۱۵ چیزی که نباید در یخچال نگه داری کنید

قرار دادن غذا در فریزر یکی از راه‌های معمول برای نگه‌داری بیشتر مواد غذایی محسوب می‌شود

قرار دادن غذا در فریزر یکی از راه‌های معمول برای نگه‌داری بیشتر مواد غذایی محسوب می‌شود. درحالی‌که مواد غذایی وقتی در معرض سرما قرار می‌گیرند، زمان بیشتری قابل‌استفاده می‌مانند، بعضی از مواد غذایی باید همیشه در دمای اتاق باقی بمانند. با دانستن احتیاجات هرکدام از مواد غذایی می‌توانید بهترین طعم و کیفیت مواد غذایی را داشته باشید. در ادامه 15 چیزی را که باید بیرون از یخچال نگه‌داری کنید را به شما معرفی می‌کنیم که بعضی از آن‌ها باعث تعجب شما خواهد شد. با بنیتا همراه باشید.

1- گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگیمحصولات تازه‌ای مثل گوجه‌فرنگی بدون مواد نگه‌دارنده هستند. این مواد باید به‌صورت تازه و تا چند روز بعدازاینکه کاملاً رسیده شدند، مصرف شوند. با گذاشتن گوجه‌فرنگی در یخچال شاید بتوانید چند روز بیشتر این مواد غذایی را نگه‌دارید، ولی مطمئناً دیگر همان طعم خوب را نخواهند داشت. جنس گوجه‌فرنگی در این صورت ناخوشایند خواهد بود. گوجه‌فرنگی را در سبد میوه‌ی خود در بیرون از یخچال نگه‌دارید تا مطمئن شوید بهترین طعم این میوه را هر بار که استفاده می‌کنید، خواهید داشت.

 

2- موز

موزازآنجایی‌که موز یکی از بهترین منابع طبیعی پتاسیم است، در بیشتر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی وقت‌ها شما به مغازه‌ی میوه‌فروشی می‌روید و مشاهده می‌کنید که موز‌ها به رنگ سبز کم‌رنگ هستند. این خیلی خوب است که شما وقت این را دارید که حسابی برسد و سپس مصرف کنید. بااین‌حال، نباید آن‌ها را در یخچال بگذارید مگر اینکه تصمیم داشته باشید برای مدت زیادی از آن استفاده نکنید. هوای سردتر باعث کاهش سرعت فرایند رسیدن موز می‌شود.

 

3- نان

نانبدون در نظر گرفتن نوع نانی که شما در خانه نگه‌داری می‌کنید، همیشه سعی کنید نانی که مصرف می‌کنید تازه و خوشمزه بماند. وقتی نان را در یخچال قرار می‌دهید کهنه‌شده و طعمش عوض می‌شود. فرایند سرمایش باعث از بین رفتن رطوبت نان شده و طعم مطلوب را به ما نمی‌دهد. نان را در جانانی و بیرون از یخچال دهید تا همیشه با بهترین طعم از آن استفاده کنید. شما از طعم معمول نان بیشتر از آن چیزی که بعد از خشک شدن در یخچال با آن تبدیل می‌شود علاقه خواهید داشت.

 

4- سیب‌زمینی

سیب زمینیدرحالی‌که این مورد تعجب‌آورترین قسمت از مقاله‌ی ما است، سیب‌زمینی‌ها باید خارج از یخچال نگه‌داری شوند. وقتی سیب‌زمینی را در یخچال قرار می‌دهید، فرایند تبدیل‌شدن نشاسته به قند سرعت می‌یابد و شما کیفیت مواد مغذی آن را از دست می‌دهید. آن‌ها را درجایی خشک و تاریک قرار دهید و تا زمان که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید آن‌ها را نشویید. با این کارها می‌توانید مطمئن باشید که بهترین کیفیت سیب‌زمینی را خواهید داشت.

 

5- عسل

عسل اگر عسل را در طرفی تمیز نگه‌دارید، می‌توانید آن را هرزمانی که دوست دارید مصرف کنید، حتی چندین سال بعد. عسل به‌عنوان مواد غذایی معروف است که هیچ‌وقت فاسد نمی‌شود. گذاشتن عسل در یخچال برای عمر بیشتر هیچ ضرورتی ندارد و حتی باعث می‌شود عسل محکم‌تر شده و به‌سختی از ظرف خود بیرون بیاید. دمای سرد باعث افزایش فرایند کریستالیزه شدن می‌شود و این کار بیشتر باعث خراب شدن عسل می‌شود.

 

6- پیاز

پیازپیاز‌های پوست‌کنده نشده می‌توانند مدت زیادی را در جای خشک و دمای اتاق باقی بمانند. با گذاشتن آن‌ها در یخچال، حالتی نرم و ناخوشایند به آن می‌دهد. همچنین پیازها به حضور اکسیژن نیاز دارند، پس سعی کنید آن‌ها را بیرون از پلاستیک نگه‌داری کنید. تنها زمانی پیاز را در یخچال قرار دهید که برش خورده و یا پوست‌کنده شده باشند که در این صورت حتی فقط می‌توانید در روز‌های آینده‌ی نزدیک از آن‌ها استفاده کنید.

 

7- طالبی

طالبیانواع زیادی از طالبی وجود دارد که خوشمزه هستند و برای سلامتی مفید هستند. حتی هندوانه، آتشی و گرمک را بیرون از یخچال نگه‌دارید تا زمانی که آن را برش دهید. این کار باعث می‌شود با طراوت بمانند و سطح آنتی‌اکسیدان آن حفظ شود. وقتی آن را برش دادید، آن زا در پلاستیک قرار داده و سپس در یخچال بگذارید.

 

8- میوه‌ها

میوهبیشتر میوه‌ها ازجمله انواع توت‌ها، هلو، زردآلو، شلیل و سیب باید بیرون فریزر بمانند تا کامل برسند. اگر شما این میوه‌ها را داخل یخچال قرار دهید متوجه می‌شوید که طعم آن کلاً عوض‌شده است.

 

9- آووکادو

آووکادوآووکادو یکی دیگر از میوه‌هایی است که باید تا زمانی که کاملاً رسیده باشند، در بیرون از یخچال نگه‌داری شوند. سرما باعث می‌شود پوسته‌ی آن برای مدت طولانی سفت‌وسخت بماند. آووکادو را بیرون در ظروفی نگه‌داری کنید تا کاملاً برسند و سپس آن را در یخچال نگه‌داری کنید. این کار باعث می‌شود به سطح بالایی از کیفیت این میوه دست‌یابی پیدا کنید.

 

10- سیر

سیردرست مثل پیاز، سیر هم باید تا زمانی که پوست آن را نکنده‌اید، بیرون از یخچال نگه‌داری شود. با گذاشتن سیر در یخچال با آن کمک می‌کنید که جوانه بزند. این کار شاید برای شما مفید باشد اگر بخواهید خودتان آن را پرورش دهید، اما در غیر این صورت ایده‌ی خوبی نخواهد بود. به‌جز جوانه زدن، با نگه‌داری سیر در یخچال طعم آن تلخ‌تر و سفت‌تر می‌شود. برای نگه‌داری این محصول، پوسته‌های بیرونی آن کافی است و نیازی به کاهش دما نیست.

 

11- روغن‌زیتون

روغن زیتونازآنجایی‌که روغن چیزی است که شما می‌خواهید برای مدت زیادی آن را نگه‌داری کنید، شاید بخواهید آن را در یخچال نگه‌دارید. با این کار شما روغن‌زیتون را آلوده و سفت می‌کنید که برای آشپزی خوب نیست. روغن‌زیتون را درجایی خشک و تاریک نگه‌دارید. با این کار بیشتر از زمانی که آن را در یخچال می‌گذارید، سالم می‌ماند.

 

12- سبزیجات تازه خردشده

سبزیجاتسبزیجاتی مثل ریحان، جعفری و رزماری بهترین چیزی هستند که برای طعم دادن می‌توانید به غذاهایتان اضافه کنید. این سبزیجات باید در روز اول یا روز بعد آن استفاده شوند و با قرار دادن آن در یخچال باعث پلاسیده شدن آن و فاسدشدن سریع آن می‌شود. اگر می‌خواهید سبزیجات را بیشتر از این نگه‌دارید، آن‌ها را خشک‌کنید و در ظرفی دربسته نگه‌دارید.

 

13- قهوه

قهوهوقتی شما قهوه را در یخچال یا فریزر نگه‌داری می‌کنید، طعم آن کلاً عوض می‌شود. این اتفاق به خاطر شرایطی که در یخچال وجود دارد می‌افتد. این حرف برای پودر قهوه و همچنین دانه‌های آن صادق است. بهترین جا برای قهوه، محفظه‌ای دربسته است که در هوای آزاد نگه‌داری شود.

 

14- باتری‌ها

باتریباور عمومی وجود دارد که اگر باتری را در فریزر قرار دهید باعث عمر طولانی آن می‌شود. درحالی‌که سرمای بسیار زیاد و گرمای بسیار زیاد هر دو باعث سرعت بخشیدن به نرخ کاهش قدرت باتری می‌شود.

 

15- خیار

خیارخیار مدت زیادی را سالم نمی‌ماند و این به مکان نگه‌داری آن بستگی ندارد. گفته می‌شود که نگه‌داری آن در جای خشک و خنک باعث می‌شود که بیشتر سالم بماند؛ اما فرایند یخچالی کردن باعث می‌شود عمر خیار زودتر بگذرد و پوست آن بیشتر چروکیده شود. این کار باعث نرم شدن آن و طعم بد می‌شود. از یخچالی کردن خیار خودداری کنید و مطمئن باشید در بیرون از یخچال بیشتر می‌ماند.

همین‌طور دراین‌باره می‌توانید، این میوه‌ها را یا تازه بخورید یا اصلا نخورید!/شش میوه و سبزیجاتی که نباید فریز شوند را بخوانید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر