دکوراسیون‌ های مناسب برای خانه‌های کوچک

امروزه دیگر بیشتر خانه‌ها مانند گذشته بزرگ و به قول معروف حیاط‌دار نیستند و از سوی دیگر به‌دلیل ازدحام جمعیت در شهرها، خانه‌ها را کوچک می‌سازند و یک‌به‌یک بر روی یکدیگر قرار می‌دهند که به مجموع این خانه‌ها آپارتمان و به مجموع آپارتمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی می‌گویند

امروزه دیگر بیشتر خانه‌ها مانند گذشته بزرگ و به قول معروف حیاط‌دار نیستند و از سوی دیگر به‌دلیل ازدحام جمعیت در شهرها، خانه‌ها را کوچک می‌سازند و یک‌به‌یک بر روی یکدیگر قرار می‌دهند که به مجموع این خانه‌ها آپارتمان و به مجموع آپارتمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی می‌گویند. در این مقاله سعی داریم دکور‌هایی را برای چیدمان وسایل به شما نشان دهیم که خانه‌ی کوچک شمارا بزرگ‌تر و دلباز‌تر نشان بدهد. با بنیتا همراه باشید.

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچکCredit: coorx

مطمئنا کسانی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، کوچک بودن خانه را بهانه می‌کنند و دیگر به قول معروف دست به سیاه و سفید نمی‌زنند و هنگامی‌که به خانه‌های این افراد می‌رویم از ریخت و پاش‌های خانه‌های آنان تعجب می‌کنیم؛ تا آن جا که هرکس نداند گمان می‌کند که این خانه‌ها را دزد زده و به قول معروف شبیه به بازار شام می‌مانند! لباس‌ها بر روی زمین افتاده‌ و انواع کتاب‌ها و اسباب بازی‌های کودکان زیر دست و پا ولو هستند!

به گفته‌ی روانشناسان، بی‌نظم بودن خانه‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای بر روی انسان‌ها می‌گذارد و باعث بروز انواع بیماری‌های روحی و روانی می‌شود ولی در نقطه‌ی مقابل، اگر خانه‌ها زیبا و منظم باشند در انسان انگیزه و امید به زندگی به‌وجود می‌آید. شاید افرادی را دیده‌اید که ظاهر بسیار منظم و به‌قول‌معروف خوش تیپ دارند اما هنگامی‌که به خانه‌های این افراد می‌روید نمی‌توانید تصور کنید که این خانه‌ها متعلق به این افراد است؛ زیرا بی‌نظمی در خانه‌های این دسته از آدم‌ها بیداد می‌کند!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: coorxکسانی که در خانه‌های آپارتمانی و کوچک زندگی می‌کنند می‌توانند خانه‌هایی با دکوراسیون زیبا داشته باشند و با روش‌هایی که در این مطلب گفته ی‌شود دیگر بهانه‌ای برای تمیز و منظم نکردن خانه‌های خود نداشته باشند و همچنین راهکارها و ترفندهایی را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید با تغییر دادن و اضافه کردن بعضی از وسایل، خانه‌های خود را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید. قبل از پرداختن به ادامه‌ی مطلب، مطالعه‌ی مقاله‌ 11 نکته برای جذاب‌تر کردن خانه شما که در چند قسمت تهیه شده را به شما توصیه می‌کنیم.

با کف پوش‌های چوبی انرژی بدهید!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: Bruceبیشتر صاحب خانه‌ها دوست دارند برای بزرگ‌تر شدن خانه‌های خود دیوارها را به عقب بکشند اما این کار عملی نیست و بهتر است اول به زیر پایتان نگاه کنید. می‌توانید برای کف خانه‌های خود از کف‌پوش‌های چوبی استفاده کنید کف‌پوش‌های موزائیک و سرامیک دیگر تکراری شده‌اند و این کف‌پوش‌ها نمی‌توانند مانند کف پوش‌های چوبی خانه شما را زیبا و بزرگ‌تر جلوه بدهند. هرگز قبل از شروع کردن کار، قیمت و توانتان را نسنجید و دست به‌کار شوید چون ممکن است کف‌پوش‌های چوبی ارزان‌تر از چیزی باشند که فکر می‌کنید و به‌دلیل کوچک بودن خانه، می‌توانید پول کمی را خرج کف پوش چوبی کنید. از دیگر مزیت‌های کف چوبی انرژی بخشیدن به انسان است؛ زیرا هرکس که به خانه شما وارد می‌شود با دیدن کف پوش چوبی خانه حس خوبی پیدا می‌کند و به قول جوانان امروزی دوست دارد همین جا پاتوق کند!

رنگ‌های روشن، ضامن خانه‌ای به وسعت دشت!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: Home Designingهمان‌طور که گفتیم نمی‌توان برای بزرگ‌کردن خانه دیوارهای آن را به عقب بکشید ولی می‌توان رنگ آن را عوض کرد. رنگ‌های روشن برای دیوار خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند؛ زیرا رنگ‌های روشن، هنگامی‌که بر روی دیوار قرار می‌گیرند هر بیننده‌ای را گول می‌زند و گمان می‌کنند خانه شما که تا دیروز کوچک و کسل کننده بود اکنون بازتر و جادارتر نیز شده است. منظور ما از رنگ‌های روشن تنها رنگ سفید نیست؛ بلکه می‌توانید از رنگ‌های نارنجی روشن و یا گلبهی استفاده کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند حتی خود شما فکر کنید خانه جادارتر و بزرگ‌تر شده است. با قرار دادن تابلوهایی با منظره‌های باز، مانند دشت‌ها و مناطق کوهستانی هر بیننده‌ای گمان می‌کند دیوارهای خانه به عقب کشیده شده‌اند و مانند خانه‌های بزرگ و جادار دیده می‌شوند. تابلوهای نقاشی بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک هستند.

پرده‌ها را باید برداشت، جور دیگر باید نصب کرد!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: Homeminimalis

یکی دیگر از معضلات خانه‌های کوچک، کوچک بودن ارتفاع کف خانه تا سقف آن است و هر گاه آشنایان و دوستان به منزل شما می‌آیند به شوخی می‌گویند مراقب سر خود باشید! اما با یک تغییر بسیار کوچک و موثر می‌توانید این نقص را جبران کنید. به عنوان مثال قبل از قرار دادن ‍پرده‌ها، بین سقف خانه و پرده یک مقدار فاصله بگذارید. همین کار به ظاهر کوچک و ساده نه تنها باعث بزرگ جلوه دادن ارتفاع سقف خانه می‌شود بلکه موجب می‌شود که پرده بر روی پنجره‌ی خانه بهتر دیده شود. برای این کار، می‌توانید به جای سوراخ کردن سقف، پرده را بر روی دیوار نصب کنید. رنگ پرده را می‌توانید تیره انتخاب کنید. به عنوان مثال پرده سبز تیره به دیوار گلبهی می‌آید. ترکیب این دو رنگ باعث می‌شود بیننده گمان کند پنجره‌ی خانه زیباتر و بزرگ‌تر شده است.

ترفند آینه قدی و میز ناهارخوری!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: topdesignsetقرار دادن میز ناهارخوری در خانه‌های کوچک، صاحب‌خانه را از خریدن آن منصرف می‌کند؛ زیرا گمان می‌کند ممکن است میز ناهارخوری چهار نفره خیلی کوچک باشد و نیازی به خرید این وسیله نباشد؛ اما با یک وسیله‌ی ساده می‌توانید میز ناهارخوری را بزرگ نشان دهید. پس از تهیه کردن میز ناهارخوری چهار نفره یک آینه بزرگ قدی به دیوار بزنید و عرض میز ناهارخوری چهار نفره را به آینه بچسبانید و به عقب بازگردید و دوباره به میز ناهارخوری نگاه کنید. یک میز ناهارخوری چهارنفره به هشت نفره تبدیل شده است. آینه‌ی بزرگ حتی باعث بزرگ دیده شدن خانه نیز می‌شود. انعکاس به وجود آمده توسط آینه، باعث شکوه و زیبایی خانه می‌شود.

مرتب کردن روزانه خانه با یک جمله کلیدی!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: Commercial Cleaningیکی دیگر از رازهای بزرگ نشان دادن خانه‌های کوچک، این است که همیشه این خانه‌ها را تمیز و مرتب کنید. از همین حالا دست‌به‌کار شوید و شروع به تمیز کردن اشیا و وسایل خانه کنید. تمیز و مرتب بودن خانه باعث می‌شود که خانه‌های کوچک و نقلی بزرگ دیده شوند. تمام وسایل اضافه را به دوستان و آشنایان‌تان ببخشید و باقی مانده‌ها را نیز در انبار نگهداری کنید. شلوغ بودن و بی‌نظم بودن وسایل، سبب می‌شود خانه کوچک، کوچک‌تر دیده شود. قفسه‌های دیواری، می‌تواند به شما کمک کند تا از شر وسایل کوچک و دست و پا گیر راحت شوید. هنگامی که وسایل کوچک را بر روی قفسه‌های دیوار قرار می‌دهید جلوه‌ی زیبایی به خانه می‌بخشید.

همان‌طور که گفتیم کف پوش چوبی باعث بزرگ جلوه دادن خانه می‌شود؛ اما بعضی از وسایل مانند فرش‌ها و مبل‌های بزرگ اجازه نمی‌دهند که کف‌پوش‌ها به‌درستی دیده شوند. پس فرش و مبل‌های بزرگ را بردارید و به جای آنها از مبل‌های تک‌نفره استفاده کنید و مبل‌ها را با فاصله بچینید تا خانه را جادار و زیبا نشان بدهند. لکه‌ها و کثیفی‌های باقی مانده از غذاها بر روی کف پوش خانه، باعث می‌شود خانه کوچک و تنگ به‌نظر برسد، پس تا آن‌جا که ممکن است همیشه کف خانه را تمیز کنید. بهترین راه برای تمیز ماندن کف خانه، این است که روزی یک‌بار خانه را تمیز کنید و مادامی که می‌خواهید انگیزه این کار را داشته باشید باید مدام به خود بگویید: «این جا خانه‌ی من است و اگر من خانه‌ی خود را تمیز نکنم، پس چه کسی این وظیفه را به عهده می‌گیرد!؟»

به همه جای خانه نور بپاشید!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: Freshome

استفاده از لوستر در خانه‌های کوچک مرسوم نیست و صاحب‌خانه‌ها گمان می‌کنند تمام لوسترها بزرگ و جاگیر هستند؛ اما در بازار تنوع لوسترها بسیار زیاد است. با خریدن لوسترهای کوچک با پایه‌های بلند، می‌توانید هم به ارتفاع سقف و هم به جادار کردن خانه کمک کنید. از لامپ‌های بزرگ و پرنور برای لوسترهایتان استفاده کنید تا نور کم باعث نشود محیط خانه دیده نشود. نورپردازی مناسب در خانه‌های کوچک بسیار مهم است. بنابراین اجازه ندهید خانه تاریک و بی‌روح دیده شود. در این زمینه لوسترهای دو لامپه بسیار مناسب هستند؛ زیرا می‌توانند به تمام محیط خانه نورپردازی کنند.

شجاع باشید!

دکوراسیون‌های مناسب برای خانه‌های کوچک

Credit: gbbانجام دادن کارهای خانه تنها مختص به یک فرد نیست و باید تا آن‌جا که ممکن است به صورت گروهی تلاش کنید تا خانه زیبا و تمیز باشد. همان‌طور که گفتیم زیبا بودن خانه‌ها به اندازه‌ی خانه‌ها ارتباطی ندارد، بلکه با کمی خلاقیت می‌توانید بهترین و زیباترین خانه را برای خود و دیگر اعضای خانواده طراحی کنید. پس هرگز از تغییر دادن دکوراسیون خانه نترسید و کمی شجاع باشید.

همچنین مطالعه مطلب چند قسمتی چند دکوراسیون داخلی بسیار خلاقانه را از دست ندهید.

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر