۱۰ غذایی که به زودتر خوابیدن شما کمک می کند

بی‌خوابی درد بسیار ناگواری است

بی‌خوابی درد بسیار ناگواری است. گاهی اوقات فرد بی‌خواب از غلت زدن در رخت خواب خود کلافه شده و به مرز جنون می‌رسد. بی‌خوابی یک مشکل شایع است که انرژی، سلامت و رفتارهای روزانه‌ی یک فرد به آن بستگی دارد. بی‌خوابی مزمن حتی می‌تواند به یک مشکل سلامتی جدی مبدل شود؛ اما آیا راهی برای راحت‌تر خوابیدن بدون نیاز به روش‌های درمانی و قرص‌ها وجود دارد؟ بنیتا به سراغ 10 غذایی رفته است که می‌تواند به شما در زودتر خوابیدن کمک کند. در ادامه همراه ما باشید.

1- خوراکی‌های غله‌ای

خوراکی های غله ای

Credit: Getty

افراد بسیاری به هنگام خستگی و ناراحتی به سراغ خوراکی‌های مختلف می‌روند، اما این خوراکی‌ها بر خواب آن‌ها تأثیر گذاشته و آن را مختل می‌کند. بسیاری از خوراکی‌های غله‌ای غنی‌شده نظیر گندم‌های برشته‌ی آماده حاوی ویتامین B6 هستند که می‌تواند باعث خواب سریع‌تر شما شود.

2- هوموس

هوموس

Credit: Getty

نخود موجود در هوموس یک منبع ارزشمند از تریپتوفان و ویتامین B6 است. آن‌ها به ترشح هورمون خواب، ملاتونین، کمک می‌کنند. اگر به دنبال یک میان وعده‌ی سالم‌تر و کم‌کالری در هنگام خواب هستید، یک تکه از یک نان گندمی همراه با هوموس انتخابی مناسب برای شماست.

3- موز

موز

Credit: Getty

موز حاوی منیزیم، آرام‌بخش تریپتوفان و پتاسیم است که باعث شل شدن ماهیچه‌ها شده و تصور می‌شود که به خواب افراد کمک می‌کند. برای داشتن خوابی بهتر به مطلب دوقسمتی بدترین خوراکی های قبل از خواب سر بزنید.

4- نان سبوس دار

نان های سبوس دار

Credit: Getty

سبوس منبع سرشاری از منیزیم هستند که به خواب شما کمک کرده و ترشح انسولین در بدن را بهبود می‌بخشند. آن‌ها همچنین باعث فعال‌تر شدن تریپتوفان در بدن می‌شوند.

5- تخمه‌ها

تخمه

Credit: Getty

تخمه‌ها، از آفتاب‌گردان گرفته تا کنجد و تخم کتان، به راحت خوابیدن ما کمک کرده و تریپتوفان موجود در آن‌ها برابر با تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون است.

6- کلم پیچ

کلم پیچ

Credit: Getty

این سبزی حاوی مقدار زیادی کلسیم است که به فعال شدن هورمون‌های خواب کمک شایانی می‌کند.

7- ماست همراه با عسل

ماست و عسل

Credit: Getty

افراد اغلب پیشنهاد می‌کنند تا قبل از خواب شیر گرم بنوشید، دلیل این توصیه وجود کلسیم در شیر است که می‌تواند به تولید تریپتوفان و ملاتونین در بدن کمک کند؛ اما هر محصول لبنی حاوی کلسیم است. انجمن خواب آمریکا توصیه می‌کند که عسل و ماست هر دو باهم (به دلیل داشتن قند آرامش‌بخش) به درمان بی‌خوابی کمک می‌کنند.

8- آجیل‌ها

آجیل

Credit: Getty

آجیل‌ها نظیر بادام، گردو و بادام‌زمینی حاوی سطح متوسطی از تریپتوفان هستند. درنتیجه آن‌ها می‌توانند یک خوراکی مناسب در نیمه‌های شب و وقتی‌که از گرسنگی از خواب بیدار می‌شوید باشند.

9- پنیر و کراکر (نوعی شیرینی ترد)

پنیر

Credit: Getty

پروتئین موجود در پنیر موجب تولید تریپتوفان در بدن شده و کلسیم آن نیز به خواب سریع‌تر شما کمک می‌کند. کراکرها نیز حاوی کربوهیدرات بوده و تریپتوفان بیشتری را به مغز می‌رسانند. این ترکیب یک روش سالم برای خواب سریع‌تر است.

10- مصرف ماهی در بلندمدت

ماهی

Credit: Getty

وقتی‌که از بی‌خوابی در حال غلت خوردن در رخت خواب هستید، خوردن سریع یک تکه ماهی دردی از شما دوا نمی‌کند؛ اما یک راه بهتر برای کمک به حفظ سطح مناسبی از ملاتونین در جریان خون، استفاده از ماهی در بلندمدت است. ماهی سرشار از ویتامین B6 بوده که به تولید ملاتونین کمک می‌کند. اگر به ماهی علاقه‌مندید اما از بوی آن بدتان می‌آید مطلب 3 روش پختن ماهی بدون اینکه بو بدهد می‌تواند به شما در انتخاب این خوراکی مفید کمک کند.

تریپتوفان یکی از اسیدآمینه‌های ضروری در رژیم غذایی است که در بسیاری از پروتئین‌ها وجود دارد. این اسیدآمینه به تولید برخی از هورمون‌های آرامش‌بخش نظیر سروتونین در بدن کمک می‌کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر