۱۴ بازیگر که مجبور به تغییر وزن شدید برای ایفای نقش در فیلم ها شدند [قسمت اول]

هنرپیشه‌های درجه یک جهان برای بازی در نقش بالرین، گلادیاتور، قاتل زنجیره‌ای و… باید تغییراتی در ظاهرشان بدهند و به شدت چاق یا لاغر شوند اما استفاده مکرر از رژیم‌های چاق و لاغر‌کننده به‌شدت سلامت ستارگان سینما را به ‌خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف و قلب و مفاصل آن‌ها را بیمار می‌کند، ولی آن‌ها برای طرفداران خود این عمل را به جان می‌خرند

هنرپیشه‌های درجه یک جهان برای بازی در نقش بالرین، گلادیاتور، قاتل زنجیره‌ای و… باید تغییراتی در ظاهرشان بدهند و به شدت چاق یا لاغر شوند اما استفاده مکرر از رژیم‌های چاق و لاغر‌کننده به‌شدت سلامت ستارگان سینما را به ‌خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف و قلب و مفاصل آن‌ها را بیمار می‌کند، ولی آن‌ها برای طرفداران خود این عمل را به جان می‌خرند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا به تغییر حیرت‌آور وزن ستارگان‌ هالیوود نگاهی بیندازیم.

بازیگران مشهوری که برای ایفای نقش بهتر خود مجبور به افزایش وزن شدیدی بودند و با آغوش باز به استقبال آن رفتند تنها به خاطر اینکه بینندگان با نقش آن‌ها ارتباط بهتری برقرار کنند.

1 - رنی زلوگر

رنی زلوگر

شاید بهترین مثال برای اضافه کردن وزن میان بازیگران برای بازی در یک نقش متعلق به رنی زلوگر باشد که برای بازی در بریجت جونزِ دوست‌داشتنی 30 پوند وزن اضافه کرد آن هم نه یک‌بار بلکه دو بار و دلیل اضافه‌وزن او تنها منحصر به میهمانی‌های شبانه با بن و جری نبود. این بازیگر می‌گوید: من درباره‌ی تمام حرف‌های خاصی که پیرامون عوارض ناگوار اضافه کردن این‌همه وزن در مدتی کوتاه زده می‌شد خیلی نگران بودم. رنی کاتلین زِلوِگِر بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار، بافتا، جایزه اس.ای.جی و گلدن گلوب و تهیه کننده است. او در سال‌های اخیر یکی از کسانی بوده است که در هالیوود همواره دستمزد بالایی دریافت کرده‌اند.

2 - جولیا رابرتز

جولیا رابرتز

شاید شما فیلم «بخور و دعا کن و عشق بورز» را دیده و لذت برده باشید اما هیچ می‌دانید این بازیگر برای ایفای نقش «الیزابت گیلبرت» 10 پوند وزن اضافه کرده بود. گیلبرت در سفری که برای کشف باطن خود داشت 30 پوند وزن اضافه کرده بود و رابرتز احساس کرد که باید برای مطابقت با این نقض، وزن اضافه کند ولی نه 30 پوند! جولیا رابرتس هنرپیشه آمریکایی سینمای هالیوود و مانکن سابق صنعت مُد است. او بخاطر بازی در فیلم کمدی عاشقانه زن زیبا در سال 1990 لقب ستاره هالیوود را از آن خود ساخت و فروش فیلم زن زیبا 464 میلیون دلار درآمد را به دنبال داشت.

3 - چارلیز ترون

چارلیز ترون

 

این بازیگر برای ایفای نقش به عنوان قاتلی سریالی به نام «الین وورنوس» در فیلم «هیولا» 30 پوند وزن اضافه کرد و توانست یک جایزه اسکار به دست آورد (چه معامله‌ی خوبی!). او درباره اضافه‌وزن خود در این فیلم نظری فلسفی ارائه کرده و می‌گوید: موضوع فقط وزن اضافه کردن نبود؛ الین، به خاطر سبک زندگی‌اش زخم‌های زیادی روی بدنش به یادگار داشت و اگر من می‌خواستم که با بدن خود این نقش را بازی کنم که در حالت عادی بدنی ورزشکاری است نمی‌دانم که می‌توانستم چیزهایی که الین با بدنش احساس کرده بود را احساس کنم یا نه. این کار برای نزدیک‌تر شدن من به نقش او بود و فک کنم نتیجه داده باشد. شارلیز ترون هنرپیشه و تهیه‌کننده آفریقای جنوبی-آمریکایی است. وی سابقاً نیز درزمینهی مد فعالیت می‌کرد. ترون کار خود را از اواخر دههی 90 و با بازی در فیلم‌هایی چون 2 روز در دره، جو یانگ نیرومند، وکیل مدافع شیطان و قوانین خانه سایدر آغاز کرد.

4 - رابرت دنیرو

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو برای ایفای نقش «جک لاموتا» در فیلم گاو خشمگین (Raging bull) چیزی حدود 60 پوند وزن اضافه کرد. بسیاری از منتقدین این مقدار اضافه‌وزن را نوعی تحول و دگرگونی نامیدند و اذعان داشتند که دنیرو با این کارش راه را برای دیگر بازیگران بازکرده است. رابرت دِ نیرو ‏بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. از اولین فیلم‌های خوب وی می‌توان به فیلم خیابان‌های پایین شهر اشاره نمود. گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی فیلم درام ورزشی بر اساس زندگی جیک لاموتا مشت‌زن معروف آمریکایی است. این فیلم محصول سال 1980 کمپانی آمریکایی یونایتد آرتیستس است.

5 - جرج کلونی

جرج کلونی

شاید به یادآوردنش سخت باشد اما جرج کلونیِ پرتحرک زمانی برای ایفای نقشش تقریباً 30 پوند وزن اضافه کرده است. «مت دیمون» از قول دوستش می‌گوید: جرج آن‌همه وزن را اضافه کرده بود و بسیار ناراحت بود. جورج فرد سرزنده‌ای است و حالا نمی‌توانست هیچ جا برود و فقط مجبور بود یکجا بنشیند. هیچ‌وقت او را این‌گونه ندیده بودم. او به‌طور طبیعی بسیار بانشاط است اما در آن زمان واقعاً افسرده شده بود. هرچند خوشبختانه بردن جایزه اسکار تا اندازه‌ی زیادی از ناراحتی او کاست. جرج تیموتی کلونی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهی جایزه اسکار و گلدن گلوب است. جرج کلونی در سال 2005 برای فیلم سیریانا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

6 - هیلاری سوانک

هیلاری سوانک

هیلاری سوانکِ مشهور برای بازی در نقش یک بوکسور در فیلم «عزیز میلیون دلاری» 19 پوند عضله‌ی خالص به وزن خود اضافه کرد. اگرچه بدن عضلانی‌اش هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی را در پی داشت اما اجرا و بازی او برایش اسکار را به ارمغان آورد. او معتقد است ایفای این نقش تجربه‌ای مثبت بود. سوانک می‌گوید: تغییرات فیزیکی بدنم بسیار جالب بود چون باعث شد من چیزهای زیادی را در مورد بدن و ذهنم فرابگیرم. وقتی مجبورید که 6 روز در هفته را روزانه 4 ساعت و نیم ورزش کنید، روزانه 210 گرم پروتئین بخورید که می‌شود هر 1 ساعت و نیم یک‌بار غذا خوردن، 9 ساعت را هم بخوابید چون بدنتان به بازسازی نیازمند است و در وسط خواب بلند شده محلولی پروتئینی بخورید چون بدنتان نمی‌تواند این مدت را بدون خوردن سپری کند شما متوجه خواهید شد که بدنتان درواقع یک ماشین است. واقعاً شگفت‌انگیز است. من برای بدن خود و حالت فعلی‌اش ارزش زیادی قائلم. هیلاری آن سوانک هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی سینمای هالیوود است. وی برنده دو اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم‌های دختر میلیون دلاری و پسرها گریه نمی‌کنند است.

7 - مت دیمون

مت دیمون

وقتی مت دیمون 30 پوند وزن برای فیلم (Informant) اضافه کرد (فک کنم برای بازیگران 30 عدد شانس باشد!) تصمیم گرفت که فقط از این کارش لذت ببرد. او می‌گوید: وزن من زیادتر شده بود که دیگران من را بیشتر دوست داشته باشند. همسرم لوسیا که خوشش آمده بود و کلی با هم خندیدیم. من عاشق این بودم که با شکمم رژه بروم. دخترخوانده‌ام هم می‌گفت که خیلی بامزه است که من این همه پیچ و تاب پیدا کرده‌ام. درباره او بهتر است بدانید که مت دیمون بازیگر، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است. دوران حرفه‌ای او از زمانی شروع شد که با همراهی بن افلک در فیلم ویل هانتینگ خوب به عنوان نویسنده فعالیت کرد و بخاطر همین نیز این دو برنده جایزه اسکار بهترین نمایشنامه اصلی شدند.

اگر از این مطلب راضی بودید میتوانید یک سری هم به " 15 زن هالیوودی که پیر تر از سن خودشان هستند" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر