معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ رکسانا مصلحی

همه‌ی خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه‌ی رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است

همه‌ی خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه‌ی رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است. همان‌طور که می‌دانید مسیر رسیدن به موفقیت سخت است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد، در نیمه‌های راه از رسیدن به اهدافشان دست می‌کشند و همه چیز را رها می‌کنند. اما باید بدانید که شما در این مسیر تنها نیستید و می‌توانید با الهام گرفتن از داستان زندگی افراد موفق، مسیر را برای خودتان هموار کنید. آیا تا‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چون خانم هستید نمی‌توانید بعضی از کارها را انجام دهید؟ ما در این سری از مجموعه مقالات سعی داریم تا با معرفی خانم‌های موفق ایرانی در سراسر دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه‌ی تسلیم‌ناپذیر می‌توانید به همه‌ی اهداف خود در زندگی برسید. در این قسمت، زندگینامه‌ی پروفسور رکسانا مصلحی، متخصص ژنتیک را مرور کرده‌ایم.

رکسانا مصلحیCredit: Wikipedia

 

زندگینامه و تحصیلات

رکسانا مصلحی در ایران زاده و در کانادا بزرگ شده است. او مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) در شهر ونکوور (Vancouver) کانادا دریافت کرده است و هم‌اکنون استادیار همه‌گیرشناسی (مطالعه‌ی نحوه‌ انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا) و آمار زیستی در دانشگاه آلبانی (دانشگاه ایالتی نیویورک در آمریکا) است.

 

فعالیت‌های تحقیقاتی

او در سایت لوپ (Loop) درباره‌ی زمینه‌ی تحقیقاتی خود گفته است: «به‌عنوان یک متخصص اپیدمیولوژی ژنتیک، اکثر تحقیقات من در رابطه با شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی تاثیرگذار در سلامتی انسان و تعیین ریسک تاثیرات این عوامل بر توسعه‌ی بیماری‌های پیچیده است. من همچنین دارای تجربیاتی در زمینه‌ی مشاوره فردی و خانوادگی در خصوص احتمال و شانس ابتلا به بیماری‌های ارثی هستم.» او مطالعات خود در زمینه‌ی جهش ژن‌های سرطان سینه و تخمدان خانم‌ها را گسترش داده است و با همکاری پزشکان داخل ایران در مورد موروثی بودن سرطان سینه و تخمدان در خانواده‌های ایرانی تحقیقاتی کرده است. نتیجه این تحقیقات دستیابی به کشفیات جدید در مورد جهش ژن‌های بدن انسان بوده است. 

رکسانا مصلحیCredit: University at Albany

افتخارها و جوایز

او افتخارها و جوایز بسیاری کسب کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌ای که به دلیل تدریس خوب به‌عنوان دستیار استاد در دانشگاه بریتیش کلمبیا داشته اشاره کرد. همچنین از طرف موسسه‌ی ملی بهداشت (NIH) دو جایزه به پاس تحقیقاتی که انجام داده به او اهدا شده است. جایزه‌ی سیب طلایی نیز از طرف مدرسه‌ی سلامتی آلبانی و برای قدردانی از تدریس عالی به او تقدیم شده است.

 

مقالات مشابه

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان