سلامت و زیبایی چشم ها (۵)

اگر می‌خواهید چشم‌های سالم و درخشانی داشته باشید روزی یک یا دو عدد هویج خام بخورید. هویج یکی از سبزی‌های بسیار مفید است که به دلیل داشتن ویتامین A به مقدار زیاد و کالری اندک می‌تواند در برنامه غذائی هر کس جائی داشته باشد.

سلامت و زیبایی چشم ها (5)

سایه توجه‌انگیز

اگر کمی سایه چشم هماهنگ با رنگ چشم‌ها درست در انتهای ابروها به کار برید، چشم‌های‌تان بیشتر جلب توجه می‌کنند.

 رنگ دلخواه‌تان را به دست آورید!

وقتی سایه‌ای می‌خرید، شاید دقیقاً نتوانید مطمئن باشید که به شما می‌آید یا نه؟ و بعد از مصرف پی ببرید که در انتخاب اشتباه کرده‌اید! بعضی وقت‌ها هم از سایه‌ای خسته شده‌اید و می‌خواهید تنوعی ایجاد کنید. در چنین مواردی می‌توانید این سایه را با سایه دیگری مخلوط کنید. به این ترتیب که با سر انگشت کمی از هر دو سایه بردارید و مخلوط کنید.

با این کار می‌توانید رنگهای تازه‌ای به دست آورید. اما در مورد رنگ‌های دیگر نیز ممکن است به نتیجه مطلوب برسید. مثلاً رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای اگر با کمی سایه روشن مخلوط شوند رنگ خوبی می‌دهند.

 سایه ارغوانی

در مورد سایه ارغوانی باید محتاط باشید، چون این رنگ اگر درست به کار گرفته نشود، نتیجه خوبی  نمی‌گیرید. همیشه ارغوانی را با های‌لایتر در گوشه خارجی ابروها مورد استفاده قراردهید. هرگز سعی نکنید با خط چشم و ریمل همرنگ با این سایه، چشم را آرایش کنید. برای سایه ارغوانی فقط باید از کمی ریمل مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری (هماهنگ با پوست و موی‌تان) استفاده کنید. نیازی به خط چشم هم نیست.

 ابروهای نامنظم!

بعضی ابروها خیلی سخت مرتب می‌شوند. اگر شما نیز دارای چنین ابروهائی هستید با روش زیر می‌توانید آنها را مرتب کنید! اول ابروها را به شکلی که هستند با برس خشک برس بزنید. سپس انگشت خود را خیس کنید و روی قالب صابون بمالید. آنگاه انگشت را به آرامی روی ابروها بمالید و فشار دهید و موهای نامنظم را مرتب کنید.

اندکی صبر کنید تا محلول آب و صابون خشک شود و بعد به ابروها شکل بدهید. این کار فقط خاص مواقع خیلی ضروری و استثنایی است، زیرا اگر مرتب تکرار شود پوست را خشک می‌کند و باعث ریزش ابروها می‌گردد. ممکن است بعد از یکی دو بار برس زدن و مرتب کردن و استفاده از کمی ژل برای فرم دادن ابروها نیازی به آب و صابون نباشد و در این صورت خیلی بهتر و مطمئن‌تر است.

 چشم‌ها بعد از چهل سالگی

بعد از چهل‌ سالگی معمولاً ابروها کمی تغییر فرم می‌دهند و چشم‌‌ها اندکی گود می‌افتند. در نتیجه به نظر می‌رسد که چشم فرو رفته است. برای رفع تقریبی این مشکل باید از سایه چشم و های‌لایت به این ترتیب استفاده کنید که ابتدا با سایه روشن زیر ابروها را سایه بزنید و کمی های‌لایت سفید در وسط آن بکار برید. سپس با سایه تیره‌تر فقط روی پلک را در محل رویش مژه‌ها بپوشانید.

 شکل ابرو

شکل ابرو می‌تواند قیافه شما را تغییر دهد. یک ابروی زاویه‌دار حالت شیکی به صورت می‌دهد. فرم گرد یا کمانی می‌تواند چشم‌های درشت و یا پیشانی پهن را زیباتر جلوه دهد و صورت‌های جوان را جذاب‌تر کند. ابروی بدون زاویه و صاف که انتهایش به طرف بالا متمایل باشد به صورت‌های باریک جذابیت خاصی می‌بخشد و افزون برآن دهان یا بینی بزرگ را متناسب‌تر نشان می‌دهد.

حسن دیگر ابروی صاف این است که فاصله زیادی بین چشم‌ و ابرو ایجاد می‌کند و محیط را برای سایه، های‌لایتر و دیگر آرایش‌های چشم مهیا می‌سازد.

 هویج بخورید!

اگر می‌خواهید چشم‌های سالم و درخشانی داشته باشید روزی یک یا دو عدد هویج خام بخورید. هویج یکی از سبزی‌های بسیار مفید است که به دلیل داشتن ویتامین A به مقدار زیاد و کالری اندک می‌تواند در برنامه غذائی هر کس جائی داشته باشد.

 ریمل به جای مداد ابرو

اگر ابروی کمرنگی دارید که با مداد ابرو خیلی به نظر نمی‌رسد به جای مداد از ریمل قهوه‌ای برس‌دار استفاده کنید. با برس زدن ابرو، حالت آن بهتر و پرتر دیده می‌شود. در مواقع بارانی می‌توانید از ریمل ضدآب استفاده کنید.

 

  

 

 برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان