چای سبز چگونه پوست ما را نجات می‌دهد ـ قسمت دوم

برای این که فرد سالم‌تری باشیم و بهتر زندگی کنیم، لازم نیست همه چیز را در زندگی عادی‌مان عوض و یا برعکس کنیم

 چای سبز

برای این که فرد سالم‌تری باشیم و بهتر زندگی کنیم، لازم نیست همه چیز را در زندگی عادی‌مان عوض و یا برعکس کنیم. به جای این کار باید چند نکته کوچک را رعایت کنیم که تغییرات بزرگ و اساسی ایجاد می‌کنند، مثل استفاده از چای سبز. با مصرف چای سبز در کنار تمام خواص بی‌نظیر آن، مطمئن باشید که ماتی و خشکی پوست شما بعد از مدتی برطرف خواهد شد و طراوت و درخشندگی پوست‌تان به بهترین شکل به شما برمی‌گردد. برای این کار، در ادامه بخش قبل بنیتا به شما چند روش را پیشنهاد می‌دهد:

ماسک صورت

ماسک صورت

برای ساختن ماسک صورت دست‌ساز و طبیعی خودتان با چای سبز، به دو قاشق مرباخوری یا دو چای کیسه‌ای سبز، کمی عسل و یک بسته جوش شیرین احتیاج دارید.

چای سبز را با آب کم دم کنید تا غلیظ باشد. مقداری از چای سرد شده را داخل یک کاسه کوچک بریزید، برگ‌های چای را هم داخل آن بریزید و به مقدار مساوی جوش شیرین به آن اضافه کنید.

یک قاشق از این ماده بردارید و با کمی عسل ترکیب کنید و بعد روی صورت‌تان بمالید. تمام قسمت‌های صورت را بپوشانید و نگران ضرر آن یا پاک شدنش از پوست نباشید.

اگر احساس کردید که زیادی سفت و غلیظ است، می‌توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کرده و حالا از ماسک صورت‌تان استفاده کنید.

بگذارید تا ماسک برای 15 دقیقه روی پوست شما بماند. چای سبز پوست‌تان را تسکین می‌دهد، و برای از بین بردن التهاب و قرمزی مناسب است. و عسل در این ترکیب نقش نرم‌کننده را ایفا می‌کند.

اسکراب یا لایه بردار صورت و بدن 

برای ساختن این اسکراب واضح است که قبل از هر چیزی احتیاج به چای سبز دارید. علاوه بر آن مقداری آب و شکر هم لازم است. قبل از هر چیز یک فنجان چای سبز دم کنید و پیش از این که از دهان بیفتد، بنوشید. مقداری از چای را بگذارید تا سرد شود و بعد از سرد شدن کامل، چند قاشق شکر به آن اضافه کنید و به‌هم بزنید تا به حالت خمیری تقریباً سفت برسد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید در انتها عسل، روغن گیاهی یا روغن درخت چای و آب هم به آن اضافه کنید.

می‌توانید این اسکراب را برای هر قسمتی از پوست‌تان استفاده کنید، صورت، دست و پاها. این محصول بوی شیرین و مطلوبی دارد و زیبایی، طراوت، جوانی و درخشندگی را به پوست شما باز می‌گرداند. می‌توانید برای استفاده بعدی، باقی‌مانده آن را در یخچال نگه دارید تا برای روزهای بعدی دوباره از آن استفاده کنید. یادتان نرود که قبل از این که در یخچال بگذاریدش، روی آن برچسب بزنید.

مراقبت از چشم

مراقبت از چشم

 یکی از آرزوهای ما انسان ها از بین رفتن پف زیر چشمانمان بوده و هست و در این مورد هم باید خودمان را مدیون چای سبز بدانیم. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که برای چند دقیقه چای سبز کیسه‌ای آب‌دار و خنک شده را روی چشم‌تان بگذارید. قبل از این کار، بعد از دم کردن چای، چای کیسه‌ای را برای حدود 15 دقیقه در یخچال گذاشته و بعد روی چشمان خود بگذارید. خیال‌تان راحت باشد که نیازی به گرم بودن چای نیست.

دراز بکشید و برای تقریباً 30 دقیقه بگذارید چشمان‌تان با چای سبز استراحت کنند. ریلکس باشید و برای این که گذر زمان برای‌تان دلچسب باشد، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید. شاید حتی لازم باشد یک ساعت کوک کنید تا بیدارتان کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر