وبلاگ مشرق

آذر منصوری: مردم زینت انتخابات نشوند! / لبخند قالیباف به لطیفه جهانگیری

برنامه انتخاباتی نامزدها وقتی با ارائه کارنامه‌های آنان همراه نباشد یعنی نمیتوان امیدی به تغییر داشت. لذا مردم برای رأی خوب باید بیشتر به "کارنامه‌محوری" توجه کنند.

سرویس سیاست مشرق _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برنامه‌محوری یا کارنامه‌محوری؛ مسئله اینست!

آذر منصوری: مردم زینت انتخابات نشوند! / لبخند قالیباف به لطیفه جهانگیری

احمد وحیدی، وزیر کشور، به تازگی در سخنانی که مشرق آنها را منتشر کرد، با اشاره به انتخابات پیش رو و رقابت نامزدها گفته است:

"باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد و افراد برنامه‌های خود را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ارائه کنند. "[1]

*باید به این صحبت وزیر محترم کشور یک تفسیر اضافه کرد و آن اینکه برنامه ها همیشه خوب‌اند!

و طبعا هیچ کسی نیست که برای ارائه برنامه اش به جامعه و مردم دنبال بهترین کلمات و حل تمام مشکلات نباشد.

لکن خوب است که در این فضا و در کنار برنامه محوری؛ از لزوم "کارنامه محوری" هم سخن گفته شود. شاه بیتی که به نظر می رسد در انتخاب صلحا به شدت تاثیرگذار است. زیرا کارنامه ها بیشتر از برنامه ها از واقعیت نامزدها و توانمندی آنها سخن می گویند و البته قابلیت کتمان یا بزک هم ندارند.

مردم در صورت آشنایی با کارنامه یکان یکان نامزدها در هر انتخاباتی به راحتی تشخیص می دهند که برنامه های اعلامی آن نامزد یا آن حزب؛ صرفا مشتی سخن زیبا هستند یا اینکه ابتنا بر واقعیت دارند!؟

***

آذر منصوری: مردم زینت انتخابات نشوند!

آذر منصوری: مردم زینت انتخابات نشوند! / لبخند قالیباف به لطیفه جهانگیری

خانم آذر منصوری، از مخالفان انتخابات و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در اظهاراتی در مجمع عمومی این حزب پیرامون انتخابات گفته است:

"مردم حق خود می دانند که زینت‌بخش انتخاباتی صوری، بی اثر و فاقد معنی و مفهوم انتخابات نباشند"!

*انتظار این بود که مخالفان انتخابات، شهامت بیشتری در ابراز مخالفت خود با صندوق رأی داشته باشند و پشت مفهوم مردم سنگر نگیرند!

چه اینکه بر خلاف مخالفان انتخابات اما مردم می دانند که هم نفس مشارکت در انتخابات و هم "رأی خوب" همواره منشأ اثر است و حتی اگر نامزد مطلوبی هم در انتخابات نباشد لکن رأی دادن به گزینه "نامزد نزدیک" میتواند مسیر تغییرات مد نظر مشارکت کننده را هموار سازد.

نظیر رفتاری که جریان اصلاحات در سال 92 انجام داد و در نبود نامزد مطلوب خود از گزینه نامزد نزدیک یعنی "شیخ حسن روحانی" حمایت کرد و جالب آنکه در آن انتخابات به پیروزی هم دست یافت.

پس انتخابات همواره و در هر حالتی منشأ اثر است و چپ های تحریمی باید شجاعت بیان دشمنی خود با مردم و نظام اسلامی را داشته باشند و پشت واژه مردم سنگر نگیرند.

در اینجا همچنین باید این کنایه را خطاب به خانم منصوری و سایر مخالفان انتخابات مطرح کرد که "زینت بودن بهتر از زین بودن است" و مردم باید خودشان انتخابات کنند که قصد دارند در انتخاباتی که ولو به اجزایی از آن انتقاد دارند شرکت کنند یا اینکه با شرکت نکردن؛ برای بانیان آشوب و کسانی که نقشه براندازی نظام اسلامی را کشیده اند نقش نردبان را ایفا کنند!؟

***

لبخند قالیباف به لطیفه جهانگیری

آذر منصوری: مردم زینت انتخابات نشوند! / لبخند قالیباف به لطیفه جهانگیری

اعتمادآنلاین: اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت سابق طی سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی گفته است:

"امروز دروغگویی فراوان شده است. باید برای دروغگویی مجازات تعیین شود. مخصوصا اگر مسئولی به مسئول بالاتر گزارش خلاف بدهد. "[2]

*آقای جهانگیری گویا خبر ندارند که خیلی وقت است برای دروغگویی مجازات تعیین شده و مثلا شخص ایشان به دلیل دروغگویی علیه قالیباف و نشر اکاذیب در جریان انتخابات سال 96 به 12 ماه حبس تعزیری (تقلیل یافته به جریمه نقدی) محکوم شدند. [3]

پس دروغگویی مجازات دارد لکن لابد این مجازات کافی نیست وقتی معاون اول یک دولت به خود اجازه می دهد علنا دروغ بگوید و البته از مردم، از شاکی خود و از نظام اسلامی هم عذرخواهی نکند!

همچنین بایستی یک نصیحت دوستانه هم به آقای جهانگیری داشت و آن اینکه شرط اصلی ورود به سیاست در مکتب و تفکری که عقلانی باشد؛ صداقت و دوری از نمایش است. تکرار نمایش هایی مثل آنچه در بالا به آن اشاره شد یعنی برخی سیاسیون از صداقت لازم با مردم و نظام اسلامی برخوردار نیستند و در نتیجه قابل اعتماد هم نیستند.

***

1_mshrgh.ir/1565059

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-648002

3_isna.ir/xdPZhx

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان