اتفاقاتی که به پوست شما آسیب می‌زنند

پوست نه‌تنها گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین عضو بدن شما است، بلکه پیچیده‌ترین عضو هم محسوب می‌شود

پوست نه‌تنها گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین عضو بدن شما است، بلکه پیچیده‌ترین عضو هم محسوب می‌شود. اتفاقاتی وجود دارد که شما هیچ‌وقت تصور نمی‌کنید می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کنند. احتمال‌های بالای آسیب به پوست باعث می‌شود شما نسبت به مراقبت از پوست خود و همچنین اختصاص دادن زمان زیاد برای حفظ سلامتی آن، بی‌میل شوید. ما در بنیتا چند مورد از اتفاقاتی که به‌صورت کاملاً تصادفی ممکن است پوست شما را دچار آسیب کند، به شما متذکر خواهیم شد. تا جایی که می‌توانید از این عوامل دوری‌کنید تا پوستی سالم‌تر داشته باشید. همراه بنیتا باشید.

1- آب‌وهوا

آب و هوا و پوستCredit: rideoutadvancedskincare

وقتی صحبت از آب‌وهوا می‌شود، ذهن اکثر ما به سمت پوشیدن لباس و انتخاب‌های مناسب برای آب‌وهوای فصلی که در آن هستیم می‌رود. سعی می‌کنیم لباس‌هایی بپوشیم که نه زیاد گرم باشند و نه اینکه سردمان شود. یا اخبار هواشناسی را برای اینکه بدانیم فردا برای رفتن به سرکار چتر لازم داریم یا نه چک می‌کنیم. ولی تابه‌حال شده است که شما هوا را به خاطر مراقبت از پوست خودتان زمانی که فصل‌ها تغییر می‌کنند و یا آب‌وهوا ممکن است بد باشد، چک کنید؟ پوست ما اولین لایه دفاعی در برابر عوامل خارجی همانند آب‌وهوا است، بنابراین جای تعجب نیست که در اثر این عوامل سخت هم دچار آسیب شود. آب‌وهوای سرد و خشک در زمستان باعث به وجود آمدن خارش‌های سخت، کبودی و در موارد شدیدتر باعث ترک‌خوردگی پوست و خونریزی می‌شود. در تابستان پوست ما چرب می‌شود و معمولاً در اثر گرما می‌تواند عفونت‌های پوستی بگیرد. کارولین هیروزنز (Caroline Hirons) نکات جالبی در خصوص محافظت از پوست در هنگام تغییرات آب‌وهوایی دارد: وقتی‌که شما کت خودتان را از کلفت به نازک تغییر می‌دهید، باید رطوبت پوست خودتان را هم‌تغییر دهید. برای مثال اگر شما یک کت کلفت زمستانی به تن دارید باید رطوبت زیادی به پوست خود برسانید و از مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید. بلعکس اگر از کت‌های نازک استفاده می‌کنید، چندان لازم نیست پوست خودتان را مرطوب کنید. وقتی فصل تغییر می‌کند باید پاک‌سازی کننده پوست خودتان را باید تغییر دهید. در تابستان باید ژل و فوم تمیزکننده استفاده کنید و در زمستان باید از کرم‌های پاک‌کننده استفاده کنید. راه‌های درمانی سنتی همانند استفاده از گلاب که در مقاله گلاب، معجزه‌ گر پوست و موی شما به آن اشاره‌شده است، می‌تواند برای پوست شما مفید باشد.

2- بیماری

بیماری و مشکلات پوستیCredit: rd

وقتی شما مریض شده باشید برای مثال یک سرماخوردگی ساده، آخرین چیزی که به فکرتان می‌رسد پوست خودتان است که دچار آسیب شده است. متأسفانه بیماری می‌تواند پوست ما را دچار مشکل کند و تلفات جبران‌ناپذیری بر روی آن داشته باشد. این تلفات می‌تواند همانند قرمزی در قسمت‌هایی همانند بینی خودتان، پوسته‌پوسته شدن‌ها و خشکی پوست باشد. برخی از داروها نیز به خشکی پوست شما کمک می‌کنند. از طرفی وقتی شما بیمار باشید دیگر حوصله‌ای برای مراقب از پوست خودتان ندارید (بدون بیماری هم حوصله نداشتید). اگر شما از بیماری مزمن و مداومی رنج می‌برید، داروها و بیماری می‌تواند اثرات بدی بر روی پوست شما داشته باشد، به‌طوری‌که بعد از بهبودی بیماری قبلی خودتان، بیماری پوستی می‌تواند شما را بیشتر اذیت کند. اگر شما بیماری خاصی داشته باشید، ممکن است علائم این بیماری در پوست شما دیده شود. همانند مشکلات روده و معده که اگر تشخیص داده نشود باعث به وجود آمدن کهیر و جوش‌های بسیار زیادی بر روی پوست شما خواهد شد؛ بنابراین اگر شما مشکل پوستی دارید باید از سلامتی کل بدنتان اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل جای دیگری باشد درمان پوستی شما هم مفید نخواهد بود.

3- تهویه مطبوع

تهویه مطبوه و پوستCredit: yogatoday

اگر شما در طول روز در یک محیط سربسته فعالیت دارید که در آن تهویه مطبوع و گرمایش به‌صورت هوایی وجود دارد، باید به شما بگوییم که در معرض آسیب‌های پوستی قرار دارید. اگر شما یک روز در هواپیما زندگی کنید اثرات هوای بسته و تهویه مطبوع را بر روی پوست خودتان می‌توانید ببینید. چه اتفاقی برای پوست ما در محیط‌های بسته می‌افتد؟ محیط بسته معمولاً دارای دستگاه‌های تهویه نیز هستند. مشکلی که این دستگاه‌ها برای ما و هوای اطراف ما به وجود می‌آورند، کاهش رطوبت است. کاهش رطوبت برای پوست شما مضر است. هنگامی‌که شما در مکانی هستید که در آن دائماً وسایل تهویه‌ای روشن هستند، همانند ادارات و هواپیما، رطوبت پوست شما توسط هوای خشک اطراف شما مکیده می‌شود و پوستتان به‌شدت خشک می‌شود. شما باید بتوانید در روز به پوست خودتان استراحت دهید تا بتواند رطوبت ازدست‌داده خودش را بازیابد. بودن در طبیعت برای پوست، روح و روان شما بهترین انتخاب است. اگر شما نمی‌توانید از پشت میز خود بلند شوید و به پارک بروید بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت ازدست‌رفته را جبران کنید. یکی دیگر از راه‌های بازگردان رطوبت به پوست خودتان استفاده از افشانه‌های مرطوب‌کننده است، دقت کنید که همیشه یکی از این افشانه‌ها را در محل کار خودتان داشته باشید.

4- زندگی شهری

زندگی شهری و پوستCredit: rd

زندگی در شهر می‌تواند به‌خودی‌خود سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. متأسفانه زندگی شهری می‌تواند به‌سلامت پوست شما آسیب بزند (چاره‌ای نداریم). آلودگی شهری که توسط ماشین‌ها، کارخانه‌ها تولید می‌شود می‌تواند باعث پیری زودرس پوست، لک‌های پوستی و خشکی شود. زندگی شهری جزئی از زندگی ما شده است و نمی‌توانیم از آن فرار کنیم، برای اینکه بتوانید بر مشکلات پوستی خودتان غلبه کنید باید راه‌های پیشگیری را انجام دهید: در پایان روز کاری پوست خودتان را بشورید، از ضد آفتاب‌ها و انتی اکسیدان ها همیشه به‌صورت کرم استفاده کنید. اگر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنید به مقاله اشتباهات مرسوم در استفاده از کرم ضد آفتاب نگاهی بیندازید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر