبایی چشم ها (4)

لکه ریمل یا خط چشم

هنگام استفاده از ریمل یا خط چشم ممکن است اطراف چشم سیاه شود. بنابراین یک تکه پنبه و یا یک گوش‌ پاک‌کن در دسترس داشته باشید تا بلافاصله آن را پاک کنید. پاک کردن فوری اهمیت زیادی دارد، چون ریمل و خط چشم خیلی زود خشک می‌شود و دیگر به راحتی پاک نمی‌شود.

به هنگام پاک کردن مواظب باشید پرز پنبه به چشم‌تان نرود. اگر ریمل یا خط چشم با آب پاک می‌شود پنبه مرطوب بهتر است. لکه خشک‌شده ریمل یا خط چشم مقاوم در برابر آب را می‌توانید با  کمی کرم یا دستمال مرطوب پاک کنید.

 کمترین آرایش، بیشترین جلوه

اگر می‌خواهید چشم‌های‌تان در چهره بدرخشند، بی‌آنکه آرایش چشمگیری داشته باشید، خط چشم، سایه و ... را فراموش کنید. تنها یک های‌لایت مناسب در بالای استخوان ابرو به رنگ کرم شفاف یا بژ روشن کافی است که به چشم‌های‌تان درخشش و گیرائی ببخشد. به خاطر داشته باشید که سایه‌های سنگین و صدفی و های‌لایت‌های درخشان و براق برای روز مناسب نیستند. در صورت استفاده از سایه، باید نوع مات آن را به مقدار کم و رنگ روشن بکار ببرید.

 سایه برای چشم‌های مسن

شاید برای شما استفاده از سایه‌های کرمی آسان‌تر باشد، اما فکر چین‌های پلک‌های‌تان را هم بکنید. این‌گونه سایه‌ها بین چین‌ها جمع می‌شوند و رگه‌های تیره بدمنظره‌ای پدید می‌آورند. پس بهتر است از سایه پودری آن هم به مقدار کم و رنگ‌های ملایم استفاده کنید و از سایه‌های صدفی و براق، چشم بپوشید.

 آیا چشمان خسته و بی‌حالی دارید؟

به کمک سایه آبی می‌توانید به سفیدی چشم‌های‌تان درخشش بیشتری بدهید و خستگی و بی‌حالی را از آن دور کنید. با یک سایه آبی متوسط پلک‌ها را بپوشانید. سپس کمی های‌لایتر سفید درست زیر ابروها بزنید. بعد با یک خط چشم آبی تیره زیر پلک زیر خط بکشید.

 مراقب پوست اطراف چشم باشید!

هنگام آرایش چشم و نیز موقع پاک‌کردن آن مراقب پوست ظریف اطراف چشم باشید. پوست را با ملایمت لمس کنید تا کشیده نشود و آسیبی نبیند.

 به چشمان‌تان گیرائی ببخشید!

اگر می‌خواهید آرایش چشم‌تان جلب توجه زیادی نکند و چشمان‌تان گرم و گیرا به نظر برسند، روی پلک‌ها کمی پودر هلوئی یا صورتی بزنید و تا گوشه خارجی ابروها امتداد دهید. بعد با یک برس نازک کمی سایه قهوه‌ای روشن روی پلک‌ها در ناحیه رویش مژه‌ها و نیز روی پلک پایین بزنید.

 پاک‌کردن چشم

اگر پاک‌کننده آرایش چشم مصرف می‌کنید، هنگام استفاده چشم‌تان را ببندید. ماده را با سرانگشت روی پلک پخش کنید. چند ثانیه بگذارید به همان حالت بماند و بعد با یک تکه پنبه آن را پاک کنید. هنگام پاک کردن از طرف چشم به طرف سر مژه‌ها دست‌تان را حرکت دهید و پلک را نیز از گوشه داخلی به جانب گوشه خارجی پاک کنید.

 مواد آرایشی غیربهداشتی

مصرف مواد آرایشی غیربهداشتی در پاره‌ای موارد بسیار خطرناک است. هرگز از سرمه‌های غیربهداشتی استفاده نکنید. برای تهیه سرمه می‌توانید بادام، یا نارگیل و یا روغن آنها را حرارت دهید و دوده و یا سوخته آن را بکار برید.

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان