هنگامی که حالت روحی خوب ندارید، با احتیاط ورزش کنید

اگر شما به‌صورت منظم ورزش می‌کنید، احتمال اینکه با شرایط متفاوت (شاد، خسته، ناراحت، ناامید) وارد باشگاه ورزشی شده باشید، وجود داشته است

اگر شما به‌صورت منظم ورزش می‌کنید، احتمال اینکه با شرایط متفاوت (شاد، خسته، ناراحت، ناامید) وارد باشگاه ورزشی شده باشید، وجود داشته است. در اکثر مواقع با حال بهتری نسبت به زمانی که وارد باشگاه شدید، از آن خارج می‌شوید، شما باید از اِندورفینی که در خون شما در اثر ورزش ترشح می‌شود تشکر کنید؛ اما با توجه به تحقیقات آماری که انجام‌شده است، ورزش کردن هنگامی‌که در حالت نامناسب روحی و عصبی هستید می‌تواند خطرناک باشد. پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر ضرورت هماهنگی بین ورزش‌های آرامش بخش اعصاب (مدیتیشن) و ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی نیز منتشرشده بود. همراه بنیتا و تشریح بیشتر این آمار باشید.

ورزش و حالت روحی بدCredit: dailyburn

محققان از دوازده هزار نفر در سراسر جهان و 52 کشور، در مورد فعالیت و نوع حالت روحی در زمان 24 ساعت قبل از هنگامی‌که دچار جمله قلبی شده‌اند پرسش‌هایی صورت دادند. نتایج نشان داد که تعداد کسانی که یک ساعت قبل از ورزش دارای ناراحتی روحی و عصبی بوده‌اند، سه برابر بیشتر از سایر افراد دچار حمله قلبی شدند. عجیب است.

درمون فِلان (Dermot Phelan)، مدیر مرکز قلب و تحقیقات ورزش در کلینیک کلیولند (Cleveland Clinic) می‌گوید: این نتایج با تأثیرات ورزش که قبلاً به اثبات رسیده بود متناقض است. اینکه پس از انجام دادن ورزش و حال روحی نامناسب و داشتن یک پیش‌زمینه می‌تواند باعث افزایش احتمال سکته‌های قلبی شود. این پیش‌زمینه‌ها شامل فشارخون، دیابت، کلسترول بالا می‌شود. تناقض این است که اگر شما به‌صورت مداوم ورزش کنید باید این مشکلات در شما فروکش کند و دیابت، فشار خود و کلسترول بالا کاهش یابد. ایشان اضافه کردند، ازجمله زمینه‌های افزایش سکته قلبی، مشکلات قلبی است. درصورتی‌که شما دارای مشکل قلبی هستید، با انجام ورزش‌های زیاد سلامتی بدن خودتان را افزایش‌ خواهید داد ولی از طرفی احتمال بروز سکته‌های قلبی را هم به آن نسبت افزایش‌ خواهید داد.

ورزش و حالت روحی نامناسبCredit: popsugar

این تحقیقات در مورد کسانی انجام‌شده است که احتمال بروز سکته قلبی در آن‌ها وجود داشته است وکسانی که دارای سلامتی و ریسک حملات قلبی نداشته‌اند موردبررسی قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین اگر شما هیچ‌کدام از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، نباید آن‌چنان در مورد ورزش در هنگامی‌که دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اید نگران باشید. علاوه بر این اکثر کسانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند سن‌هایی در حدود 58 تا 75 داشتند و اکثر افراد مرد بودند، نتایج این تحقیقات در مورد زنان و جوانان که در احتمال سکته قلبی هستند معلوم نیست.

حقیقت قضیه این است که بر اساس تحقیقاتی که در طول چندین دهه انجام‌شده است، انجام ورزش می‌تواند مشکلات روحی، استرس‌ها و همچنین افسردگی شدید را درمان کنید و اغلب از ورزش به‌عنوان یک مکمل زندگی استفاده می‌شود. برای بیشتر کسانی که مشکلات روحی و استرس آن‌ها به قلب و سلامتشان رسیده است، انجام کارهایی که باعث کاهش مشکلات ناشی از استرس باشد کمی ایده آل و غیرممکن است. تحقیقات این‌گونه نشان داده است که ورزش کردن برای این افراد که در اثر مشکلات روحی می‌توانند سکته قلبی داشته باشند، خطرات بیشتر از فایده دارد، مخصوصاً اگر قبل از ورزش در حالت روحی خوبی هم نباشید.

ورزش

Credit: pinimg

بر اساس گفته دکتر جیسون اچ.واسفی (Jason H. Wasfy) متخصص قلب و عروق در بیمارستان عمومی ماساچوست، بیشتر مردم از ورزش به‌عنوان عاملی برای کاهش دادن استرس خودشان استفاده می‌کنند. ولی سکته‌های قلبی رابطه پیچیده‌ای با استرس دارند. دکتر فلان توصیه‌هایی به شما دارد، بر اساس گفته ایشان اگر شما می‌خواهید زمانی که دارای مشکلات روحی، ناراحتی و استرس ورزش هم کنید باید از اطلاعات پزشکی خودتان آگاه باشید. برای مثال شما باید در مورد میران کلسترول، فشارخون و دیابت خودتان آگاه باشید. همچنین از سابقه بیماری‌های قلبی عروقی خانواده خودتان مطلع باشید. اگر در زمان ورزش دچار مشکلات تنفسی، دردهای عضلانی در قفسه سینه، فشار روی سینه، سرگیجه شدید، بهتر است ورزش را متوقف کنید؛ و به سراغ یک دکتر و متخصص قلب و عروق بروید. شما لازم دارید تحت نظر پزشک ورزش کنید.

دکتر فلان اضافه می‌کند اگر شما جوان هستید، مشکلات قلبی و عروقی ندارید باید تا زمانی که می‌توانید ورزش کنید و این ورزش برای سن و سال شما همیشه تماماً سود و منفعت است. هر وقت می‌توانید خودتان را به باشگاه و ورزشگاه برسانید و ورزش کنید. تا زمانی که تن سالم دارید به ورزش ادامه دهید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان