ماهان شبکه ایرانیان

سلامت و زیبایی چشم ها (۳)

با استفاده از مداد چشم می‌توانید به چشم‌ها حالت و گیرائی بدهید. برای زیباتر کردن می‌توانید از دو رنگ مداد چشم استفاده کنید.

سلامت و زیبایی چشم ها (3)

 عینک برای بچه‌ها

اگر برای فرزندتان عینک آفتابی می‌خرید، حتماً همان نکاتی را که برای خرید عینک،  خودتان در نظر دارید، را رعایت کنید. بهتر است عدسی عینک کودکان از نوع پلاستیک و قاب آن نشکن باشد تا اگر حادثه‌ای پیش آمد- مثلا زمین خوردند- آسیبی به صورت و چشمشان وارد نسازد.

البته چشم‌های جوان نیاز به عینک آفتابی ندارند، زیرا چشم بچه‌ها به سرعت می‌تواند خود را با شدت و ضعف نور سازش دهد و نیاز به محافظت در برابر خورشید ندارد.

عینک آفتابی کودکان بیشتر جنبه تزئینی دارد، اما در این صورت هم رعایت نکات ایمنی ضروری است.

 آرایش چشم باید با نوع پوست سازگار باشد

 پیش از آرایش چشم نوع پوست خود را بشناسید.  اگر پوست چربی دارید و مواد آرایشی در محل چین‌خوردگی‌های پلک جمع می‌شود، از سایه‌های کرمی استفاده نکنید. کرم‌پودر را تا لبه مژه‌ها بمالید و بعد از پودر زدن، سایه چشم پودری به کار ببرید.اگر پلک شما لک‌های تیره‌ای دارد، ابتدا با سایه چشم کرمی خیلی کمرنگ لکه‌ها را بپوشانید تا پلک یکرنگ شود.

سپس از سایه چشم انتخابی استفاده کنید.  اگر پوست رنگ پریده و حساسی دارید، ممکن است سرخی محل رویش مژه‌ها سبب ناراحتی‌تان شود. برای رفع این مشکل می‌توانید با مداد آرایشی آبی، خطی زیر پلک پایین بکشید. به این ترتیب سفیدی چشم مشخص می‌شود و سرخی محل رویش مژه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اگر پوست جوانی ندارید، خشکی پوست به خصوص اطراف مژه‌ها بیشتر می‌شود و بهتر است از سایه چشم کرمی که حاوی مرطوب‌کننده است استفاده کنید تا سایه به آسانی روی پوست بخوابد و لابلای چین‌خوردگی‌ها جمع نشود. بهتر است از نوع ضدآب سایه استفاده کنید تا در اثر تعریق تغییر شکل ندهد.

 خط چشم

اگر در کشیدن خط چشم مهارتی ندارید، بهتر است از نوع جامد آن استفاده کنید. به این شکل که ابتدا با یک برس نازک خطی در کنار مژه‌ها بکشید، طوری که ذره‌ای فاصله بین خط و مژه‌ها نماند. بعد با یک برس مرطوب به سرعت روی خط اصلی بروید و لبه آن را تا جائی که می‌توانید صاف کنید.

مواظب باشید اطراف چشم را سیاه نکنید. به جای خط چشم جامد از خط چشم‌های ماژیکی هم می‌توانید استفاده کنید. به کار بردن این نوع خط چشم‌ها از نوع مایع آن آسانتر است.

 ابروهای مناسب

اگر مدادی را مستقیم جلوی بینی خود بگیرید، طوری که انتهای آن نزدیک به دیواره خارجی سوراخ بینی قرار گیرد، سر مداد جائی است که سر ابرو باید شروع شود. پس از مشخص کردن سر ابرو، در حالی که ته مداد را ثابت نگهداشته‌اید، آن را طوری بچرخانید که سر مداد گوشه خارجی چشم را قطع کند.

این نقطه جائی است که ابرو باید خاتمه یابد. اگر مدلی با صورت شما متناسب نیست، صرفاً به دلیل مد روز بودن از زیبائی چهره خود نکاهید. هر کس باید با توجه به فرم صورت خود مدلی را برگزیند تا هم زیباتر شود و هم غیرعادی جلوه نکند.

  برداشتن موهای زائد ابرو!

برای برداشتن موهای ابرو، موچین مناسبی انتخاب کنید. موچین انواع مختلفی دارد که فرم انبری آن معمول‌تر است. بعضی هم عادت دارند از شکل قیچی آن استفاده می‌کنند. اگر موهای ابروی شما پراکنده و جدا از هم است، هیچ‌گاه با مداد ابروی ضخیم و پر رنگ آنها را یکدست نکنید، چون غیرطبیعی جلوه خواهند کرد.

برای برداشتن موهای اضافی می‌توانید با مداد فرم دلخواه به آن بدهید، اما بعد مثل کسانی که ابروی نازک و تنک یا کمرنگی دارند، شما نیز از این روش جالب کمک بگیرید و ابروها را پر پشت‌تر و متناسب‌تر نشان دهید. برای این کار ابتدا یک قطره ریمل قهوه‌ای روی دستمالی بریزید و بگذارید خشک شود. سپس با نوک انگشت ریمل خشک‌شده را در خلاف جهت رویش موهای ابرو بمالید. بعد با برس کوچک مخصوص ابرو، به ابروها فرم دهید.

برای این منظور به جای ریمل از سایه پودری قهوه‌ای یا دودی قهوه‌ای نیز می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب که به کمک یک برس کوچک ابرو قدری سایه پودری قهوه‌ای یا دودی قهوه‌ای- متناسب با رنگ ابروهای‌تان- روی ابروها بمالید تا نقاط کم‌پشت و یا خالی را پر کند.  اگر فاصله ابروهای‌تان زیاد است به وسیله سایه چشم می‌توانید این مشکل را حل کنید. به این شکل که گوشه داخلی چشم را سایه بزنید تا ابروها به هم نزدیک‌تر به نظر آیند.

 روی بهترین تأکید کنید!

اگر احساس می‌کنید چشم‌های‌تان زیباترین عضو چهره شماست، با آرایش چشم مناسب آن را بیشتر جلوه دهید. در این صورت از رژلب‌های پررنگ یا خیلی روشن صدفی که چشم را به رقابت می‌کشانند بپرهیزید.

 مخلوط کنید!

مداد چشم در رنگ‌های گوناگون به فروش می‌رسد. با استفاده از مداد چشم می‌توانید به چشم‌ها حالت و گیرائی بدهید. برای زیباتر کردن می‌توانید از دو رنگ مداد چشم استفاده کنید. مثلاً پلک زیر را با مداد سبز و پلک بالا را با مداد قهوه‌ای خط بکشید و یا مثلاً آبی تیره را با سفید بکار برید.

برای لباس‌های ابریشمین یا تافته مدادهای براق و صدفی مناسب است- به خصوص رنگ فیروزه‌ای برای شب و زیر نور چراغ زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. با مدادهائی که در دسترس دارید تجربه کنید. آنها را با یکدیگر به کار ببرید و تأثیرش را ببینید.

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان