ماهان شبکه ایرانیان

راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به نظافت منزل

آیا تمیز کردن وسایل برای شما کاری دشوار است؟ با پیشنهاد های ما در این مقاله همراه باشید

آیا تمیز کردن وسایل برای شما کاری دشوار است؟ با پیشنهاد های ما در این مقاله همراه باشید. اول از همه این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز میان زمان تمیز کردن وسایل فواصل طولانی‌مدت بوجود نیاورید. این کار سبب طولانی و سخت‌تر شدن مرحله‌ی تمیزکاری می‌شود. بااین‌حال اگر روش‌های ما را دنبال کنید دیگر ترسی از شنیدن اسم روز نظافت منزل نخواهید داشت. شما می‌توانید این توصیه‌ها را در تمامی سال به کار برده و از رنج انباشته شدن کارها بر روی یکدیگر رهایی یابید. با بنیتا همراه باشید.

از جوش‌شیرین برای تمیز کردن توستر استفاده کنید

جوش شیرین

 

تمامی لوازم‌خانگی استیل کوچک را می‌توان با جوش‌شیرین تمیز کرد. کافی است یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در مقداری آب بریزید و با آن توستر خود را تمیز کنید.

سرکه‌ی سفید و لکه‌های فرش

این یک حقه‌ی ساده برای رها شدن از شر لکه‌های سخت روی فرش است. سرکه‌ی سفید را به همراه آب را درون یک قوطی اسپری بلااستفاده بریزید و با آن بر روی لکه‌ها اسپری کنید. اجازه دهید تا محلول شما به مدت 15 دقیقه بر روی فرش باقی بماند. حالا یک اسفنج تمیز را بر روی محل موردنظر بکشید. سپس محل کثیفی را با یک دستمال نم‌دار پاک کنید.

الکل و لکه‌های مایکروفر

تنها چیزی که برای تمیز کردن لکه‌های مایکروفر نیاز دارید اسپری کردن مقداری الکل بر روی ناحیه‌ی موردنظر و تمیز کردن آن با یک اسفنج است.

شیشه‌های پنجره‌ و سرکه

سرکه سفید

 

آب و سرکه را به میزان مساوی باهم مخلوط کرده و با استفاده از یک جوراب کهنه پنجره‌ها را تمیز کنید. برای سهولت در کار تمیز کردن می‌توانید جوراب را در دستان خود کنید.

لباس‌های کهنه را جدا کنید

به‌جای سروکله زدن با لباس‌های کهنه و قدیمی به سراغ یک روش جدید رفته و تمامی لباس‌های خود در کمد لباس‌ها را به یک قسمت کمد ببرید. هر زمانی که یکی از آن‌ها را پوشیدید، آن لباس را به قسمت دیگر کمد لباس‌ها برده و آویزان کنید. در طی مدت 6 ماه کمد لباس‌های خود را چک کرده و لباس‌هایی را که هرگز دست نزده‌اید را به مراکز خیریه اهدا کنید.می توانید به مقاله‌ی چطور لباس‌ های بدون استفاده را در اختیار مراکز خیریه قرار دهیم؟ هم سری بزنید.

سر دوش‌های حمام را در طول شب تمیز کنید

سردوش حمام

این روش در زمان شما در طول روز بسیار صرفه‌جویی خواهد کرد. تمام چیزی که به آن نیاز دارید ریختن مقداری سرکه‌ی سفید در یک ظرف پلاستیکی و باز کردن سر دوش و گذاشتن آن در ظرف است. اجازه دهید تا سر دوش تا صبح در این ظرف بماند. در روز بعد آن را با آب سرد شسته و مشاهده کنید که رسوبات آن از درون سر دوش خارج می‌شوند. اگر شما وسواسی و جساس هستید می توانید برای تمیز شدن بیشتر از یک مسواک کهنه استفاده کنید.

لیمو و فولاد ضدزنگ

یک لیمو را از وسط دو نیم کرده و بر روی سطوح فولادی بکشید. این کار زنگ‌زدگی و لکه‌های ناشی از آب سخت را از بین می‌برد. لیمو نسبت به پاک‌کننده‌های شیمیایی قدرتمند بسیار ایمن‌تر است.

وان حمام را به‌طور طبیعی تمیز کنید

وان حمام

 

یک قاشق غذاخوری مایع تمیزکننده (نظیر صابون مایع) را با چند قطره روغن نظیر: روغن نعناع، رزماری، اکالیپتوس و یا روغن درخت چای ترکیب کنید؛ دقت داشته باشید که این روغن‌ها ضدباکتری هستند. حالا یک فنجان جوش‌شیرین را نیز به این ترکیب اضافه کرده و از آن برای تمیز کردن وان حمام استفاده کنید.

نمک برای کتری

سنگ نمک

 

مقداری نمک تصفیه نشده و درشت را درون یک کتری جرم‌گرفته ریخته و با یک اسفنج اقدام به تمیز کردن آن کنید. نمک مانند یک سوهان عمل کرده و به‌راحتی باعث تمیز شدن کتری شما می‌شود.

بخار و تمیز کردن مایکروفر

یک کاسه‌ی حاوی دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید را برای مدت 5 دقیقه درون مایکروفر قرار دهید. بعد از 5 دقیقه شروع به تمیز کردن مایکروفر با یک دستمال نمدار کنید.

اگر شما هم با روشی ساده برای تمیز کردن وسایل آشنا هستید با ما در میان بگذارید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان