ماهان شبکه ایرانیان

بازیگرانی که از صحنه‌های هالیوود ناپدید شدند [قسمت دوم/پایانی]

در ادامه ی مقاله در خدمت شما هستیم، همان‌گونه که به یاد دارید به شما گفته بودیم که با وجود شهرت و درآمد زیادی که از کار کردن در صنعت هالیوود به دست می‌آید، تصور این موضوع که عده‌ای بخواهند از شغل هنرپیشگی دست بکشند بسیار سخت است؛ اما در طی این سال‌ها بازیگران تحسین برانگیز زیادی بوده‌اند که علی‌رغم موفقیت در تلویزیون و سینما تصمیم به ترک این حرفه ...

در ادامه ی مقاله در خدمت شما هستیم، همان‌گونه که به یاد دارید به شما گفته بودیم که با وجود شهرت و درآمد زیادی که از کار کردن در صنعت هالیوود به دست می‌آید، تصور این موضوع که عده‌ای بخواهند از شغل هنرپیشگی دست بکشند بسیار سخت است؛ اما در طی این سال‌ها بازیگران تحسین برانگیز زیادی بوده‌اند که علی‌رغم موفقیت در تلویزیون و سینما تصمیم به ترک این حرفه گرفته‌اند. دلیل برخی از آنان پرداختن به مشاغل دیگر بود، اما عده‌ای هم دیگر از خواندن فیلم‌نامه‌ها و یا اجرای آن‌ها لذت نمی‌بردند. در ادامه با بنیتا همراه باشید، برخی از برجسته‌ترین هنرپیشه‌های این‌چنینی را معرفی ‌می کنیم که جای خالی آنان به شدت احساس می‌شود.

 

جک نیکلسون

جک نیلسون

جک نیکلسون بدون شک یکی از به‌ یادماندنی‌ترین هنرپیشه‌های تاریخ هالیود به شمار می‌آید. او از همان شروع فعالیتش و همچنین در دوران حرفه‌ای خود با بازی در فیلم «سبک سواران»(Easy Rider)، «درباره‌ی اشمیت» (About Schmidt)، «یکی باید کوتاه بیاید» (Something's Gotta Give) و «فهرست باکت» (The Bucket List) خوش درخشید. در دهه‌ی بیستم فعالیت هنری او به تدریج کم شد و در نهایت با بازی در یکی از آثار جیمز اِل. بروکز به نام «از کجا می‌دانی» (How Do You Know)‌ خاتمه یافت. این فیلم که در سال 2010 اکران شد جزو بدترین‌های باکس آفیس (box office) بود. عدم حضور نیکلسون در صحنه‌های سینما، شایعاتی را به دنبال داشت. عده‌ای بر این باور بودند که او به خاطر بیماری از حرفه‌اش کناره‌گیری کرده است. نیکلسون در نهایت این شایعات را تکذیب کرد و در مصاحبه‌ای با مجله‌ی (SUN) بیان کرد که: «من تا زمانی که بمیرم دیگر فعالیت هنری نخواهم داشت. هیچ اجباری در کار نیست. در گذشته، من مجبور به انجام یک سری کارها بودم اما اکنون دیگر چنین نیست. من فکرها و ایده‌هایی از بازیگری در فیلم‌های آرام و غیر خشن مد نظرم بود که شاید افراد 20 یا 30 ساله دیگر این دسته از فیلم‌ها را نپسندند. مردم دوست دارند صحنه‌های انفجار، بمب گذاری و قبیل این‌ها را ببینند، چرا که با آن‌ها بزرگ شده‌اند؛ و من دیگر هیچ‌وقت در این گونه فیلم‌ها بازی نخواهم کرد». و تا کنون روی حرف خود مانده است.

 

دوریس دِی

دوریس دی

دوریس دِی، درست هنگامی  از فعالیت هنری دست کشید که با اجرای برنامه‌ی (Dorris day show) در سینما و تلویزیون به محبوبیت بسیار زیادی رسیده بود. این برنامه در سال 1973 خاتمه یافت. وی بعد از آن تنها در مراسم خاص و یا برنامه‌های تلویزیونی سرگرم کننده ظاهر شد. بنا به گزارشات (Now 91) او بسیاری از وقت و توانش را وقف انجمن «حمایت از حیوانات دوریس دی» می‌کند.

 

گلندا جکسون

گلندا جکسون

تاکنون بارها شاهد این امر بوده‌ایم که تعدادی از بازیگران به خاطر انجام فعالیت‌های سیاسی، زندگی هنری خود را کنار بگذارند. ممکن است حتی به یک بازیگر سابق در انتخابات ریاست جمهوری رای هم داده باشیم. برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار، گلندا جکسون هم به همین خاطر بازیگری را رها کرد و در سال 1992 عضو پارلمان انگلستان شد. اوج دوران هنری این چهره به دهه‌ی 70 برمی‌گردد. او تا سال 2015 که از پارلمان انگلستان بازنشسته شد، هیچ فعالیت هنری ای نکرد.

 

دِیو چاپله

دیو چاپله

بعد از موفقیت به عنوان یک کمدین، او در انجام کارهای سینمایی هم به پیشرفت بزرگی دست یافت و در نهایت به یک طراح برنامه‌های کمدی بسیار معروف تبدیل شد. درست در همین هنگام بود که چاپله زندگی هنری را کنار گذاشت و زمانی را در آفریقا صرف تمرکز روی زندگی شخصی‌اش کرد. برخی کارهای او نظیر رفتار غیر مسئولانه‌ی اجتماعی (socially irresponsible) بسیار موفق بودند گرچه محیط کاری نمایش تلویزیونی خودش چندان چنگی به دل نمی‌زد. در واقع می‌توان گفت چاپله، سینما و تلویزیون را رها کرد تا دوباره به عنوان یک استندآپ کمدی ساده آغاز به کار کند.

 

جین وایلدر

جین وایلدر

آخرین حضور وایلدر به سال 2003 و فقط بازی در یک قسمت از سریال ویل و گریس (Will and Grace) بازمی‌گردد؛ اما شهرت او بیشتر به خاطر بازی در نقش ویلی وانکای عجیب و غریب در اولین نسخه‌ی فیلم «ویلی وانکا و کارخانه‌ی شکلات سازی» و همچنین ایفای نقش در مجموعه‌ی کمدی میل بروکز (Mel Brooks) است. برخی مرگ همسر جین، گیلدا رادنر را مسبب کنار گیری او از این حرفه می‌دانند؛ اما وی تا چند سال بعد از فوت همسرش هم به فعالیت می‌پرداخت. دلیل بهتر برای این کناره‌گیری این است که او دیگر از بازی در فیلم لذت نمی‌برد. اخیرا وایلدر به عنوان نویسنده‌ی داستان‌های تخیلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

دانا کاروی

دانا کاروی

مجری سابق شوی تلویزیونی (Saturday Night live) دانا کاروی، به جز فعالیت در صدا پیشگی و حضور در شوی تلویزیونی خودش، آن هم به طور مناسبتی، به ایفای نقش خاصی نپرداخته است. آخرین بازی او به سال 2002 و در فیلم بسیار ناموفق سلطان پنهان کاری (The Master of Disguise) برمی‌گردد. کاروی که بیشتر به خاطر بازی در نقش گارث در مجموعه‌ی تلویزیونی دنیای وین (Wayne's World's) و همچنین عقایدش راجع به جورج دابلیو.بوش شهرت یافت تا کنون درباره‌ی کناره‌گیری از فعالیت‌هایش حرفی نزده است.

 

چاک نوریس

چاک نوریس

این احتمال کاملا وجود دارد که چاک نوریس هیچ‌گاه از صحنه‌های تلویزیونی محو نشده و چون سرعتش بسیار زیاد بوده به نظر ما این‌گونه به نظر رسیده است (شوخی با حقایقی که درباره‌ی نوریس می‌گفتند و کم کم این حقایق تبدیل به شایعه و مبالغه شد). تنها نقشی که از سال 2005 به بعد به نوریس داده شد در فیلم (The Expendables 2) سال 2012 بود. با این حال به نظر می‌رسد که او کم کم تبدیل به یک الگوی رفتاری شده است. با وجود این که قدرت‌های فرا انسانی بسیاری را به او نسبت داده‌اند، نوریس به وضوح بیان کرده بود که خوانندگی تیتراژ شوی تلویزیونی‌اش جزو یکی از آن‌ها نبوده است (باز هم شوخی با همان حقایق). امروزه به نظر می‌رسد که نوریس قصد پیش برد محافظه‌کارانه‌ی عقاید و فعالیت‌های سیاسی را دارد.

قسمت قبل در "بازیگرانی که به طور کامل از صحنه‌های هالیوود ناپدید شدند [قسمت اول]" وجود دارد.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان