کدام غذاها میل جنسی را افزایش می‌دهند؟

آیا مواد غذایی تقویت کننده غرایز جنسی واقعاً جواب می‌دهند؟ در ادامه با فهرستی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

کدام غذاها میل جنسی را افزایش می‌دهند؟

داشتن یک رابطه‌ی جنسی خوب جزئی از تجربه‌های خوشایند زندگی انسانی است. همه‌ی زوج‌ها گاهی دچار سردی در روابط جنسی خود می‌شوند که کاملاً طبیعی است اما اینکه همیشه این حس را داشته باشید نشان‌ دهنده‌ی عدم تعادل در زندگی است و سبب ایجاد یک انرژی منفی مخرب در زندگی می‌شود.

برای قرن‌ها بعضی از مواد غذایی عنوان مواد تقویت کننده‌ی جنسی را به خود اختصاص داده‌اند. به این مواد غذایی، آفرودیزیاک (نام الهه‌ی آفرودیت یا الهه عشق و زیبایی) می‌گویند. این مواد با کاهش استرس، افزایش جریان خون و بهبود روند فعالیت سیستم عصبی به شما کمک می‌کنند. همه این اثرات می‌توانند سبب تقویت قوای جنسی فرد بشوند.

اگر دچار سردی در فعالیت‌های جنسی خود شده‌اید بهتر است از این فهرست غذایی استفاده کنید:

 

صدف

صدف

یکی از مواد غذایی مشهور در زمینه‌ی افزایش میل جنسی، صدف است که سرشار از زینک است. تحقیقات نشان می‌دهند که صدف حاوی آمینو اسیدهایی است که سبب ترشح هورمون‌های جنسی می‌شوند. 

فلفل چیلی

فلفل چیلی

این ادویه خوش‌رنگ و هیجان‌انگیز را می‌توان به عنوان سمبل عشق در نظر گرفت. اما این موضوع یک دلیل علمی دارد. فلفل چیلی سبب ترشح هورمون اندورفین (هورمون خوشحالی) و سرعت بخشیدن به ضربان قلب و افزایش تعرق شما می‌شود.

آووکادو

آواکادو

شاید ظاهر این میوه یا طعم قدرتمندش است که به آووکادو از زمان آزتک‌ها چنین شهرتی را داده است. محققان در این زمینه هم نظر نیستند اما به نظر می‌رسد سطح بالای ویتامین E است که سبب افزایش توان و انرژی بدن می‌شود.

شکلات

شکلات

شکلات به خاطر مزه و البته ترشح هورمون دوپامین در مغز سبب افزایش حس لذت می‌شود.

موز

موز

موز از جمله میوه‌هایی است که سبب می‌شود به سرعت حال‌مان خوب شود. این میوه حاوی بروملین (یک آنزیم) است که سبب تولید تستوسترون در بدن می‌شود و میزان پتاسیم و ویتامین B این میوه نیز سطح انرژی را بالا می‌برد.

عسل

عسل

عسل حاصل فرایند گرده‌افشانی است و نشانه‌ی زایش و تولد است. عسل حاوی بورون است و سطح استروژن و تستوسترون را تنظیم می‌کند. 

قهوه

قهوه

کافئین موجود در قهوه سبب افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود. یک مطالعه که در مجله داروشناسی منتشر شده ادعا می‌کند که مصرف کافئین سبب می‌شود زنان برای فعالیت جنسی آماده بشوند.

هندوانه

هندوانه

هندوانه به خاطر وجود لیکوپن سبب آرامش رگ‌های خونی می‌شود.

آروگولا

آروگولا

این ادویه از ابتدا به عنوان یک ماده‌ی غذایی برای تقویت قوای جنسی شناخته می‌شود. مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ‌های تیره‌ی آن جلوی مواد سمی و مضری که در محیط وجود دارند و سبب آسیب به قوای جنسی می‌شوند رامی‌گیرد. 

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای قرن‌ها ثابت کرده که به سلامتی ما کمک می‌کند. یونانی‌ها باور دارند که روغن زیتون سبب افزایش قوای جنسی مردها می‌شود. روغن زیتون همچنین منبع مناسبی از اسید‌های چرب غیراشباع است که برای سلامتی قلب، فشار خون و تولید هورمون بسیار ضروری است.

انجیر

انجیر

انجیر سمبل فعالیت جنسی و البته فروتنی است. این میوه سرشار از پتاسیم است که آن را تبدیل به یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌کند.

توت فرنگی

توت فرنگی

این میوه را با شریک زندگی خود مصرف کنید چرا که سرشار از ویتامین C است که به جریان خون در بدن کمک می‌کند.

انار

انار

این جواهر قرمز که در پوسته‌ای ضخیم حفاظت می‌شود حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بهبود جریان خون کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که این میوه روی قوای جنسی مردانه اثر مثبت می‌گذارد.

گیلاس

گیلاس

این میوه‌ی فوق‌العاده سرشار از ویتامین A ،C و E، پتاسیم، منیزیم، فولات و آهن است. این میوه حاوی ملاتونین است که به تنظیم ضربان قلب هم کمک می‌کند.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم است که سبب افزایش سطح تستوسترون می‌شود.

مارچوبه

مارچوبه

مارچوبه منبع خوبی از ویتامین E است که سبب ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود.

کرفس

کرفس

 کرفس ماده غذایی جذابی نیست اما به خاطر وجود فیتوآندروژن سبب ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود.

منبع: rd ،independent

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان