مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد:

شکست فضای غبارآلود غرب درباره اسلام؛ تاثیر نامه رهبری

گروه حوزه‌های علمیه: به گفته مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان اروپا پرده‌ای از معارف اسلامی را کنار زده و سعی کردند جوانان و مخاطبان را از فضای غبارآلودی که آنها به وسیله ابزار تبلیغاتی ایجاد کرده‌اند، مقداری دور کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور سه‌شنبه شب 14 بهمن در سی و ششمین جشن بزرگ انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به بررسی موضوعات مختلفی همانند آثار نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، دلایل توهین به ساحت مقدس نبی اکرم(ص)، دیدگاه حوزه نسبت به نظام و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور درباره نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نامه از سوی یک مرجع تقلید و رهبر بزرگوار که باید در گواه رهبری حکیمانه و هوشمندانه ایشان کتاب نوشت، ارسال شد؛ از سوی رهبری ارسال شد که کاروان انقلاب با هدایت ایشان و حضور مردم مسیر ناهموار را در سال‌های اخیر و در مسائل مختلف با شتاب طی کرده و می‌کند؛ البته سختی‌های وجود دارد، همه این سختی‌ها را دارند، اگر صبر و استقامت داشته باشیم، پیروز می‌شویم.

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب در این نامه پرده‌ای از معارف اسلامی را کنار زده و سعی کردند جوانان و مخاطبان را از فضای غبارآلودی که آنها به وسیله ابزار تبلیغاتی ایجاد کرده‌اند، مقداری دور کنند؛ این نامه درست زمانی ارسال شد که در دنیا جنایات زشتی به نام اسلام انجام می‌دهند تا چهره آن را مخدوش کنند؛ به وسیله این نامه چهره‌‌ای که دولت‌های غربی، استکبار جهانی به ویژه آمریکایی‌ها به وجود آورده‌ بودند، شکست؛ این‌ها دشمنانی هستند که در ابراز کینه و دشمنی نسبت به ما کوتاهی نکرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی دلایل جسارت غربی‌ها نسبت به ساحت مقدس نبی‌اکرم(ص) پرداخت و بیان داشت: اکنون غرب توطئه جسارت به نورانی‌ و پاک‌ترین چهره انسانیت را مورد هدف قرار داده است؛ این تجربه چندین باره را باز تکرار کردند، جسارت به ایشان کار تازه‌ای نبود و شکست خورده بود، ولی دوباره انجام دادند.

وی عنوان کرد: دشمنان حاضر شدند دست به این توطئه زشت بزنند و عواطف‌ انسان‌های آزاده و مسلمانان را آزار دهند؛ مقدمه این توطئه پروژه‌ای بود که در منطقه ایجاد شد؛ از یک سو ما با توطئه اقلیتی بدون پشتوانه فکری مواجه شدیم، یعنی سلفی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها نوین که با ابزار مالی، تبلیغی و سوء استفاده از کانون‌های مقدس و منحصر به فرد مسلمانان در مکه و مدینه به همه مذاهب اسلامی توهین کردند؛ هیچ مذهبی مصون از خط کش خود در آورده این فکر باطل نبود، هر عاطفه‌ای را محکوم به شرک و کفر کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از طرفی دیگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و سرویس‌های جاسوسی آنها با کمک دولت‌های منطقه و پشتیبانی مالی، گروه مسلحی را براساس افکار باطل آماده کردند؛ ابتدا جنایات محدودی در پاکستان، افغانستان و عراق انجام دادند، سپس سازمان یافته به سوریه حمله کردند و زشت‌ترین جنایات را به نام اسلام انجام دادند، خون‌ ریزی کردند، بی منطق‌ترین و مضحک‌ترین کارها را به نام اسلام و عقاید اسلامی منتشر و اجرا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی یادآور شد: غرب پس از طی جاهلیت قرون وسطا تقریبا برده‌داری ظاهری را کنار گذاشته بود، ولی دوباره آن را رواج داد؛ پیروان تمام ادیان و مذاهب را کافر بیان کردند، آنها را کشتند، نوامیس را مورد هتک قرار دادند و تمام این کارهای منفور، کثیف و بی منطق را به نام اسلام انجام دادند؛ رسانه‌های غربی نیز این موضوعات را رواج دادند و با جسارت نسبت به نبی اکرم(ص) توطئه اسلام هراسی را تکمیل کردند.

وی تأکید کرد: غربی‌ها از اسلام ناب می‌ترسند، چرا که بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ما بود؛ اسلام ناب یک تهدید کاملا مشخصی برای آنها است، پایه‌های رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه را مورد تزلزل قرار داد؛ امروز ما مفتخر هستیم، گروهی مسلمان در لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و استواری می‌کنند، یک ژنرال ایرانی به نام سردار سلیمانی که از سربازان امام و رهبری است، در صحنه حاضر می‌باشد؛ حتی اوباما می‌گوید «هر چند این دشمن من است، ولی دلم می‌خواهد با او دیداری داشته باشم»، این عزت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: فناوریهای نوین و پیشرفته‌های علمی دشمنان را به هراس می‌اندازد و این پروژه‌ها را به راه می‌اندازند تا تمام دنیا را نسبت به اسلام ناب و انقلاب اسلامی که منادی اسلام ناب محمدی است، بدگمان کنند و ما را تروریست و خون ریز معرفی کنند؛ در یک ضلع اسلام هراسی و در ضلع دیگر توهین به مسلمانان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کاریکاتور توهین آمیز مجله شارلی ابدو نیز تأکید کرد: پس از این اتفاق ننگین که یک رسوایی برای بشریت به اصطلاح مدرن و مایه شرمساری تاریخ معاصر ما است و هیچ پاک کننده‌ای نمی‌تواند این لکه ننگ را از دامن اربابان سلطه در آمریکا و اروپا پاک کند؛ اقبال مردم به اسلام و قرآن بیشتر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی مولود روحانیت و حوزه‌‌های علمیه است، یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نظام فرزند حوزه است؛ از این‌رو روحانیت و حوزه‌‌ علمیه هرگز نسبت به گذشته، حال و آینده این فرزند بی تفاوت نبوده و نخواهد بود؛ مردم قم نیز نسبت به این نظام بی تفاوت نخواهند بود؛ چرا که شروع نهضت نیز از این شهر بوده است.

جمشیدی با بیان این‌که انقلاب جزو سرمایه‌های مردم قم است، خاطرنشان کرد: مردم این شهر همیشه نسبت به مقدرات نظام اسلامی حساس بوده و خواهند بود؛ روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز این‌گونه هستند؛ در زمان ریأست آیت‌الله مشکینی یک جزوه را برای جامعه مدرسین ارسال کردند که از سوی برخی تدریس می‌شد، بنده دیدم در این جزوه عده‌ای مطالبی را می‌گویند که گویی روحانیت در نهضت نبوده و پس از مدتی به آن پیوسته‌ است؛ ما نیز برای رد این ادعا اسناد و مطالبی را درباره حضور روحانیان جمع آوری کردیم و از بزرگان حوزه نیز در این باره مصاحبه‌های گرفتیم که حتی برخی از این مطالب در سازمان اسناد نیست.

وی تصریح کرد: برای نمونه آیت‌الله شرعی می‌گفت «دو ماه، دو منزل در مجاورت منزل خود اجاره کردم، این دو منزل را به وسیله زیر زمین به خانه خود متصل کردم و در آنها افراد مشغول تکثیر اطلاعیه کاپیتولاسیون شدند؛ وقتی کار تمام شد طلاب و بازاری‌ها را هماهنگ کردیم و در یک شب 500 هزار نسخه منتشر کردیم، پس از انتشار این اطلاعیه‌ها ساواک من را دستگیر کرد، سه روز من را آویزان کرده و مدام شلاق می‌زدند»، ما این گونه انقلاب کردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان خاطره‌ای از دوران انقلاب اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی 25 نفر از اعضای جامعه مدرسین در منزل آیت‌الله طاهری خرم آبادی جمع شده و اطلاعیه‌ای نوشتند، سه روز نشستند تا مضمون اطلاعیه را تنظیم کنند و در این سه روز هیچ کدام بیرون از منزل نیامدند، چرا که ساواک دستگیر می‌کرد.

وی تصریح کرد: نتیجه این اطلاعیه این بود که 25 نفر از اعضای این تشکل را به سراسر کشور تبعید کردند که در میان این عزیزان حضرات آیات مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، طاهری خرم آبادی، مؤمن و دیگر افراد بودند؛ ولی این نیز از اشتباهات فاحش رژیم پهلوی بود؛ چرا که زمینه حضور این عزیزان را هر چند به زحمت و مشکلات در سراسر کشور به وجود آورد؛ با این حرکت، رژیم پهلوی انقلاب را از هسته مرکزی به سراسر کشور از سوی استوانه‌های انقلاب منتشر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تأکید بر این‌که روحانیت و حوزه‌های علمیه برای لحظه، لحظه این انقلاب خون داده و سختی کشیده‌اند، بیان داشت: از شروع نهضت تا پیروزی انقلاب و تاکنون روحانیت در صحنه بوده است؛ در زمان فتنه‌های داخلی پس از انقلاب چه افرادی از سوی امام به استان‌ها رفتند؟ آیا جز همین روحانیان بودند؟ هر جای که دشمن می‌خواست به انقلاب ضربه بزند، روحانیت پیشتاز مبارزه بود و مردم نیز پشت سر آنها حرکت می‌کردند.

وی یادآور شد: این انقلاب از حوزه‌های علمیه هرگز جدا شدنی نیست؛ چرا که حوزه‌های علمیه و علما وارثان انبیا هستند،‌ هدف حوزه‌های علمیه و نظام اعتلای کلمه توحید است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی تمکنی است که خدا به برکت خون شهدا، هدایت‌ و رهبری منحصر به امام راحل و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب به مردم و حوزه‌های علمیه داده است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی با حوزه‌های علمیه به نص قانون اساسی در هدف مشترک هستند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که هدف حوزه‌های علمیه اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: اقامه نماز با خواندن آن بسیار متفاوت است، نماز واقعی انسان، جامعه بشری و خانواده را از فحشا دور می‌کند؛ در حالی که در برخی از کشورها تنها نماز ظاهری خوانده می‌شود.

وی افزود: هدف نظام ما نیز اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر است، البته مقدمه این تحقق، حفظ کرامت انسان‌ها است، حفظ کرامت نیز با رسیدگی به امور مادی و رفاهی محقق می‌شود؛ چرا که جامعه اسلامی باید همواره در قالب خانواده و اجتماع در جامعه جهانی سربلند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به آیات قرآن؛ امتحان و آزمایش را برای همه انسان‌ها یک ضرورت خواند و گفت: تمام امت‌ها مورد امتحان و آزمایش قرار گرفته‌اند؛ معلوم است دشمنان با انقلابی که می‌گوید مردم ما باید مستقل باشد، دشمنی می‌کنند و برای آن نقشه می‌کشند؛ فتنه، جنگ، تهاجم فرهنگی، سیاسی و حصرهای مختلفی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: همانگونه که شیاطین جنی برای ضربه زدن به انبیا نقشه کشیده و با هم متحد شدند؛ امروز نیز شیاطین انسی با هم، همدست شده‌اند، دولت‌های استکباری تنها دنبال منافع خود هستند و به هیچ چیزی غیر از ضربه زدن به اسلام و مسلمانان رضایت نخواهند داد، دست از نقشه و توطئه بر نمی‌دارند؛ ولی خدا این انقلاب را که حرکت انبیا را دنبال می‌کند، ‌حفظ خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: هدف ما نیز همانند هدف انبیا است؛‌ البته مشکلات است، دیگران نیز مشکلاتی دارند؛ حتی مردم کشورهای مستکبر نیز مشکلات اقتصادی زیادی دارند، ولی به سبب انحصار رسانه‌ای این مشکلات در جهان منعکس نمی‌شود و تنها روی مشکلات ما زوم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین با تأکید بر برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم‌های دهه فجر گفت: مجالس انقلاب یک فرصت خجسته برای هم عهدی دوباره ما با انقلاب، اسلام و رهبری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان