روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم [قسمت اول/دلایل]

سیاهی دور چشم شما را بیشتر از چین‌وچروک‌های پیشانی و موهای خاکستری می‌تواند پیرتر نشان دهد. بااین‌وجود شما می‌توانید با استفاده از توصیه‌هایی این سیاهی را به‌صورت کامل از بین ببرید و یا کمی آن را بهبود ببخشید. ابتدا باید دلایل این سیاهی‌ها را بدانیم و سپس به درمان آن‌ها بپردازیم. با مجموع مقالات روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم، همراه بنیتا باشید.

سیاهی دور چشم شما را بیشتر از چین‌وچروک‌های پیشانی و موهای خاکستری می‌تواند پیرتر نشان دهد. بااین‌وجود شما می‌توانید با استفاده از توصیه‌هایی این سیاهی را به‌صورت کامل از بین ببرید و یا کمی آن را بهبود ببخشید. ابتدا باید دلایل این سیاهی‌ها را بدانیم و سپس به درمان آن‌ها بپردازیم. با مجموع مقالات روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم، همراه بنیتا باشید.

 

1- خوابیدن خودتان را برای درمان سیاهی چشم اصلاح کنید

خواب و کبودی زیر چشم

خواب کافی داشته باشید، دلیل افزایش سیاهی چشم توسط بی‌خوابی هنوز مشخص نشده است. تحقیقات دیگری در مورد پوست به ما نشان داده است که بی‌خوابی و شب‌بیداری باعث کم‌رنگ شدن رنگ‌دانه‌های پوست شما می‌شود و زیر چشم شما در این حالت سیاه‌تر دیده می‌شود. حتی عده‌ای معتقد هستند چرت زدن‌های زیاد هم باعث سیاهی دور چشم خواهد شد. توصیه می کنمی همیشه قبل خواب تمام آرایش‌های خودتان را پاک‌کنید. مخصوصاً آرایش دور چشم. تکرار نکردن این کار، تمیز نکردن چشم باعث خواهد شد در سنین کهن‌سالی پوست شما نتواند شادابی عادی خودش را داشته باشد. توصیه‌های ما به شما:

سعی کنید بر اساس نوع زندگی خودتان خواب کافی داشته باشید. خوابیدن و خواب کافی چیزی است که بسته به نوع زندگی و کار هرکسی می‌تواند فرق داشته باشد ولی معمولاً توصیه می‌کنند بین 7 تا 9 ساعت در شب خواب داشته باشید. سعی کنید در طول دو هفته خواب خودتان را تنظیم کنید. سپس به‌صورت یک عادت شما به روال عادی بازخواهید گشت.

خوردن مشروبات الکلی و همچنین داروها خواب شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. توصیه می‌کنیم از این مواد به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید و یا اگر مجبور هستید از آن‌ها استفاده کنید، میزان استفاده خودتان را به حداقل برسانید.

اگر شما در بدن خودتان ویتامین کافی نداشته باشید ممکن است دچار بی‌خوابی شوید و یا خوابتان کیفیت مناسب را نداشته باشد، دلیل این پدیده تغییر در عملکرد آدرنالین خون شما است. با کاهش آدرنالین در خون شما، جذب ویتامین B6 کاهش می‌یابد. آدرنالین کمتر، جذب ویتامین کمتر همه می‌توانند به شما آسیب برسانند. برای اینکه بتوانید تولید آدرنالین و جذب ویتامین در بدن خودتان را به تعادل برسانید، باید از مواد مغذی همانند سبزی‌ها که دارای منیزیم و کلسیم کافی هستند و همچنین مکمل‌های معدنی استفاده کنید.

 

2- آلرژی‌های خودتان را برای رفع سیاهی چشم درمان کنید

الرژی و سیاهی دور چشم

آلرژی‌ها یکی از دلایل عمده سیاهی‌های دور چشم هستند. اگر شما به چیزی آلرژی دارید بهترین راه این است که آن چیز را از خودتان دور کنید. منبع آلرژی را از بین ببرید. از طرفی بیشتر آلرژی‌ها، ازجمله آلرژی فصلی را می‌توانید با استفاده از دارو کنترل و درمان کنید. توصیه ما به شما این است که:

آلرژی درمان قطعی ندارد بنابراین بهترین کار این است که از منبع آلرژی دهنده دور شوید. اگر شما با حضور در یک مکان جدید یا خوردن یک غذای جدید احساس کردید که تیرگی زیر چشم بیشتری از قبل دارید باید به پزشک مراجعه کنید. به‌احتمال‌زیاد شما به یک عامل محیطی و یا آلرژی غذایی دچار شده‌اید. متخصص پوست به شما کمک خواهد کرد که بدانید دلیل اصلی حساسیت شما چه است و چگونه می‌توانید آن را کنترل کنید. کسانی که معمولاً دچار آلرژی هستند، اسیدفولیک و ویتامین‌های B کمتری در بدنشان دارند. در این شرایط خوردن مولتی‌ویتامین کار خوبی است.

گلوتن. آلرژی به آرد گندم و یا همان گلوتن هم یکی دیگر از دلایلی است که در مجموعه آلرژی‌های ایجادکننده سیاهی دور چشم قرار می‌گیرد. بیماری به نام سلیاک (celiac) که ممکن است عده زیادی این بیماری را ندانسته، داشته باشند. برای تشخیص این بیماری شما باید آزمایش خون بدهید. به یاد داشته باشید که آلرژی به گلوتن دلیل بیماری سلیاک نیست.

 

3- رفع احتقان بینی برای درمان سیاهی دور چشم مؤثر است

سینوس و سیاهی دور چشم

ممکن است که سیاهی دور چشم شما در اثر گرفتگی‌های به وجود آمده در وریدها و رگ‌های نزدیک سینوس‌های شما باشد. کسانی که دارای سینوس‌های ملتهب هستند بیشتر از سایر افراد در معرض این مشکل قرار می‌گیرند.

 

4- خوب غذا خوردن در درمان سیاهی دور چشم مؤثر است

غذای خوب و سیاهی دور چشم

غذای سالم، مقدار آب کافی، ویتامین مناسب و تعادل در موادی که می‌خورید به میزان زیادی می‌تواند به شما در سلامتی بدن و همچنین سلامتی پوست شما کمک کند. پف کردن دور چشم و همچنین تیرگی چشم می‌تواند در اثر کمبود ویتامین K و یا انتی اکسیدان کافی در بدن باشد. همچنین در کسانی که کم‌خونی دارند کمبود ویتامین B12 می‌تواند کبودی زیر چشم را ایجاد کند. توصیه‌های ما به شما این است که:

در وعده‌های غذایی خودتان میزان زیادی از سبزی‌ها، میوه‌ها، کلم و اسفناج را قرار دهید. درصورتی‌که شما دچار کمبود ویتامین شدیدی هستید بهتر است که از مکمل‌های ویتامین استفاده کنید. از مایعات بیشتری استفاده کنید، مایعات به گردش خون شما کمک می‌کند.

نمک را در غذای خودتان کاهش دهید. نمک اضافی باعث می‌شود که بدن شما تعادل یونی خودش را از دست دهد و شما آب زیادی از دست بدهید که خود باعث پف کردن زیر چشمان شما خواهد شد. نمک زیاد می‌تواند رگ‌های شما را از قرمزی به آبی تغییر دهد و چشمان شما کبود جلوه دهد.

 

5- سعی کنید که مصرف سیگار را کاهش دهید.

سیگار و سیاهی دور چشم

سیگار کشیدن برای بدن شما به‌شدت مضر است. علاوه بر مشکلات تنفسی، سیگار باعث می‌شود که رگ‌های شما کارکرد مناسبی نداشته باشد و زندگی شما در معرض تهدید سکته قرار بگیرد. سیگار باعث می‌شود رگ‌های بدن شما کبود به نظر برسند، همچنین نیکوتین زیاد در بدن باعث تورم و برآمدگی رگ‌های خونی خواهد شد.

 

6- برای رفع کبودی چشم، به بدن خودتان آرامش بدهید.

ارامش و سیاهی دور چشم

آرامش داشتن یعنی همه‌چیز. اگر شما آرامش کافی داشته باشید، غذای مناسب می‌خورید، خوب می‌خوابید و همچنین رفتارهایی همانند سیگار کشیدن ندارید؛ بنابراین شما باید کاری کنید که استرس خودتان را کاهش دهید تا به بهبود سیاهی دور چشم خودتان هم کمک کرده باشید. پوست شما یک آینه کامل از انعکاس سلامتی روحی و جسمی شما است. اگر شما کبودی چشم دارید بدانید که در کنار همه مواردی که باید رعایت کنید، برای جلوگیری از بیماری‌های دیگر ناشی از استرس، کمی به آرامش خودتان بیشتر برسید.

 

7- عواملی هستند که شما نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید

عوامل محیطی و سیاهی دور چشم

متأسفانه برخی از اتفاق‌ها از دسترسی و توانایی کنترل ما خارج هستند. برای حلقه‌های کبود دور چشم شما هم عواملی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید همانند:

بی‌نظمی ارثی باعث به وجود آمدن نقاط تیره روی پوست زیر چشم شما می‌شود. برخی از افراد در خانواده‌ای که سیاهی چشم یکی از میراث آن‌ها محسوب می‌شود به دنیا می‌آیند. باید با آن‌ها بگوییم که به‌جای گشتن راه‌حل سعی کنید به این اوضاع و سیاهی زیر چشم خودتان عادت کنید.

قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید باعث به وجود آمدن لکه‌های سیاه زیر چشم خواهد شد و میزان ملانین (melanin) را افزایش می‌دهد.

پیری باعث می‌شود که کلاژن‌های پوست شما از بین بروند بنابراین رگ‌های زیر چشم شما دیگر همانند قبل نمی‌توانند بمانند و شروع به تیره شدن خواهند کرد. این‌یک روند طبیعی و تغییرناپذیر است. هرچقدر هم مراقب خودتان باشید روزی پیر خواهید شد.

من افراد بسیار زیادی را دیده‌ام که باوجود داشتن کبودی‌های زیر چشم خودشان، توانسته‌اند جذابیت بیشتری برای خودشان به وجود آورند. این روزها می‌توانید با استفاده از وسایل آرایشی این کبودی‌ها را به نحو احسنت تغییر شکل و رنگ دهید.

علم هرروز در حال پیشرفت است، چند هفته پیش یکی از پزشکان ایرانی روش جدید برای درمان سیاهی‌های دور چشم کشف کرد. می‌توانید جزییات خبر را در مقاله روش جدید دکتر ایرانی‌ الاصل آمریکایی برای بهبود سیاهی دور چشم بدون نیاز به جراحی ببینید. شاید روزی هم بتوانیم ارثی بودن کبودی زیر چشم را کنترل کنیم.

همراه ما در بخش‌های بعدی باشید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر