ماهان شبکه ایرانیان

سلامت و زیبایی چشم ها (۲)

برای صورت‌های گرد، قاب عینکی که زیر چشم مقداری محوطه خالی داشته باشد و قسمت بالای عینک روی ابرو قرار گیرد و تقریباً صاف و بدون هلال باشد مناسب است.

سلامت و زیبایی چشم ها (2)

چشمان براقی داشته باشید!

اگر می‌خواهید چشمان‌تان جوان و درخشان باشد، پیش از رفتن به مهمانی، به مدت دو تا سه دقیقه پشت گردن‌تان را ماساژ دهید- با گرفتن پوست میان انگشتان و نیشگون گرفتن یا مالش دادن، درست مثل اینکه می‌خواهید خمیر بگیرید. بعد ده دقیقه دراز بکشید و پاهای خود را سی‌سانتیمتر بالاتر از سرتان قرار دهید و چشم‌های‌تان را با آب سرد کمپرس کنید. این کار، به‌ویژه در مواقعی که خسته هستید به شما کمک می‌کند سرحال‌تر شوید.

 شکل صورت‌تان را در نظر بگیرید!

پیش از انتخاب عینک، فرم صورت‌تان را در نظر بگیرید. اگر نمی‌توانید بفهمید صورت‌تان چه شکلی است، یک مداد چشم نرم یا ماتیک بردارید و جلو آینه خطی دور صورت‌تان بکشید. آن وقت متوجه می‌شوید که چه فرمی دارد و می‌توانید عینک متناسبی انتخاب کنید.

 اگر صورت گردی دارید ...

برای صورت‌های گرد، قاب عینکی که زیر چشم مقداری محوطه خالی داشته باشد و قسمت بالای عینک روی ابرو قرار گیرد و تقریباً صاف و بدون هلال باشد مناسب است. از زدن عینک‌هائی که به طرف شقیقه‌ها باریک می‌شوند خودداری کنید.

 اگر صورت مربع‌ شکلی دارید...

صورت‌های مربع باید از قاب عینک‌های مربع و یا مستطیل شکل بپرهیزند. شکل گرد برای این‌گونه صورت‌ها بهترین است. قاب عینک‌های پهن که عمق کمتری دارند مناسب‌تر هستند.

 اگر صورت باریکی دارید...

قاب عینک‌های پهن و چهارگوش از درازای صورت می‌کاهند و فرم چهره را متناسب‌تر نشان می‌دهند.

 اگر صورت‌تان شبیه به قلب است...

اینگونه صورت‌ها با قاب عینک‌های زاویه‌دار متناسب است، اما نباید زیاد گود باشد و روی خط ابروها و شقیقه‌ها باید تأکید بیشتری داشته باشد. قاب عینک خیلی ضخیم مناسب نیست.

 رنگ عینک

اگر از قاب‌های رنگین استفاده می‌کنید، در صورت امکان رنگی متناسب با رنگ مو و چشم خود برگزینید. برای مثال قاب عینک آبی و سبز برای موهای قهوه‌ای روشن و چشم‌های میشی مناسب است.

 چشم‌بسته آرایش نکنید!

اگر چشم‌های شما بدون عینک خوب نمی‌بیند، در نور زیاد و مناسب آرایش کنید، در غیر این صورت ممکن است به جای آرایش، تابلوی مدرنی پدید آورید که همه را به شگفتی وادارد! هنگام آرایش در فاصله مناسبی از آینه قرار گیرید و مستقیم در آن نگاه کنید و وقتی چشم‌ها را آرایش می‌کنید، آنها را به زیر نیندازید و یا نبندید. نور مناسب به شما کمک می‌کند بهتر عمل کنید و خطوط کج اطراف چشم‌های‌تان نکشید.

 اگر لنز دارید...

بعضی ریمل‌ها دارای الیاف ریزی هستند که سبب انبوه نشان دادن مژه‌ها می‌شوند، اما همین رشته‌ها، ریزش اشک را نیز در پی دارند، به خصوص برای شما که از لنز استفاده می‌کنید. بنابراین شما باید ریمل ساده انتخاب کنید. ریمل‌های معمولی که با برس بکار برده می‌شوند برای شما مناسب‌تر هستند. 

برای خط چشم نیز از مداد چشم استفاده کنید و از انواع دیگر که ممکن است چشم را تحریک کنند و باعث ریزش اشک شوند بپرهیزید. اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان انبوه‌تر دیده شود، باید اول فرمژه بزنید و بعد از ریمل استفاده کنید.

 اگر بینی بزرگ یا کشیده‌ای دارید...

قاب عینک‌های ضخیم و تیره متناسب با این‌گونه بینی‌هاست. قاب عینک‌های باریک روشن و یا فلزی سبب می‌شود این‌گونه بینی‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر به نظر برسند.

 اگر بینی کوتاهی دارید...

کسانی که بینی کوتاهی دارند باید از قاب عینک‌های روشن استفاده کنند. قاب‌های فلزی برای این گونه بینی‌ها مناسب است، زیرا طوری قرار می‌گیرد که بینی را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

از عینک آفتابی استفاده کنید!

عینک آفتابی چشم‌ها را در برابر نور خورشید محافظت می‌‌کند و مانع از بروز چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. عینک آفتابی باید طوری انتخاب شود که 85 تا 90 درصد نور را از خود عبور دهد. اگر شما با عینک آفتابی خود را در آینه دقیق و واضح ببینید، شیشه عینک‌تان زیاد روشن است.

بهترین رنگ شیشه عینک، خاکستری است و بعد از آن رنگ‌های سبز و قهوه‌ای. عینک‌هایی هم هستند که عدسی‌شان به نور حساس است. آنها متناسب با شدت نور، تیره‌تر و روشن‌تر می‌شوند.  هنگام خرید عینک آفتابی، فرم صورت خود را در نظر بگیرید و قاب عینکی متناسب با شکل صورت‌تان انتخاب کنید. در این مورد تنها از مد روز پیروی نکنید.

 به نوع عدسی‌های عینک توجه داشته باشید!

اگر به هنگام ورزش، از عینک استفاده می‌کنید، حتماً عدسی‌های آن را از نوع پلاستیک انتخاب کنید. برای اسکی یا اسکی روی آب، عینکی مناسب است که خاص این کار ساخته شده باشد، زیرا عینک‌های معمولی قادر نیستند چشم را در برابر اشعه خورشید کاملاً مصون دارند.  هنگام خرید عینک آفتابی فقط به شکل آن توجه نداشته باشید.

مهم این است که عدسی‌های عینک کیفیت خوبی داشته باشند و بتوانند از چشم شما در برابر نورخورشید محافظت کنند. برای تشخیص کیفیت عدسی می‌توانید عینک را در امتداد بازوی خود قرار دهید و بعد یکی‌یکی عدسی‌های آن را بیازمائید. ابتدا از پشت عدسی، جسم عمودی و باریکی را در نظر بگیرید- مثلاً چارچوب یک پنجره- و با دقت به آن بنگرید.

بعد عدسی را به آرامی حول محول خود بگردانید یا دست و بازوی خود را به شکل دایره کوچکی بگردانید. در عدسی خوب شئ مورد نظر به همان صورت عمودی باقی می‌ماند. اما اگر جسم مورد نظر با حرکت عدسی تکان خورد، عدسی ضعیف است و کیفیت مطلوبی ندارد.

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان